  • 1. Data: 2002-06-11 05:18:04
    Temat: jak moge sie bronic na swojej posesji?
    Od: JR <r...@p...pl>

    witam

    poniewaz w mojej okolicy nasililiy sie kradzieze, a takze pojawil sie
    element, ktory snuje sie po okolicznycn dzialkach i "zglada" co by tu
    i kiedy cos sobie wzsiasc, zaczalem zastanawiac sie nad zakupem
    jakiejs "pukawki".
    mysle, ze "pukawka" to dobre slowo, poniewaz myslalem nad pistoletem
    hukowym lub gazowym.

    czy potrzebne sa do takiej broni(?) jakies zezwolenia?
    kiedy moge ich uzyc? czy w ogole moge...?

    dziekuje za ewentualne odpowiedzi
    Rysiek

  • 2. Data: 2002-06-11 08:01:33
    Temat: Re: jak moge sie bronic na swojej posesji?
    Od: "Michal Szaniawski" <n...@i...pl>

    > czy potrzebne sa do takiej broni(?) jakies zezwolenia?
    > kiedy moge ich uzyc? czy w ogole moge...?

    Jezeli ukonczyles 18 lat i bron (gazowa,hukowa,srut do 4,5mm)
    nie byla przez Ciebie przerabiana to mozesz takiej uzywac
    bez zadnych zezwolen. Gdy kupujesz w sklepie dostajesz
    zalacznik o tym mowiacy

    Michal Szaniawski

  • 3. Data: 2002-06-11 09:55:38
    Od: JR <r...@p...pl>

    On Tue, 11 Jun 2002 10:01:33 +0200, "Michal Szaniawski"
    <n...@i...pl> wrote:

    >Jezeli ukonczyles 18 lat i bron (gazowa,hukowa,srut do 4,5mm)

    gazowa tez? ha... nawet o tym nie myslalem

    >nie byla przez Ciebie przerabiana to mozesz takiej uzywac
    >bez zadnych zezwolen. Gdy kupujesz w sklepie dostajesz

    raczej nie nie bede przerabial..

    dziekuje
    rysiek

  • 4. Data: 2002-06-11 10:43:41
    Od: "Michal Szaniawski" <n...@i...pl>

    > gazowa tez? ha... nawet o tym nie myslalem

    > raczej nie nie bede przerabial..
    >
    > dziekuje
    prosze

    > rysiek

    jak chcesz szczegolow mozesz np. wejsc na www.militaria.pl
    i przy kazdym typie broni bedziesz widzial odpowiednie
    rozporzadzenia MSW

    pozdrawiam
    Michal

  • 5. Data: 2002-06-13 17:17:20
    Od: A...@k...net.pl (Artur Golański)

    "Michal Szaniawski" <n...@i...pl> napisał:

    >bron (gazowa,hukowa,srut do 4,5mm)
    >[..] uzywac bez zadnych zezwolen.

    Piszesz Acan 'gupoty' !
    Na bron gazowa NA PEWNO trzeba posiadac zezwolenie.
    Takze na bron pneumatyczna (wielkosc srutu jest bez znaczenia) oraz
    na bron alarmowa (nie ma 'hukowej') o kalibrze powyzej 6 mm,

    Artur Golański

  • 6. Data: 2002-06-14 20:26:03
    Od: "Michał Szaniawski" <n...@i...pl>

    > Piszesz Acan 'gupoty' !
    > Na bron gazowa NA PEWNO trzeba posiadac zezwolenie.
    > Takze na bron pneumatyczna (wielkosc srutu jest bez znaczenia) oraz
    > na bron alarmowa (nie ma 'hukowej') o kalibrze powyzej 6 mm,

    nie zgodze sie z tym bo sam widzialem w sklepach taka bron
    o ktorej mowie i nie wymagala zezwolenia

  • 7. Data: 2002-06-14 20:29:46
    Od: "Michał Szaniawski" <n...@i...pl>

    > Takze na bron pneumatyczna (wielkosc srutu jest bez znaczenia)

    co sie czepiasz jak nie czytasz:
    "Dzięki zmianie ustawy o broni i amunicji (Dz. U. Nr 53 poz.549 z dnia
    19.06.1999) Możesz stać się posiadaczem broni pneumatycznej gładkolufowej
    (wiatrówki) o kalibrze 4,5 mm bez zezwolenia z policji. "

  • 8. Data: 2002-06-15 19:28:07
    Od: A...@k...net.pl (Artur Golański)

    "Michał Szaniawski" <n...@i...pl> napisał:

    >nie zgodze sie z tym bo sam widzialem w sklepach taka bron
    >o ktorej mowie i nie wymagala zezwolenia
    1. Nie zgadzac ci sie wolno ;-P
    2. W sklepach lezec mogla i niczego nie 'wymagala' ;-P
    Jednak na jej posiadanie (np. bron gazowa) pozwolenie jest prawem
    wymagane.

    >co sie czepiasz jak nie czytasz:
    Ja czytam, ale ustawe i to co piszę ;-)
    >"Dzięki zmianie ustawy o broni i amunicji (Dz. U. Nr 53 poz.549 z dnia
    >19.06.1999) Możesz stać się posiadaczem broni pneumatycznej gładkolufowej
    >(wiatrówki) o kalibrze 4,5 mm bez zezwolenia z policji. "
    A w ustawie jest (szkoda, ze sam nie przeczytales):
    "Art. 8. W rozumieniu ustawy bronią pneumatyczną jest niebezpieczne
    dla życia lub zdrowia urządzenie, które w wyniku działania sprężonego
    gazu jest zdolne do wystrzelenia pocisku z lufy gwintowanej albo z
    elementu ją zastępującego.."
    Kwestią interpretacji pozostaje czy lufa niegwintowana NIE jest
    elementem zastepujacym lufe gwintowaną.
    Przypominam co JA napisalem: "na bron pneumatyczna (wielkosc srutu
    jest bez znaczenia)"
    Jesli JEST to bron pneumatyczna, to zezwolenie JEST wymagane, a
    wielkosc srutu nie ma znaczenia. Następnym razem przed wypowiedzia
    'odrób lekcje'. Jesli masz watpliwosci, to raczej pytaj.

    Artur Golański

  • 9. Data: 2002-06-15 19:38:29
    Od: johnkelly <j...@w...pl>

    Dnia 02-06-15 21:28, Użytkownik Artur Golański napisał:

> [...]
    > wielkosc srutu nie ma znaczenia. Następnym razem przed wypowiedzia
    > 'odrób lekcje'. Jesli masz watpliwosci, to raczej pytaj.

    Lekcje odrob Ty ;PPPP. To co lezy w sklepach i miota pociski w wyniku
    dzialania sprezonego powietrza nie jest bronia poniewaz lufa nie
    gwintowana nie jest elementem zastepujacym lufe gwintowana.

    --
    Maciej 'John Kelly' Rozalski gg:1716136 mailto:j...@w...pl
    MG++ SG+ SD+ K p+ Z H-- D+ k- f SC++ T++ CP2020 L5K M:W W:M

  • 10. Data: 2002-06-16 13:18:35
    Od: "Michał Szaniawski" <n...@i...pl>

    > Lekcje odrob Ty ;PPPP. To co lezy w sklepach i miota pociski w wyniku
    > dzialania sprezonego powietrza nie jest bronia poniewaz lufa nie
    > gwintowana nie jest elementem zastepujacym lufe gwintowana.

    Dziekuje za poparcie, trzeba wiedziec co sie mowi, a nie
    powolywac sie na niewiadomo co :-)

    Michał Szaniawski