  • 1. Data: 2003-11-05 01:16:53
    Temat: jak poprawnie napisac upowaznienie/pozwolenie
    Od: "askb" <a...@c...net>

    Musze wyslac do Polski pismo w którym moi rodzice upowaznia swojego ziecia a
    mojego szwagra do zameldowania sie na pobyt staly w ich domu. Rodzice
    mieszkaja na stale za granica i na pewno nie pojada do Polski by osobiscie
    to potwierdzic przed urzednikiem.
    Moze jest jakis gotowy formularz który powinien byc wykorzystany.

    Prosze o pomoc w redakcji tego upowaznienia.
    Andrzej

  • 2. Data: 2003-11-05 06:57:39
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "askb" <a...@c...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > by osobiscie to potwierdzic przed urzednikiem.
    > Moze jest jakis gotowy formularz który powinien byc wykorzystany.

    Czyż rodzice nie muszą zrobić tego *sami* u
    notariusza i potwierdzić to w Ambasadzie RP
    w danym kraju?

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Stopień głupoty Twojego postępowania, jest wprost

  • 3. Data: 2003-11-05 10:27:47
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    askb wrote:

> [...]
    > Moze jest jakis gotowy formularz który powinien byc wykorzystany.
    >
    > Prosze o pomoc w redakcji tego upowaznienia.

    Takie upoważnienie nie jest do niczego potrzebne. Jeśli gdzieś
    odmawiają zameldowania, to niech twój szwagier żąda aby dali mu odmowę
    na piśmie z podaniem podstawy prawnej.

  • 4. Data: 2003-11-05 13:59:44
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "Jureq" <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl> napisał
    w wiadomości news:boajb1$142l$2@news.atman.pl

    > [....................]

    > Takie upoważnienie nie jest do niczego potrzebne. Jeśli gdzieś
    > odmawiają zameldowania, to niech twój szwagier żąda aby dali mu odmowę
    > na piśmie z podaniem podstawy prawnej.

    Mógłbyś wyjaśnić od kiedy to *każdy* może się *sam meldować*
    gdzie tylko chce i to bez wiedzy głównego lokatora_właściciela?.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "01.09.1939 - początek tourne Hitlera po Europie."

  • 5. Data: 2003-11-05 14:18:58
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    Andrzej_K. wrote:

    > Mógłbyś wyjaśnić od kiedy to *każdy* może się *sam meldować*
    > gdzie tylko chce i to bez wiedzy głównego lokatora_właściciela?.

    Od czasu wyroku TK

    http://www.trybunal.gov.pl/otk/teksty/otk/2002/k_20_
    01.doc

    lub jak wolisz inny format

    http://www.trybunal.gov.pl/otk/teksty/otkpdf/2002/k_
    20_01.pdf

  • 6. Data: 2003-11-05 14:50:30
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "Jureq" <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl> napisał
    w wiadomości news:bob0sg$1uc9$1@news.atman.pl

    > Od czasu wyroku TK

> [...]

    Oj, chyba Ci się coś... ? :)

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Wyścigi nie zawsze wygrywają najszybsi, a bitwy najsilniejsi -

  • 7. Data: 2003-11-05 17:27:35
    Od: kam <X...@X...plX>

    Jureq wrote:
    > Od czasu wyroku TK

    To teraz urząd nie żąda zgody właściciela, tylko potwierdzenia przez
    niego faktu przebywania po danym adresem i oczywiście wykazania się
    przez osobę potwierdzającą tytułem prawnym do lokalu...
    A wg. urzędu m.st.W-wy: "Należy wypełnić i podpisać zgłoszenie pobytu
    stałego lub czasowego trwającego ponad 2 miesiące w obecności najemcy,
    właściciela lokalu legitymującego się stosownym tytułem prawnym do
    lokalu, w którym ma nastąpić zameldowanie. "
    Ale zgoda właściciela przecież nie jest potrzebna ;)

    KG

  • 8. Data: 2003-11-05 17:37:56
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "kam" <X...@X...plX> napisał w
    wiadomości news:3FA93307.8070305@Xop.plX

> [...]
    > właściciela lokalu legitymującego się stosownym tytułem prawnym do
    > lokalu, w którym ma nastąpić zameldowanie. "

    OK!. Przy "meldunku" jest najemca_właściciel czyli jest
    jego zgoda.

    > Ale zgoda właściciela przecież nie jest potrzebna ;)

    Przecież nikt (nawet nasz Sejm) nie "wyprodukuje" takiego
    prawnego bubla który umożliwi Kowalskiemu (mnie!)
    zameldować się w Twoim mieszkaniu_domu bez Twojej
    wiedzy_zgody czy jak to woli - *przyzwolenia*

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    Człowiek postępuje rozsądnie wtedy i tylko wtedy,

  • 9. Data: 2003-11-05 17:50:13
    Od: kam <X...@X...plX>

    Andrzej_K. wrote:
    > Przecież nikt (nawet nasz Sejm) nie "wyprodukuje" takiego
    > prawnego bubla który umożliwi Kowalskiemu (mnie!)
    > zameldować się w Twoim mieszkaniu_domu bez Twojej
    > wiedzy_zgody czy jak to woli - *przyzwolenia*

    A niby dlaczego? Jeśli wedrę się do Twojego domu i trochę tam
    pomieszkam, to mam obowiązek się zameldować, bo to jedynie potwierdza,
    że tam przebywam. To stan obiektywny, niezależny od woli właściciela. A
    jak złożę fałszywe oświadczenie, to już będzie mój problem.
    A żeby przykład był mniej absurdalny - konflikt małżeński, mieszkanie
    jest własnością jednego z małżonków, drugi tam mieszka (np. po
    rozwodzie). Uważasz, że nie może/powinien być zameldowany tylko dlatego
    że właściciel nie ma ochoty pójść do urzędu, podpisać zgody i udostępnić
    odpowiednich dokumentów?

    Zresztą tu nie chodzi o sens pewnego rozwiązania (zgoda, potwierdzenie
    przez właściciela) a podstawy prawne żądania takiego, których jakoś nie
    mogę się doszukać...

    KG

  • 10. Data: 2003-11-05 19:09:57
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    > Przecież nikt (nawet nasz Sejm) nie "wyprodukuje" takiego
    > prawnego bubla który umożliwi Kowalskiemu (mnie!)
    > zameldować się w Twoim mieszkaniu_domu bez Twojej
    > wiedzy_zgody czy jak to woli - *przyzwolenia*

    Byłbym skłonny zgodzić się z Tobą, o ile chodzi o osobę fizyczną.

    Natomiast osoba prawna może "zameldować się" w dowolnym miejscu.
    Znam spółkę z o.o. "zameldowaną" w piwnicy przedszkola (oczywiście
    przedszkole nic o tym nie wie, jeży się jedynie na próby doręczenia
    korespondencji przez sąd).
    Nastepnie w lokalu nieistniejącym. Listonosz dręczał korespondencję
    (odbierali znajomi, lokal obok). Jak przestali odbierać, to poczta na
    życzenie prokuratury odpowiedziała, że się "wyprowadził".
    Mieszkańcy "sąsiedzi" w trakcie wizji lokalnej policji stwierdzili, że
    "tu taki nigdy nie mieszkał". Pytanie, jeżeli nie mieszkał, to jak się
    wyprowadził i jak poprzednio odbierał korespondencję poleconą.
    Następnie zarząd wzmiankowanej spółki zwołał zgromadzenie wspólników pod
    ten nieistniejący adres.
    Jedynie ze wzgledu na wrodzony takt nie napiszę, co na to prokurator,
    sąd i "organa".

    Parlament jest w stanie uchwalić każdą regulację.
    Poprzednia regulacja dotycząca meldunku była taka, że "meldunek" dawał
    prawo do trwałego przebywania w lokalu - więc jego użytkowania.
    Powyższe też uchwalił parlament, podobnie jak na ustawie opiera się np.
    druk delegacji, na którym jest napisane, że podróż służbową odbywa się
    m.in. furmanką, rowerem lub pieszo.
    Minister - bidulek zapomniał jedynie podać kilometrówkę dla furmanki i
    stawke amortyzacyjną dla konia. Nie znalazłem też adnotacji, czy opony
    zimowe do furmanki należy ksiegować jako zwiększenie wartości środka
    trwałego czy jako materiały eksploatacyjne.
    Parlament (III RP) uchwalił kodeks pracy, na podstawie którego minister
    rozporządzeniem do stażu nagrody jubileuszowej wlicza m.in.:

    Monitor Polski Rok 1989 Nr 44 poz. 358
    ZARZĄDZENIE MINISTRA PRACY I POLITYKI SOCJALNEJ
    z dnia 23 grudnia 1989 r.

    § 5. [Okres pracy uprawniający do nagrody] 1. Do okresu uprawniającego
    do nagrody wlicza się także następujące okresy:

    1) przed II wojną światową:
    (...)
    b) służby w wojskowych oddziałach ludowych w czasie wojny domowej w
    Hiszpanii,
    c) pobytu w więzieniu lub obozie za działalność rewolucyjną,
    d) niewykonywania pracy wskutek prześladowania za działalność w obronie
    interesów klasy robotniczej, a także w lewicowych ruchach ludowych,
    (...)
    c) czynnej służby wojskowej pełnionej w armii Związku Socjalistycznych
    Republik Radzieckich oraz w innych armiach sojuszniczych,
    (...)

    Parlament, jak chce, to wszystko może - a za nim minister - niepodobna
    bowiem przyjąć, że minister wydaje rozporządzenia sprzeczne z ustawą.
    :-))

    Pzdr: Catbert, EHRM