  • 1. Data: 2005-10-02 12:26:47
    Temat: odwlekanie przez bank decyzji w sprawie kredytu hipotecznego
    Od: --- konrad --- <m...@U...NUMBERSpl>

    Witam.

    Co moge zrobic poza zmiana banku jesli po 7 tygodniach oczekiwania
    nadal nie mam decyzji kredytowej? Pracownicy banku zwodzili mnie
    zapewnieniami, ze wszystko bedzie na czas, a tymczasem wlasnie minal
    termin platnosci i kazdy dzien zwloki kosztuje mnie 200,00 PLN
    indeksacji i odsetek dla developera. W dniu, na ktory przypadal termin
    platnosci uzyskalem w banku informacje, ze decyzja bedzie za 2 tygodnie.
    Czyli 9 tygodni od zlozeniu wniosku! Oczywiscie taka sama to moze byc
    prawda jak inne dotychczasowe zapewnienia.

    Czy bank jest calkowicie bezkarny? Czy mam jakas mozliwosc wymuszenia na
    nich terminowego i prawidlowego wykonania uslugi, ktorej sie podjeli?
    Arbitraz bankowy?

    Pozdrawiam,
    --
    Konrad

  • 2. Data: 2005-10-02 18:05:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "--- konrad ---"
    <m...@U...NUMBERSpl> napisał w wiadomości

    Jeśli potrafisz dowieść, że bank przyobiecał podjęcie decyzji w jakimś
    tam terminie i tego terminu nie dotrzymał, to spokojnie możesz
    wynikających z tego tytułu strat dochodzić na banku drogą cywilną.
    Przejrzyj ich regulaminy.

  • 3. Data: 2005-10-02 23:17:02
    Od: piwar <p...@p...com>

    --- konrad --- napisał(a):
    > Witam.
    >
    > Co moge zrobic poza zmiana banku jesli po 7 tygodniach oczekiwania

    Bardzo złe założenie ("poza zmianą"). Po drugim tygodniu oczekiwania
    dałbym bankowi najwyżej tydzień na decyzję. Najlepiej w formie rozmowy z
    jakimś dyrektorem oddziału a nie pracownikiem kredytowym. Oferta
    kredytowa na rynku jest dość bogata.
    Swoją drogą słaby sposób załatwiania kredytu. Znacznie bezpieczniej,
    choć rzeczywiście pewne koszty są, jest załatwić sobie promesę przed
    decyzją o kupnie. Potem nie ma żadnych kłopotów z kredytem - pisał o tym
    Robert, masz jawną obietnicę banku przyznania kredytu. A samo złożenie
    wniosku może do niczego nie zobowiązywać. Chiciaż w interesie banku jest
    załatwiać takie sprawy jak najszybciej...

    Pozdr.
    piwar.

  • 4. Data: 2005-10-04 05:46:04
    Od: Janusz <j...@a...net.pl>

    On Sun, 02 Oct 2005 14:26:47 +0200, --- konrad --- wrote:
> [...]
    > zapewnieniami, ze wszystko bedzie na czas, a tymczasem wlasnie minal
    > termin platnosci i kazdy dzien zwloki kosztuje mnie 200,00 PLN

    Millenium?
    Tez mialem podobnie, ale tydzien przed terminem przedstawili umowe...
    jednak zupelnie inna od tej o ktorej mowilismy wczesniej, pozmieniali
    sobie warunki itp itd... Na szczescie w tydzien zalatwilem kredyt w
    PKO:) Niestety drozej, ale wyjscia nie mialem...

    --
    Pozdrawiam,
    Janusz

  • 5. Data: 2005-10-04 21:42:08
    Od: --- konrad --- <m...@U...NUMBERSpl>

    Janusz napisał(a):

    > Millenium?

    BOŚ

> [...]
    > sobie warunki itp itd... Na szczescie w tydzien zalatwilem kredyt w
    > PKO:) Niestety drozej, ale wyjscia nie mialem...

    Tez musze znalezc jakas alternatywna oferte. Tyle, ze w BOŚ zalapalem
    sie na 1%+LIBOR6M na kredyt denominowany w CHF. Ciezko z tego zrezygnowac :)

    Pozdrawiam,
    --
    Konrad

  • 6. Data: 2005-10-05 12:25:11
    Od: --- konrad --- <m...@U...NUMBERSpl>

    Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > tam terminie i tego terminu nie dotrzymał, to spokojnie możesz
    > wynikających z tego tytułu strat dochodzić na banku drogą cywilną.

    Przegladam, przegladam i nic :)

    Ale w miedzyczasie udalo mi sie z banku
    uzyskac na pismie informacje o terminie rozpatrzenia
    wniosku, a developer odroczyl mi termin platnosci.

    Dziekuje, pozdrawiam,
    --
    Konrad

  • 7. Data: 2005-10-05 20:17:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "--- konrad ---"

    > Przeglądam, przeglądam i nic :)
    >
    > Ale w międzyczasie udało mi się z banku
    > uzyskać na piśmie informacje o terminie rozpatrzenia
    > wniosku, a developer odroczył mi termin płatności.

    No to wiesz na czym stoisz. Jeśli teraz z upływem terminu nie
    otrzymasz żadnej odpowiedzi, to możesz dochodzić strat na drodze
    cywilnej.

    Na przyszłość i dla ewentualnie innych zainteresowanych, to
    przypominam, że istnieje coś takiego jak przyrzeczenie zawarcia umowy
    kredytowej. Warto o nie wystąpić, zanim się zawrze samą transakcję.