  • 1. Data: 2005-10-02 13:40:17
    Temat: [internet] ISP
    Od: UE feat. Polska & GW (+Białoruś) <N...@g...pl>

    a dlaczego obarcza sie ISP (dostawce internetu)
    odpowiedzialnoscia za to co wysyla i sciaga jego klient?
    przecież to nakłada na niego obowiązek inwigilacji, która chyba
    jest nielegalna? co za kretynizm? a może to tylko ja nie
    zrozumiałem geniuszu twórców (jak zwykle zresztą)?
    prośba o wyjaśnienie aktualnego stanu prawnego w tej kwestii
    (odpowiedzialności karnej)...

  • 2. Data: 2005-10-02 14:34:20
    Temat: Re: [internet] ISP
    Od: Ryszard Rączkowski <w...@p...pl>

    Użytkownik "UE feat. Polska & GW (+Białoruś)" napisał:

    > a dlaczego obarcza sie ISP (dostawce internetu)
    > odpowiedzialnoscia za to co wysyla i sciaga jego klient?

    Nic takiego w Polsce, jak i pozostałych ue-krajach nie występuje.
    Chyba Chiny jedynie stosują metodę przeniesienia winy za zabójstwo na
    sprzedającego młotek.

    > przecież to nakłada na niego obowiązek inwigilacji,
    > która chyba jest nielegalna? co za kretynizm?

    Nie nakłada takiego obowiązku a inwigilacja ze strony dostawcy usług
    jest nzabroniona i karalna, jak sam zauważyłeś.

    > a może to tylko ja nie zrozumiałem geniuszu twórców (jak zwykle
    > zresztą)?

    Przede wszystkim nie powołałeś na ŻADEN akt prawny obarczający isp
    odpowiedzialnością za dane wysyłane/ściągane przez klienta.

    > prośba o wyjaśnienie aktualnego stanu prawnego w tej kwestii
    > (odpowiedzialności karnej)...

    O sprzeczności z prawem takich praktych mówi Art. 159 Prawa
    Telekomunikacyjnego, zaś sankcję wyznacza Art. 267 Kodeksu Karnego. W myśl
    tego drugiego aktu, za inwigilację klienta można dostać od grzywny do dwóch
    lat mamra.

    --

    Rico - antysocjalizm i antynacjonalizm gwarantowane.
    "Sukcesem naszych rządów ostatnich czterech lat, jest uratowanie państwa

  • 3. Data: 2005-10-02 14:37:54
    Od: UE feat. Polska & GW (+Białoruś) <N...@g...pl>

    czyli rozumując jak nie prawnik, a jako przyszły dostawca
    internetu (ISP) mogę uznać, że ja sprzedaję usługę (dostęp do
    internetu) za co biorę pieniądze i odprowadzam podatki, a za
    wszelkie przewinienia odpowiada klient?

    pamiętam, że jakiś czas temu w różnego rodzaju pisemkach
    komputerowych było bardzo dużo i bardzo głośno o jakiejś ustawie
    która zobowiązuje takiego dostawcę (ISP) do rejestrowania jakichś
    (właśnie, oczywiście nie powiedziano jakich, nawet nie podano
    odnośnika do ustaw) informacji o klientach i trzymania tych
    informacji przez 4 czy 5 lat... rozumiem "kaczka"?

  • 4. Data: 2005-10-02 15:18:22
    Od: Ryszard Rączkowski <w...@p...pl>

> [...]

    > (właśnie, oczywiście nie powiedziano jakich, nawet nie podano
    > odnośnika do ustaw) informacji o klientach

    Tę sprawę reguluje Prawo Telekomunikacyjne. Zajrzyj, dowiesz się, jakie
    dane opertator MUSI posiadać a także takie, do jakich dostawać mu się
    zdecydowanie nie wolno. Treść transmitowana przez sieć należy do tych
    drugich i jest objęta tajemnicą telekomunikacyjną właśnie z mocy Prawa
    Telek. Dane O KLIENTACH, to zupełnie inna bajka. Tutaj raczej Ustawa o
    Ochronie Danych Osobowych ma zastosowanie.

    > rozumiem "kaczka"?

    Plotki, pogłoski, nierzetelne informowanie, szukanie sensacji. Prawo
    Telekomunikacyjne sprawę rozjaśnia. Do tego jest jeszcze Ustawa o Ochronie
    Danych Osobowych i parę innych aktów z pogranicza.

  • 5. Data: 2005-10-02 15:40:57
    Od: UE feat. Polska & GW (+Białoruś) <N...@g...pl>

    właśnie z mocy Prawa
    > Telek. Dane O KLIENTACH, to zupełnie inna bajka. Tutaj raczej
    > Ustawa o
    > Ochronie Danych Osobowych ma zastosowanie.

    dzięki, jeśli mogę to czy ktoś (może Pan?) mógłby wskazać mi
    gdzie znajdę te akty prawne - prawo telekomunikacyjne i ustawę o
    o.d.o.?
    jakoś nigdy nie miałem potrzeby się tym interesować no i teraz
    nie wiem...
    ze wskazaniem gdzie ukazują się nowelizacje...

  • 6. Data: 2005-10-02 17:31:24
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    UE feat. Polska & GW (+Białoruś) napisał(a):

> [...]
    > jakoś nigdy nie miałem potrzeby się tym interesować no i teraz nie wiem...
    > ze wskazaniem gdzie ukazują się nowelizacje...

    sejm.gov.pl

    google.pl

    oraz dzialy prawne na portalach np interia, hoga i innych.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 7. Data: 2005-10-02 18:23:58
    Od: Ryszard Rączkowski <w...@p...pl>

    Użytkownik "UE feat. Polska & GW (+Białoruś)" napisał:

    > dzięki, jeśli mogę to czy ktoś (może Pan?) mógłby wskazać mi
    > gdzie znajdę te akty prawne - prawo telekomunikacyjne i ustawę o
    > o.d.o.?

    Ojejku, www.google.com wyłączyli?
    Bez przesady, ale taką frazę łatwo wpisać, to nie nauka jazdy po internecie
    a strona www.urtip.gov.pl też działa przez 24h i tam wszystko jest.

    > jakoś nigdy nie miałem potrzeby się tym interesować no i teraz
    > nie wiem... ze wskazaniem gdzie ukazują się nowelizacje...

    j/w

  • 8. Data: 2005-10-03 21:31:48
    Od: "ghostrider" <g...@g...net>

> [...]
    > zrozumiałem geniuszu twórców (jak zwykle zresztą)?
    > prośba o wyjaśnienie aktualnego stanu prawnego w tej kwestii

    dostawca ma obowiazek identyfikacji kazdej swojej koncowki sieci...

    co oznacza ze ma zalogowac komu przydzielil np. numer ip ktorym dana
    koncowka ma sie dalej identyfikowac w internecie...

    a jesli tego nie robi to odpowiada za wszystko zamiast klienta...

    ghostrider