  • 1. Data: 2006-01-13 11:40:44
    Temat: informacje kodowane
    Od: mm <m...@m...com>

    Jeżeli mam na dysku zaszyfrowane informacje (np zaszyfrowana partycja
    kilka lub kilkadziesiąt gigabajtów) i policja lub prokuratura żąda ode
    mnie hasła dostępu to czy mogę odmówić podawania hasła powołując się na
    moje prawo do prywatności ? Jaka jest dokładnie podstawa prawna odmowy
    podania hasła ?

  • 2. Data: 2006-01-13 11:48:52
    Temat: Re: informacje kodowane
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "mm" <m...@m...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > mnie hasła dostępu to czy mogę odmówić podawania hasła powołując się na
    > moje prawo do prywatności ? Jaka jest dokładnie podstawa prawna odmowy

    nie ma takiej, ale sam sie prosisz o zbaranie sprzetu w celu zbadania (nie
    wnikam w jaki sposob sie tam znalezli)

  • 3. Data: 2006-01-13 11:58:54
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

> [...]
    > mnie hasła dostępu to czy mogę odmówić podawania hasła powołując się na
    > moje prawo do prywatności ? Jaka jest dokładnie podstawa prawna odmowy

    "Jakiego hasla? Aaaa do partycji... bo widzi pan Policjant. Bo ja sie tak
    ostatnio denerwowalem, ze zapomnialem, a haslo zmienialem co tydzien na
    jakies w miare aktualne... po prostu nigdzie go nie zapisywalem, a zwykle
    pamiec mam dobra, tylko ze krotka... no i jeszcze tyle czasu minelo od
    momentu zajecia przez Policje mojego sprzetu... A czy ja nie podawalem tego
    hasla policjantowi, ktory zabieral sprzet? Tyle sie dzialo... naprawde
    prosze mi sie nie dziwic, ze mi to wylecialo z glowy..." ;-)

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 4. Data: 2006-01-13 12:06:30
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "mm" <m...@m...com> napisał w wiadomości

    Jaka jest dokładnie podstawa prawna odmowy
    > podania hasła ?

    Amnesia retrospectiva

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Przepisu, jak życie wziąć w cugle, nie znajdziesz nawet i w Google. (SDD)

  • 5. Data: 2006-01-13 12:33:25
    Od: mm <m...@m...com>

    No dobrze, ale policja nie może sobie bez ważnego powodu zabierać
    komputer. Ja chyba mogę ich później skarżyć albo do prokuratury albo z
    powództwa cywilnego o odszkodowanie za to że nie mogłem używać komputera
    przez jakiś czas ?

  • 6. Data: 2006-01-13 12:45:39
    Od: "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@m...one.pl>

    Dnia 2006-01-13 12:40 użytkownik mm napisał :

> [...]
    > mnie hasła dostępu to czy mogę odmówić podawania hasła powołując się
    > na moje prawo do prywatności ? Jaka jest dokładnie podstawa prawna

    A nie możesz zapomnieć hasła?

    --
    http://www.miki.z.pl m...@...pl
    Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 IRC: `miki`

  • 7. Data: 2006-01-13 13:15:28
    Od: extra <s...@f...com>

    Tiger wrote:

    > "Jakiego hasla? Aaaa do partycji... bo widzi pan Policjant. Bo ja sie tak
    > ostatnio denerwowalem, ze zapomnialem,

    A moze raczej prosba o wizyte na drzewku? Debil a prawo prosic ale
    nigdzie nie ma obowiazku podawac.

  • 8. Data: 2006-01-13 13:16:35
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    mm napisał(a):
> [...]
    > mnie hasła dostępu to czy mogę odmówić podawania hasła powołując się na
    > moje prawo do prywatności ? Jaka jest dokładnie podstawa prawna odmowy

    Co za ludzie - tylko by mataczyli i utrudniali prace wymiaru
    sprawiedliwosci.
    Mowisz, ze haslo to "AlaMa123Kota" i juz :)

  • 9. Data: 2006-01-13 13:33:14
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > No dobrze, ale policja nie może sobie bez ważnego powodu zabierać
    > komputer.

    Ale nie podajac hasla, cwaniakujac sam sprowadzasz na siebie podejrzenie.
    A jezlei jest podejrzenie popelnieia przestepstwa - tu posiadania softu
    nielegalnego - wówczas
    mogą zabrać. Oczywiście MOIM zdaniem naduzyciem jest zabranie w celu zbdania
    jeżeli
    nikt tego badania nie utrudnia w przeszukiwanym mieszkaniu.

  • 10. Data: 2006-01-13 13:37:43
    Od: extra <s...@f...com>

    Przemek R... wrote:

    > U?ytkownik "mm" <m...@m...com> napisa? w wiadomo?ci

    > Ale nie podajac hasla, cwaniakujac sam sprowadzasz na siebie podejrzenie.

    Tylko ze to podejrzenie musi byc uzasadnione. W dodatku trzeba pozniej
    je obronic.

    A zaden obywatel nie ma obowiazku nikomu podawac hasla.

    > A jezlei jest podejrzenie popelnieia przestepstwa - tu posiadania softu
    > nielegalnego

    A dlaczego wiazesz niepodanie hasla z nielegalnym softem?

    > - wówczas
    > mog? zabraae.

    nie maga.

    > Oczywi?cie MOIM zdaniem naduzyciem jest zabranie w celu zbdania
    > je?eli
    > nikt tego badania nie utrudnia w przeszukiwanym mieszkaniu.

    Juz na sam poczatek, to przeszukanie musi byc uzasadnione z gory.