  • 1. Data: 2002-05-08 10:07:28
    Temat: rozwód a kredyt mieszkaniowy
    Od: "Edward Mieczysławowicz" <c...@N...poczta.gazeta.pl>

    Ludzie, mam dylemat,
    rozwodzę się i szukam sposobu na zapewnienie sobie i dziecku z żoną
    mieszkania. Zarabiam całkiem nieźle ale na razie wynajmujemy. Teraz stać nas
    jednak na kupno dwóch małych mieszkań (im 2p. mi 1p.). Ale nie wiem czy
    bezpieczne będzie dla mnie robienie tego przed orzeczeniem rozwodu. Nie
    chciałbym żeby potem przez 25 lat na mnie ciążyła spałata, nawet jeśli córka
    (5 lat) opuści mieszkanie matki. Czytałem gdzieś, że po orzeczeniu rozwodu
    rozdziela się majątek i ten który przejmuje mieszkanie przejmuje i kredyt.
    Czy tak jest w istocie? Z drugiej strony jeśli będzie kredyt to czy jego rata
    może być podstawą dla sądu, żeby ją w alimenty wliczyć? Chcę zapewnić córce
    dobre warunki życia (prócz ciągłego z nią kontaktu) ale w życiu różnie być
    może i nie chciałbym być frajerem, który będzie płacił bo teraz wyrzuty
    sumienia dyktują mi takie pomysły.
    Dziękuję z góry

  • 2. Data: 2002-05-08 10:23:47
    Temat: Odp: rozwód a kredyt mieszkaniowy
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Edward Mieczysławowicz <c...@N...poczta.gazeta.pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:abatd0$os6$...@n...gazeta.pl...
    .
    > Czy tak jest w istocie? Z drugiej strony jeśli będzie kredyt to czy jego
    rata
    > może być podstawą dla sądu, żeby ją w alimenty wliczyć?

    Nie ...To można uwzględnić tylko przy podziale majątku ...
    Alimenty to inna kwestia ...

    > i nie chciałbym być frajerem, który będzie płacił bo teraz wyrzuty
    > sumienia dyktują mi takie pomysły.

    Kochaj swoje dzieci/dziecko mądrze nie niszcząc swojego życia ...

    Sandra