  • 1. Data: 2002-06-10 20:34:20
    Temat: praca bez umowy
    Od: sadyl <s...@p...onet.pl>

    1. Na pewno ten temat był już wielokrotnie wałkowany, ale w ostatnim
    czasie nie zauważyłem, a siedząc na modemie nie bardzo mogę kopać po
    archiwach
    2. sorry za crossposta, ale temat jest na pograniczu obu Grup.
    Mając na uwadze powyższe z góry przeprosiny, proszę o pomoc (najchętniej
    konkretną i krótką) w następującej sprawie:

    Firma (sp. z o.o.) przyjmuje do pracy kilku pracowników. Po kilku
    miesiącach bezskutecznego dowiadywania się o o umowę o pracę jak i
    wypłatę wynagrodzenia pracownicy sami rezygnują z usług (nikt nie chce
    pracować na czarno i to za darmo).
    Jakie są szanse (realne) na wyciągnięcie zaległych wypłat od pracodawcy,
    jeżeli:
    - nie ma prawie żadnego materialnego potwierdzenia, że ci ludzie
    rzeczywiście tam pracowali (jedyny materialny ślad, to wizytówki, ale
    zlecenie na ich wykonanie dała firma i można wyciągnąć kopię zlecenia z
    zakładu je wykonującego)
    - pracownicy wzajemnie potwierdzają swoje zeznania
    - o fakcie ich pracy mogą zaświadczyć osoby niezwiązane ze sprawą:
    pracownicy sąsiednich firm oraz klienci.

    Z góry dzięki za informacje
    Jeśli zaśmiecam Grupy, to proszę o odpowiedzi na priv.

    sadyl

  • 2. Data: 2002-06-10 20:59:49
    Temat: Re: praca bez umowy
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sadyl" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > - o fakcie ich pracy mogą zaświadczyć osoby niezwiązane ze sprawą:
    > pracownicy sąsiednich firm oraz klienci.

    Szanse są duże. Sporo materiału dowodowego a sądy pracy w 80% przypadków
    stają po stronie pracowników. Postępowanie jest darmowe, sąd poucza itp -nic
    tylko się sądzić :))) Nie czekać, tylko biegiem do sądu. W zasadzie to ja
    widzę tylko potencjalne problemy z a) kwotami b) egzekucją wyroku. Ale na to
    drugie rady już nie ma. Ewentualnie można sie ugodzic z pracodawcą ( sąd ma
    Was do tego nakłaniać ).

    Depi.