  • 1. Data: 2003-05-08 15:30:36
    Temat: gwałt
    Od: b...@o...pl

    witam,
    mam poważny problem. Nie wdając się w szczegóły- chodzi o to, czy pedofil,
    którego ofiara przyznała się do zajścia przykrego zdarzenia po 14 latach, może
    być pociagnięty do odpowiedzialności karnej? Biorę pod uwagę - w skrajnych
    okolicznościach - przyznanie się takiego gnoja do winy.
    Bardzo dziękuje za wszelkie odpowiedzi,
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2003-05-08 18:58:43
    Temat: Re: gwałt
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Najprawdopodobniej nie. Musiałbym dokładnie wiedzieć na czy polegało jego
    przestępstwo, ale najprawdopodobniej właściwa będzie kwalifikacja z art. 200
    kk

    Art. 200. § 1. Kto doprowadza małoletniego poniżej lat 15 do obcowania
    płciowego lub do poddania się innej czynności seksualnej albo do wykonania
    takiej czynności, podlega karze pozbawienia wolności od roku do lat 10.

    W takim wypadku zgodnie z art. 101 kk przedawnienie ścigania wynosi 10 lat.

  • 3. Data: 2003-05-11 22:13:33
    Od: "marcin_stolowski" <m...@s...lex.pl>

> [...]
    > takiej czynności, podlega karze pozbawienia wolności od roku do lat 10.
    >
    > W takim wypadku zgodnie z art. 101 kk przedawnienie ścigania wynosi 10

    Witaj

    Zdaje sie jednak, iz bedzie to zbrodnia, zgodnie z art. 7 § 2:
    "Zbrodnia jest czyn zabroniony zagrozony kara pozbawienia wolnosci na czas
    nie krotszy od lat 3 albo kara surowsza".

    Opisywany czyn wyczerpuje znamiona przestepstwa z art. 200 § 1:
    "Kto doprowadza małoletniego poniżej lat 15 do obcowania płciowego lub do
    poddania się innej czynności seksualnej albo do wykonania takiej czynności,
    podlega karze pozbawienia wolności od roku do lat 10."

    Tak wiec mamy zagrozony kara pozbawienia wolnosci na czas nie krotszy od
    lat 3, a wiec zbrodnie.

    Natomiast wgodnie z art. 101 § 1
    gdy czyn stanowi inna zbrodnie niz zbrodnia zabojstwa karalnosc przestepstwa
    ustaje po 20 latach.

    Tak wiec nalezy zglosic zawiadomienie do prokuratury.

    Oczywiscie nie znamy calej sprawy. Np. ile lat mial sprawca w momencie
    popelnienia. Jezeli ponizej 17, to masz problem.

    Pozdrawiam

    marcin
    --
    _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
    <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

    Marcin Stolowski
    e-mail: m...@s...lex.pl

  • 4. Data: 2003-05-12 06:30:55
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    marcin_stolowski wrote:
    > Zdaje sie jednak, iz bedzie to zbrodnia, zgodnie z art. 7 § 2:
    > "Zbrodnia jest czyn zabroniony zagrozony kara pozbawienia wolnosci na czas
    > nie krotszy od lat 3 albo kara surowsza".

    Tylko że 3 lata to ma być dolna granica zagrożenia karą.

    KG