  • 1. Data: 2002-06-10 19:58:06
    Temat: rękojmia
    Od: "plonker" <p...@o...pl>

    witam i mam pytanie

    wiem ze istanieje cos takiego jak rękojmia i że to się stosuje jeśłi kupuję jakiś
    produkt
    w sklepie
    a gry kupuje w hutrowni???

    "towary nabyte przez odbiorcę przeznaczone są do dalszej odsprzedaży, strony
    wyłączają
    odpowiedzialność dostawczy z tytułu rękojmi za wady fizyczne towarów (art. 558 & 1
    KC)."

    czy tak jest?

  • 2. Data: 2002-06-11 00:11:06
    Temat: Re: rękojmia
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 10 Jun 2002, plonker wrote:

> [...]
    wyłączają
    >+ odpowiedzialność dostawczy z tytułu rękojmi za wady fizyczne towarów (art. 558 & 1

    Tak. To nie jest umowa z "szarym człowiekiem" i jej ograniczenia
    ustawy (nakazujące rękojmię) nie dotyczą.

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-06-11 08:04:58
    Od: <m...@p...com>

    558 & 1 KC)."

    > Tak. To nie jest umowa z "szarym człowiekiem" i jej ograniczenia
    > ustawy (nakazujące rękojmię) nie dotyczą.

    To zależy. Jeżeli taki zapis znalazł sie dopiero na druku faktury, to w niczym
    nie wiąże nabywcy. Faktura jest bowiem wydawana po zawarciu umowy, a więc nie
    może wiązać drugiej strony. Za konsumenta uważa się osobę, która zawiera umowę
    z przedsiębiorcą w celu bezpośrednio nie związanym z działalnością gospodarczą.
    Czyli przymiot konsumenta zawierając umowę albo się ma, albo się go nie ma.
    Jest to kategoria obiektywna. W razie sporu, to na sprzedawcy ciążyłby ciężar
    udowodnienia, że kupujący nie był konsmentem, bowiem tylko wobec niekonsumenta
    można wyłaczyć odpowiedzialność z tytułu rękojmi. Jeżeli zapis powyższy znalazł
    się w umowie (w co wątpię), to sprzedawca co najwyżej miałby wobec kupującego
    roszczenia odszkodowacze ex contractu (art. 471 i nast.),

    pzdr

    marek

  • 4. Data: 2002-06-11 11:21:36
    Temat: Odp: rękojmia
    Od: "plonker" <p...@o...pl>

    ok dzieki wam juz wszystko chyba wiem

  • 5. Data: 2002-06-11 14:41:18
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On 11 Jun 2002 m...@p...com wrote:

    >+ > On Mon, 10 Jun 2002, plonker wrote: [...]
    >+ > >+ a gry kupuje w hutrowni???
    [...]
> [...]
    >+ udowodnienia, że kupujący nie był konsmentem, bowiem tylko wobec niekonsumenta

    Ależ oczywiście.
    Tyle, że jak na mój gust sprawa "bycia konsumentem" była poza
    dyskusją: w "normalnej" hurtowni (nie prowadzącej sprzedaży detalicznej)
    konsument nie ma czego szukać (bo nie dostanie).
    Hurtownie wywieszające powyzsze teksty wymagają pokazania zakresu
    DG na początek.
    Dlatego pisałem że "to nie jest..." !
    -:)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2002-06-12 06:20:54
    Od: <m...@p...com>

    > w "normalnej" hurtowni (nie prowadzącej sprzedaży detalicznej)
    > konsument nie ma czego szukać (bo nie dostanie).
    > Hurtownie wywieszające powyzsze teksty wymagają pokazania zakresu
    > DG na początek.

    tak jest prawdopodobnie czesto, jednakowoż z moich dośwaidczen wynika, że
    hurtownie również sprzedają towary konsumento i nie wymagają wypisu z rejeestru
    DG. jaki był stan faktyczny, to wiem tylko nasz pytacz, który zaczął wątek,

    również pzdr

    marek