    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Artur <a...@j...net>
    Subject: jeszcze raz o spamowaniu
    Sender: Artur <a...@j...net>
    Date: Wed, 23 Jul 2003 16:06:01 +0200

    > From: automoto [mailto:a...@g...pl]
    > Posted At: Wednesday, July 23, 2003 10:35 AM
    > Posted To: prawo
    > Conversation: jeszcze raz o spamowaniu
    > Subject: Re: jeszcze raz o spamowaniu

    [...]
    > czy taka ilosc tez jest spamem? czy jeden mail moze byc spamem?

    Tu nie o ilosc chodzi tylko o 'jakosc'. Spamem jest niezamowiona oferta,
    reklama, itp.

    Tak. Ale nie do wysylania niezamowionych ofert, itp. tylko na przyklad
    do zglaszania usterek.

    > 2.wg mnie ustawa powinna nakladac obowiazek przy publikacji
    > maila na stronie stwierdzenia, nie chce zadnych ofert. a wg
    > mnie kontakt to kontakt.

    Otoz nie. Ustawa mowi wyraznie, iz zgoda nie moze byc dorozumiana. Samo
    umieszczenie e-maila lub kontaktu nie stanowi zaproszenia do spamowania.
    To tak samo jakbys umiescil swoj adres na stronie i nie dziwil sie, ze
    nachodza Cie akwizytorzy.

    > mam nadzieje ze bedziemy dalej na ten temat dyskutowac
    > ale najchetniej oczekuje wykladni prawnej
    > a nie subiektywnego odczucia, slow nacechowanych emocjonalnie
    > od osob najwyrazniej zdenerwowanych na firmy przysylajace im oferty

    Nie mozna sie dziwic ludziom, ktorzy sa bombardowani spamem, ze sie
    denerwuja. Z tego co widze na swoim serwerze, to dziennie odrzuca on po
    kilka tysiecy maili (a bywaja dni, ze i powyzej 12 tysiecy). Strach
    pomyslec co by sie dzialo, gdyby to wszystko przechodzilo na skrzynki.

    A.