  • 1. Data: 2004-09-14 15:03:06
    Temat: jak zmienic nazwisko? - czy ktoś wie?
    Od: Richat <r...@t...pl>

    Mam pytanie do szanownych grupowiczów
    Sytuacja wyglada nastepujaco:
    w roku 1953 urodzil sie moj ojciec, w tym czasie w polsce nastapila
    rusyfikacja i zmieniono jego nazwisko na polską pisownię, teraz cześć
    rodziny ma nazwisko prawidlowe, a czesc spolszczone, nie zaprzątał bym
    sobie tym głowy, ale jestem jedynym, ktory to nazwisko bedzie
    przekazywał dalej ( reszta rodziony z blednym nazwiskiem to same kobiety
    )i z tego powodu mam szereg pytan:
    co musze zrobic, jakie dokumenty zdobyc i gdzie to wszystko zalatwic,
    jaki będzie przyblizony koszt takiej operacji
    z gory dziekuję
    --
    Pozdr.Richat

  • 2. Data: 2004-09-14 15:28:32
    Temat: Re: jak zmienic nazwisko? - czy ktoś wie?
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[bez tego)interia.pl>

    Użytkownik "Richat" <r...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Mam pytanie do szanownych grupowiczów
    > Sytuacja wyglada nastepujaco:

    Qrcze, nie pytałes juz o to 2x??

    HaNkA

  • 3. Data: 2004-09-14 15:44:40
    Od: Richat <r...@t...pl>

    Użytkownik HaNkA ReDhUnTeR napisał:

    > Qrcze, nie pytałes juz o to 2x??

    tak, ale bez echa :(, czyzby nikt nie wiedzial?

    --
    Pozdr.Richat

  • 4. Data: 2004-09-14 15:55:15
    Od: "::WireFreE::" <m...@n...chipdrive.pl>

    Idz do urzedu miasta pogadaj z kierownikiem on ci wyjasno co i jak .

  • 5. Data: 2004-09-14 19:16:50
    Od: "Robert.Detzner" <m...@n...pl>

    Witaj Richat
    podobnie jak ty mialem te same problemy.
    Najpierw idz do Urzedu Stanu Cywilnego w miejscowosci w ktorej mieszkasz.
    Wyjaasnij sprawe i napisz podanie o USTALENIE PISOWNI NAZWISKA. Powiedza ci
    jakie dokumenty musisz przyniesc. Z reguly to twoj akt urodzenia, twojego
    ojca, dziadka. Najlepiej zeby w tych trzech pokoleniach byla osoba ze
    "starym" nazwiskiem.Moze sie zdarzyc ze beda ci chcieli splawic.Powolaj sie
    na ustawe o zmianie imion i nazwisk-"starosta ustala w razie watpliwosci
    pisownie lub brzmienie imiena lub nazwiska. Niestety wiaze sie to tez z
    oplatami administracyjnymi.
    To sie da zrobic
    pozdrawiam

  • 6. Data: 2004-09-14 21:16:14
    Od: "Marek" <d...@p...com>

    Użytkownik "::WireFreE::" <m...@n...chipdrive.pl> napisał w wiadomości
    > Idz do urzedu miasta pogadaj z kierownikiem on ci wyjasno co i jak .

    Do starosty raczej.

    Marek

  • 7. Data: 2004-09-14 21:21:21
    Od: Richat <r...@t...pl>

    nasz kolega Robert.Detzner nabazgrał:

> [...]
    > na ustawe o zmianie imion i nazwisk-"starosta ustala w razie watpliwosci
    > pisownie lub brzmienie imiena lub nazwiska. Niestety wiaze sie to tez z

    moj dziadek ma prawidłowo napisane, wiec chyba nie powinno byc
    problemow, szkoda tylko ze teraz mieszklam gdzie indziej i podlegam
    innemu USC niz reszta rodzinki, ale to chyba nie jest wazne, a czy moze
    pamietasz w przyblizeniu jaki jest koszt?
    --
    Pozdr.Richat

  • 8. Data: 2004-09-15 07:02:19
    Od: Rodrig Falkenstein <f...@g...pl>

    Dnia Tue, 14 Sep 2004 17:44:40 +0200, Richat <r...@t...pl>
    napisał:

    > tak, ale bez echa :(, czyzby nikt nie wiedzial?

    1. nikt nie wie
    2. ci co wiedzą są zajęci
    3. nikomu się nie chce odpowiedzieć

    *) niepotrzebne skreślić.

    --
    Falkenstein
    Sprawiedliwości nie było, nie ma i nie będzie!

  • 9. Data: 2004-09-15 07:20:30
    Od: Asmodeusz <c...@n...asmodeusz.prv.pl>

    Richat wrote:
    [ ... ]

> [...]
    > innemu USC niz reszta rodzinki, ale to chyba nie jest wazne, a czy moze
    > pamietasz w przyblizeniu jaki jest koszt?

    Google i pierwszy link:
    http://www.google.pl/search?num=100&hl=pl&ie=UTF-8&q
    =usc+bip+pisowni+nazwiska&btnG=Szukaj&lr=

    A jeszcze lepiej sprawdź na bipie swojego USC lub najzwyczajniej w
    świecie zadzwoń.

    Ps. <reklama google> 15 sekund mi zajęło. A ty ile czasu próbujesz
    uzyskać odpowiedź ? </reklama google>

    --
    Krzysztof 'Asmodeusz' Wachnik
    GG: 2418919

  • 10. Data: 2004-09-15 16:29:58
    Od: Richat <r...@t...pl>

    nasz kolega Asmodeusz nabazgrał:

    > A jeszcze lepiej sprawdź na bipie swojego USC lub najzwyczajniej w
    > świecie zadzwoń.

    ok koszty juz mniej wiecej znamy, ale nic poza tym, tu nic nie pisza,
    nawet do kogo to zlozyc, bipa z moje USC niema, jakie sa szanse itp.

    --
    Pozdr.Richat