    From: Catbert <v...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: jak poprawnie napisac upowaznienie/pozwolenie
    Date: Wed, 05 Nov 2003 20:09:57 +0100

    > Przecież nikt (nawet nasz Sejm) nie "wyprodukuje" takiego
    > prawnego bubla który umożliwi Kowalskiemu (mnie!)
    > zameldować się w Twoim mieszkaniu_domu bez Twojej
    > wiedzy_zgody czy jak to woli - *przyzwolenia*

    Byłbym skłonny zgodzić się z Tobą, o ile chodzi o osobę fizyczną.

    Natomiast osoba prawna może "zameldować się" w dowolnym miejscu.
    Znam spółkę z o.o. "zameldowaną" w piwnicy przedszkola (oczywiście
    przedszkole nic o tym nie wie, jeży się jedynie na próby doręczenia
    korespondencji przez sąd).
    Nastepnie w lokalu nieistniejącym. Listonosz dręczał korespondencję
    (odbierali znajomi, lokal obok). Jak przestali odbierać, to poczta na
    życzenie prokuratury odpowiedziała, że się "wyprowadził".
    Mieszkańcy "sąsiedzi" w trakcie wizji lokalnej policji stwierdzili, że
    "tu taki nigdy nie mieszkał". Pytanie, jeżeli nie mieszkał, to jak się
    wyprowadził i jak poprzednio odbierał korespondencję poleconą.
    Następnie zarząd wzmiankowanej spółki zwołał zgromadzenie wspólników pod
    ten nieistniejący adres.
    Jedynie ze wzgledu na wrodzony takt nie napiszę, co na to prokurator,
    sąd i "organa".

    Parlament jest w stanie uchwalić każdą regulację.
    Poprzednia regulacja dotycząca meldunku była taka, że "meldunek" dawał
    prawo do trwałego przebywania w lokalu - więc jego użytkowania.
    Powyższe też uchwalił parlament, podobnie jak na ustawie opiera się np.
    druk delegacji, na którym jest napisane, że podróż służbową odbywa się
    m.in. furmanką, rowerem lub pieszo.
    Minister - bidulek zapomniał jedynie podać kilometrówkę dla furmanki i
    stawke amortyzacyjną dla konia. Nie znalazłem też adnotacji, czy opony
    zimowe do furmanki należy ksiegować jako zwiększenie wartości środka
    trwałego czy jako materiały eksploatacyjne.
    Parlament (III RP) uchwalił kodeks pracy, na podstawie którego minister
    rozporządzeniem do stażu nagrody jubileuszowej wlicza m.in.:

    Monitor Polski Rok 1989 Nr 44 poz. 358
    ZARZĄDZENIE MINISTRA PRACY I POLITYKI SOCJALNEJ
    z dnia 23 grudnia 1989 r.

    § 5. [Okres pracy uprawniający do nagrody] 1. Do okresu uprawniającego
    do nagrody wlicza się także następujące okresy:

    1) przed II wojną światową:
    (...)
    b) służby w wojskowych oddziałach ludowych w czasie wojny domowej w
    Hiszpanii,
    c) pobytu w więzieniu lub obozie za działalność rewolucyjną,
    d) niewykonywania pracy wskutek prześladowania za działalność w obronie
    interesów klasy robotniczej, a także w lewicowych ruchach ludowych,
    (...)
    c) czynnej służby wojskowej pełnionej w armii Związku Socjalistycznych
    Republik Radzieckich oraz w innych armiach sojuszniczych,
    (...)

    Parlament, jak chce, to wszystko może - a za nim minister - niepodobna
    bowiem przyjąć, że minister wydaje rozporządzenia sprzeczne z ustawą.
    :-))

    Pzdr: Catbert, EHRM