  • 1. Data: 2003-05-08 12:29:21
    Temat: zgodnosc z oryginalem [DLUGIE]
    Od: b...@p...onet.pl

    Witam !
    Problem:
    "moj" Urzad Celny zmienil zasade dot. dokumentacji, która przekazuje petent
    (czyli ja) do niego. nie akceptuje kopii potwierdzonych przez ksiegowego tylko
    zada oryginalow. Dokladnie chodzi o potwierdzenie dokonania zaplaty za towar.
    urzad nie akceptuje (a do tej pory to robil) kopii wyciagu bankowego
    potwierdzonego za zgodnosc z oryginalem przez ksiegowego tylko ma byc oryginal
    albo kopia potwierdzona notarialnie ! Niestety nie da sie uzyskac z urzedu
    informacji o zmianie stanowiska :(
    Rozumiem jezeli chodzilo by o umowy itp ale wyciag bankowy !!??
    Dlatego poszukuje podstawy prawnej do tego typu dzialan - czy sa one zgodne z
    obowiazujacym prawem.
    Czy jest gdziekolwiek uregulowany sposob przekazywania dokumentacji - czy
    uznawanie kopii potwierdzonej przez pracownika firmy jest uklonem ze strony
    urzedu czy norma prawna.
    Mam wrazenie ze urzad postanowil troche "pojezdzic" na petentach i wymyslil
    sobie takie dzialanie. Ale co zrobic w przypadku np. dokumentacji
    elektronicznej. Przeciez dokument elektroniczny nie wymaga podpisu - co w takim
    przypadku jest oryginalem. I jak potwierdzac taki dokument.
    Blagam o pomoc w walce z machineria!
    Wiem ze pozycja petenta w stosunku do takiego urzedu jest z zalozenia slabiutka
    ale moze w tej materii uda sie cos Wam wymyslec.
    Z przyjemnoscia przeczytam wszelkie uwagi i tropy w poszukiwaniu rozwiazania
    tej kwestii - za ktore z gory dzieki !
    pozdrawiam
    NOrek

  • 2. Data: 2003-05-08 15:30:01
    Temat: Re: zgodnosc z oryginalem [DLUGIE]
    Od: "Paweł" <p...@t...net>

    Użytkownik <b...@p...onet.pl> napisał

> [...]
    > Czy jest gdziekolwiek uregulowany sposob przekazywania dokumentacji - czy
    > uznawanie kopii potwierdzonej przez pracownika firmy jest uklonem ze

    Ja pracuje w wydziale komunikacji ale z urzędem celnym mamy troche do
    czynienia, jezeli chodzi o kopie dokumentów to wg kodeksu postępowania
    administracyjnego i aktow poza ustawowych jedynie uwierzytelniona kopia (za
    zgodnosc z orginałem) ma taka samą moc prawną jak dokument orginalny tyle
    tylko ze musi byc potwirdzona przez osobę urzędowową ja akceptuje w pracy za
    zgodnosc z orginałem innych urzędó administracji publicznej oraz notariuszy

    na pewno to nie jest wymysł takiego urzędu moze mieli kotrole NIku i maja
    uchybienia w tej sprawie

    ale zawsze mozesz zapytac podstawę prawną albo pracownika albo naczelnika
    tego urzędu

    co do wyciągów nie mam pojecia moze trzeba szukac odpowiedzi w prawie
    bankowym?

> [...]
    takim
    > przypadku jest oryginalem. I jak potwierdzac taki dokument

    orginalny wydruk powinni akcpetowac na ich przepisach sie nie znam wiec nie
    pomoge ale zawsze mozna pytac o podstawe prawna

    Paweł Bulwan
    p...@t...net
    .