  • 1. Data: 2005-10-02 14:11:59
    Temat: biblioteka - kara pieniężna
    Od: "wojtek" <w...@p...onet.pl>

    Witam,

    Kończę studia, i biblioteka na jednym z wydziałów nie chce przybić mi pieczątki
    poświadczającej rozliczenie się z nią z książek, bo nie uregulowałem kary
    pieniężnej. Na pierwszym roku spóźniłem się z oddaniem książki o miesiąc, za to
    miałem zapłacić 32 zł - oddałem książkę, a w bibliotece więcej się nie
    pojawiłem, bo żeby coś następnego pożyczyć musiałbym zapłacić. Myslałem że mi
    się upiecze, a tu ta pieczątka... Czy mają w ogóle prawo pobierać pieniądze za
    spóźnienie z oddaniem?

    z góry dzięki za odpowiedź,
    wojtek

  • 2. Data: 2005-10-02 14:19:00
    Temat: Re: biblioteka - kara pieniężna
    Od: "Regi" <r...@v...pl>

    > się upiecze, a tu ta pieczątka... Czy mają w ogóle prawo pobierać
    > pieniądze za
    > spóźnienie z oddaniem?

    tak maja takie prawo.
    A jak twierdzisz inaczej to se wypozycz w wypozyczalni samochod na 1 dzien a
    oddaj rok pozniej. Czy w tym wypadku tez bys sie spytal czy maja prawo
    pobierac oplate za spoznienie z oddaniem? Nie ma znaczenia czy wypozyczyles
    ksiazke czy samochod...

  • 3. Data: 2005-10-02 14:58:29
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    wojtek wrote:
> [...]
    > musiałbym zapłacić. Myslałem że mi się upiecze, a tu ta pieczątka... Czy
    > mają w ogóle prawo pobierać pieniądze za spóźnienie z oddaniem?

    A ja inaczej spytam: czy praktykowane na uczelniach tzw. obiegówki mają
    jakieś umocowanie prawne? Z Dz.U.2005.149.1233 wynikałoby, że człowiekowi,
    który obronił pracę, uczelnia ma obowiązek wydać dyplom. I to niezależnie
    od tego, czy ma on jakieś cywilnoprawne długi wobec biblioteki (które mogą
    np. być sporne).

    Widzę tutaj wyraźną analogię do niedawnego wątku o nieoddawaniu świadectw
    maturalnych.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 4. Data: 2005-10-02 15:05:43
    Od: Marcin Szawurski <m...@s...waw.pocoto.pl>

    Paweł Sakowski wrote:
> [...]

    > np. być sporne).
    >
    > Widzę tutaj wyraźną analogię do niedawnego wątku o nieoddawaniu świadectw

    Często w regulaminach studiów jest
    "warunkiem ukończenia studiów jest materialne rozliczenie się z uczelnią"

    Co oznacza tyle, że koleś po prostu nie ukonczył studiów.

    Czy to jest legalne?

  • 5. Data: 2005-10-02 17:21:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Szawurski" <m...@s...waw.pocoto.pl> napisał w
    wiadomości news:433ff1d2$0$5423$f69f905@mamut2.aster.pl...

> [...]
    uczelnią"
    > Co oznacza tyle, że koleś po prostu nie ukończył studiów.

    No właśnie. Uczelnia dyplom gościowi wydać musi. Zastanawiam się, czym
    jest odmowa jego wydania - chwilowo nieważne z jakiego powodu. Pewnie
    niedopełnieniem obowiązków funkcjonariusza publicznego, bo żaden inny
    przepis karny mi do głowy nie przychodzi.

  • 6. Data: 2005-10-02 18:00:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Romeq" <r...@p...fm> napisał w wiadomości

    > A ja zapytam z innej beczki, dlaczego na studiach dziennych w
    państwowej
    > uczelni trzeba płacić za legitymacje, indeks itd.? Rozumiem, jeśli
    zgubie
    > albo zniszczę, ale za pierwsza sztukę?!?!?! To w końcu nauka jest
    bezpłatna
    > czy płatna wg konstytucji?

    Przecież do uczenia się nie jest Ci niezbędna legitymacja. Równie
    dobrze można by się zastanawiać, czemu płacimy za dowód osobisty,
    paszport, prawo jazdy. Że o takich "bezprawnych" działaniach, jak
    opłata skarbowa, czy sadowa nie wspomnę. :-)

  • 7. Data: 2005-10-02 18:02:52
    Od: "Romeq" <r...@p...fm>

> [...]
    > niedopełnieniem obowiązków funkcjonariusza publicznego, bo żaden inny
    > przepis karny mi do głowy nie przychodzi.

    A ja zapytam z innej beczki, dlaczego na studiach dziennych w panstwowej
    uczelni trzeba placic za legitymacje, indeks itd? Rozumiem, jesli zgubie
    albo zniszcze, ale za pierwsza sztuke?!?!?! To w koncu nauka jest bezplatna
    czy platna wg konstytucji?

    Pozdrawiam,

    Robert

  • 8. Data: 2005-10-02 18:19:26
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <dhp79m$c5v$1@nemesis.news.tpi.pl>, Robert Tomasik wrote:

    > Przecież do uczenia się nie jest Ci niezbędna legitymacja. Równie
    > dobrze można by się zastanawiać, czemu płacimy za dowód osobisty,
    > paszport, prawo jazdy.

    No ja się właśnie zastanawiam:)

    Renata

  • 9. Data: 2005-10-02 18:21:05
    Od: "Romeq" <r...@p...fm>

> [...]
    > paszport, prawo jazdy. Że o takich "bezprawnych" działaniach, jak
    > opłata skarbowa, czy sadowa nie wspomnę. :-)

    Jeszcze chwila i dojdziemy do absurdu: po co nam legitymacja szkolna czy
    indeks czy dowod osobisty?!?!?!? ;)) Z drugiej strony, osoba w wieku 18 lat
    nie musiala wczesniej pracowac i moze nie miec tych kilku pln na ta
    legitymke czy indeks, o dowodzie juz nie wspominajac... a miec go trzeba, bo
    takie mamy prawo... Za to indeks do uczenia sie juz jest potrzebny - a za
    niego tez placic trzeba;)

    Pozdrawiam,

    Robert

  • 10. Data: 2005-10-02 18:35:32
    Temat: [OT] Re: biblioteka - kara pieniężna
    Od: Daniel Jaworski <d...@p...fm>

    Romeq wrote:
    [ciach]
> [...]
    > albo zniszcze, ale za pierwsza sztuke?!?!?! To w koncu nauka jest bezplatna

    Coś takiego, jak bezpłatna nauka nie istnieje.

    > Pozdrawiam,

    Pozdrawiam!

    --
    Daniel