  • 1. Data: 2002-05-08 10:34:33
    Temat: ile razy mogę sprzedać...
    Od: "Jan Pachniewicz" <g...@i...pl>

    Witam wszystkich

    Mam następujące wątpliwości.
    Jestem autorem jakiegoś dzieła (zdjęcia).
    Chcę je sprzedać ale w formie cyfrowej (skan)
    z pełnymi prawami nabywcy do publikacji, przetwarzania itd.
    Czy mogę sprzedać to samo zdjęcie kilku rożnym osobom
    czy mogę je sprzedać tylko raz?

    Pozdrawiam
    Jan Pachniewicz
    GRAFIKA i KARTOGRAFIA
    http://www.janpachniewicz.republika.pl

  • 2. Data: 2002-05-08 10:45:11
    Temat: Re: ile razy mogę sprzedać...
    Od: "SapeR" <s...@e...com>

    "Jan Pachniewicz" <g...@i...pl> wrote in message
> [...]
    > z pełnymi prawami nabywcy do publikacji, przetwarzania itd.
    > Czy mogę sprzedać to samo zdjęcie kilku rożnym osobom

    Mozesz sprzedawac ile chcesz razy, chyba, ze ktos z nabywcow zazyczy
    sobie wylacznosc, to wtedy bedziesz lamal to zobowiazanie o wylacznosci !
    Poza tym nie ma ograniczen - TY jestes PANEM i WLADCA tego zdjecia,
    jezeli jestes jego autorem !

    Pozdro

    sap

  • 3. Data: 2002-05-08 11:56:34
    Od: "Jan Pachniewicz" <g...@i...pl>

    Użytkownik "SapeR" <s...@e...com> napisał w wiadomości
    > Mozesz sprzedawac ile chcesz razy, chyba, ze ktos z nabywcow zazyczy
    > sobie wylacznosc...

    Wyłączności nie będzie... :)
    Dziękuję

  • 4. Data: 2002-05-08 13:40:08
    Od: "Yig" <y...@S...waw.pl>

    Użytkownik "Jan Pachniewicz" <g...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > z pełnymi prawami nabywcy do publikacji, przetwarzania itd.
    > Czy mogę sprzedać to samo zdjęcie kilku rożnym osobom

    To zalezy, od tego co rozumiesz przez okreslenie 'sprzedac'. Miej na uwadze,
    ze w odniesieniu do uprawnien zwiazanych z korzystaniem z utworu, (np. jego
    wykorzystaniem w materialach reklamowych, publikacja itd) nie maja
    zastosowania przepisy art 535 i nast. KC, dotyczace umowy sprzedazy. To o
    czym mowisz, jest umową na gruncie prawa autorskiego, a mianowicie licencją.
    Jako autor mozesz udzielic licencji (zawrzec umowe o korzystanie z utworu) z
    kim tylko chcesz i w zakresie takim jak tylko chcesz, jako ze Tobie
    przysluguje calosc autorskich praw majatkowych, dotyczacych tego zdjecia.
    Mozesz zatem, za wynagrodzeniem, zezwolic by dany podmiot, z ktorym
    zawierasz umowe licencyjna umiescil zdjecie Twego autorstwa w jakims swoim
    katalogu, na stronie www, opublikowal je w jakims czasopismie itd. I mozesz
    zawierac takie umowy wielokrotnie z roznymi podmiotami, kazdemu z nich
    mozesz udzielac licencji w takim samym badz roznym zakresie (roznie
    okreslajac pola eksploatacji, na ktorych druga strona umowy bedzie mogla
    korzystac z utworu). Zastrzezenie jest jedno, a mianowicie przypadek
    udzielenia _licencji wylacznej_, w wyniku ktorej nie mozesz udzielac
    dalszych licencji do korzystania z utworu na danym polu eksploatacji.

    Mozliwosc rozporzadzania utworem i korzystania z niego tracisz, w przypadku
    przeniesienia w drodze umowy na inna osobe calosci autorskich praw
    majatkowych (definicja tych praw - art 17 ustawy o prawie autorskim i
    prawach pokrewnych). Zatem jesli bys Ty lub Twoj kontrahent, przez pojecie
    'sprzedac' rozumial 'przeniesc autorskie prawa majatkowe', to wowczas na
    skutek takiej umowy stracilbys prawo do dalszego rozporzadzania Twoim
    utworem.

    --
    Cinis sum, cinis terra est, terra dea est...
    ergo mortuus non sum.

  • 5. Data: 2002-05-08 13:54:02
    Od: "Jan Pachniewicz" <g...@i...pl>

    Wielkie dzięki za wyczerpującą odpowiedź :)

  • 6. Data: 2002-05-08 17:12:43
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Wed, 8 May 2002, Jan Pachniewicz wrote:

> [...]
    > z pełnymi prawami nabywcy do publikacji, przetwarzania itd.
    > Czy mogę sprzedać to samo zdjęcie kilku rożnym osobom

    Udzielić licencji możesz dowolną ilość razy. Przenieść prawa autorskie
    możesz tylko raz.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)