    From: A...@k...net.pl (Artur Golański)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: jak moge sie bronic na swojej posesji?
    Date: Sat, 15 Jun 2002 19:28:07 GMT
    Sender: a...@p...onet.pl@pd27.olsztyn.cvx.ppp.tpnet.pl

    "Michał Szaniawski" <n...@i...pl> napisał:

    >nie zgodze sie z tym bo sam widzialem w sklepach taka bron
    >o ktorej mowie i nie wymagala zezwolenia
    1. Nie zgadzac ci sie wolno ;-P
    2. W sklepach lezec mogla i niczego nie 'wymagala' ;-P
    Jednak na jej posiadanie (np. bron gazowa) pozwolenie jest prawem
    wymagane.

    >co sie czepiasz jak nie czytasz:
    Ja czytam, ale ustawe i to co piszę ;-)
    >"Dzięki zmianie ustawy o broni i amunicji (Dz. U. Nr 53 poz.549 z dnia
    >19.06.1999) Możesz stać się posiadaczem broni pneumatycznej gładkolufowej
    >(wiatrówki) o kalibrze 4,5 mm bez zezwolenia z policji. "
    A w ustawie jest (szkoda, ze sam nie przeczytales):
    "Art. 8. W rozumieniu ustawy bronią pneumatyczną jest niebezpieczne
    dla życia lub zdrowia urządzenie, które w wyniku działania sprężonego
    gazu jest zdolne do wystrzelenia pocisku z lufy gwintowanej albo z
    elementu ją zastępującego.."
    Kwestią interpretacji pozostaje czy lufa niegwintowana NIE jest
    elementem zastepujacym lufe gwintowaną.
    Przypominam co JA napisalem: "na bron pneumatyczna (wielkosc srutu
    jest bez znaczenia)"
    Jesli JEST to bron pneumatyczna, to zezwolenie JEST wymagane, a
    wielkosc srutu nie ma znaczenia. Następnym razem przed wypowiedzia
    'odrób lekcje'. Jesli masz watpliwosci, to raczej pytaj.

    Artur Golański