    From: "Robert.Detzner" <m...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: jak zmienic nazwisko? - czy ktoś wie?
    Date: Tue, 14 Sep 2004 21:16:50 +0200

    Witaj Richat
    podobnie jak ty mialem te same problemy.
    Najpierw idz do Urzedu Stanu Cywilnego w miejscowosci w ktorej mieszkasz.
    Wyjaasnij sprawe i napisz podanie o USTALENIE PISOWNI NAZWISKA. Powiedza ci
    jakie dokumenty musisz przyniesc. Z reguly to twoj akt urodzenia, twojego
    ojca, dziadka. Najlepiej zeby w tych trzech pokoleniach byla osoba ze
    "starym" nazwiskiem.Moze sie zdarzyc ze beda ci chcieli splawic.Powolaj sie
    na ustawe o zmianie imion i nazwisk-"starosta ustala w razie watpliwosci
    pisownie lub brzmienie imiena lub nazwiska. Niestety wiaze sie to tez z
    oplatami administracyjnymi.
    To sie da zrobic
    pozdrawiam