  • 11. Data: 2006-01-13 14:30:21
    Temat: Re: informacje kodowane
    Od: scream <n...@p...pl>

    Przemek R... napisał(a):
    > Ale nie podajac hasla, cwaniakujac sam sprowadzasz na siebie podejrzenie.

    Nie poda hasła = nie odkodują danych = nie stwierdzą czy jest nielegalny
    soft = sprawa umorzona z braku dowodów

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 12. Data: 2006-01-13 14:33:41
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Nie poda hasła = nie odkodują danych = nie stwierdzą czy jest nielegalny
    > soft = sprawa umorzona z braku dowodów

    to oczywiste, chodzi mi teraz o sam fakt zabrania komputera

  • 13. Data: 2006-01-13 14:39:18
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > A dlaczego wiazesz niepodanie hasla z nielegalnym softem?

    z podejrzeniem, bo jezeli ktos nie chce podac hasla, to juz mozna
    podejrzewac ze sie czegos obawia.
    Bo jaki mialby miec inny powod?

    > nie maga.

    maja prawo zabrac do expertyzy.

    > Juz na sam poczatek, to przeszukanie musi byc uzasadnione z gory.

    nie o tym piszemy, na poczatku wposmnialem ze pomijam fakt w jaki sposob sie
    tam znalezli.
    Dla mnie wejscie na legitke w celu spradzenia softu jest bezprawne bo to nie
    jest czynnosc nie cierpiaca zwloki
    i w zwiazku z tym straszenie w takim wypadku
    odpowiedzialnoscia za utrudnianie pracy policji grozba bezprawna. (art 115
    ust 12)

    P.

  • 14. Data: 2006-01-13 15:20:28
    Od: "wawa" <s...@o...pl>

    Nie podaje sie hasla bo zazwyczaj sa tam kompromitujace ciebie
    i twoja zone zdjecia w sytuacjach bardzo intymnych.
    amen

  • 15. Data: 2006-01-13 15:57:49
    Od: Miernik <m...@f...org>

    mm <m...@m...com> wrote:
    > Jeżeli mam na dysku zaszyfrowane informacje (np zaszyfrowana partycja
    > kilka lub kilkadziesiąt gigabajtów) i policja lub prokuratura żąda ode
    > mnie hasła dostępu to czy mogę odmówić podawania hasła powołując się
    > na moje prawo do prywatności ? Jaka jest dokładnie podstawa prawna
    > odmowy podania hasła ?

    Jeżeli znasz angielski to tu znajdziesz dosyć obszerną odpowiedź na
    swoje pytanie: http://rechten.uvt.nl/koops/casi-faq.htm

    ___________________/_______________________/ mailto:m...@f...org
    Save Europe from Software Patents
    http://www.gnu.org/philosophy/savingeurope.html

  • 16. Data: 2006-01-13 17:02:36
    Od: "Cyberix" <c...@i...pl>

    > nie ma takiej, ale sam sie prosisz o zbaranie sprzetu w celu zbadania
    > (nie wnikam w jaki sposob sie tam znalezli)

    Nie byłbym tego taki pewien. Jeżeli treść zaszyfrowana byłaby dowodem w
    sprawie to odmowa odszyfrowania może być potraktowana jako celowe ukrywanie
    dowodów.

  • 17. Data: 2006-01-13 17:07:18
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Cyberix" <c...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Nie byłbym tego taki pewien. Jeżeli treść zaszyfrowana byłaby dowodem w
    > sprawie to odmowa odszyfrowania może być potraktowana jako celowe
    > ukrywanie dowodów.

    chyba ze bedzie szedl w kierunku "zapomnialem"

    P.

  • 18. Data: 2006-01-13 17:14:49
    Od: "Cyberix" <c...@i...pl>

    > chyba ze bedzie szedl w kierunku "zapomnialem"
    Mógłby także stwierdzić, że szyfrowany dysk nalezy np. do brata. A w tym
    wypadku można odmówić składania zeznań mogących obciążyć członka rodziny...
    co o tym sądzicie ?

  • 19. Data: 2006-01-13 17:18:19
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > chyba ze bedzie szedl w kierunku "zapomnialem"

    No wlasnie to mowilem i to jest chyba jedyna droga. Mozna tez dodatkowo,
    oprocz zapomnienia, podac "ostatnie haslo, ktore pamietam" i gdy powiedza,
    ze "nie dziala", to zasugerowac, ze w czasie czynnosci operacyjnych policji
    moglo dojsc do uszkodzenia dysku albo nieodwracalnej utraty danych na nim,
    co moglo spowodowac np. niedzialanie tego hasla, ktore pamietal... ;-)

    Inna kwestia jest to, w jaki sposob delikwent zaszyfrowal dane - bo sa
    metody, ktore kosztownie mozna odzyskac - i nie jestem pewien, czy w takiej
    sytuacji Sad nie bedzie mogl obciazyc delikwenta dodatkowo kosztami
    operacyjnymi odzysku danych, "co spowodowane bylo zatajaniem informacji,
    ktore by na to pozwolily". W tej sytuacji, gdy odzysk danych bedzie mozliwy
    (i jest szansa, ze na to wpadna), chyba lepiej haslo podac - chocby dla
    samego faktu, ze sad bedzie patrzyl na takiego skruszonego bardziej laskawym
    okiem.

    Takze kwestia "zapomnienia" jest chyba juz uznana za jedyne sensowne
    wyjscie, a pozostaja dwa pytania:

    1) jak zaszyfrowane dane - i czy da sie je odzyskac;
    2) czy sad moze obciazyc oskarzonego kosztami odzysku danych;

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 20. Data: 2006-01-13 18:26:38
    Od: mm <m...@m...com>

    Dowodem byłoby gdyby była znana treść plików ale ona nie jest znana.