  • 1. Data: 2003-07-23 06:44:05
    Temat: PRAWO PRACY - WYNAGRODZENIA!!!!!!!!
    Od: "Rima" <r...@p...pl>

    Mam pytanie. Jeżeli jest umowea o pracę na czas nieokreślony. Na umowie jest
    przykładowo 1000 złotych brutto wynagrodzenia zasadniczego i do 100% premii
    wynagrodzenia zasadniczego (zanzaczam ze umowa jest sprzed trzech lat), a w
    cviągu tych kilku lat zmieniane było i wynagrodzenie zasadnicze i premia
    (cały czas niby było do 100%) ale nie były podpisywane żadne aneksy, żadne
    poprawki zmiany umowy pracy i płacy. Czy istanieje taka możliwość żeby bez
    pisemnych potwierdzeń zmian płacy i pracy można było sobie windować
    wynagrodzenie. Na umowie jest 1000 złotych ale np. w którymś tam miesiącu
    jest 5000 xłotych raptem.
    Pracodawca tłumaczy się ze nie muszą być zadne aneksy podpisywane bo to nie
    ejst żadna zmiana warunków umowy.
    Więc jak tojest?
    Czy mogłabym prosić o wyjaśnienie ewentualnie o artykuł w którym mogłabym o
    tym poczytać.
    Dziekuję
    Iza

  • 2. Data: 2003-07-23 07:40:00
    Temat: Re: PRAWO PRACY - WYNAGRODZENIA!!!!!!!!
    Od: "J.R." <jromanowska[usun]@schr.gov.pl>

    Użytkownik "Rima" <r...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Więc jak tojest?
    > Czy mogłabym prosić o wyjaśnienie ewentualnie o artykuł w którym mogłabym

    Co prawda spotkałam się w komentarzach do KP, że wynagrodzebie nie jest
    obowiązkowym elementem umowy o pracę (??) ale jeżeli już takowe pojawiło się
    w umowie, każda jego zmiana wymaga formy pisemnej. Skąd taki pomysł nie
    rozumie, bo KP art 29 wyraźnie mówi, że umowa powinna określać rodzaj pracy,
    miejsce, termin rozpoczęcia oraz WYNAGRODZENIE
    Ot, tyle kodeks pracy
    JO