  • 1. Data: 2003-05-08 12:44:34
    Temat: koszt załozenia Księgi wieczystej
    Od: "PiotrB" <k...@g...lodz.pl>

    Witam,
    szukam i szukam (może słabo) ale nie moge znaleźć ile kosztuje założenie
    Księgi wieczystej, może nawet znalazłem ale informacje są sprzeczne.
    Dużo łatwiej było znaleźć ile kosztuje wpis hipoteki do księgi (wzór zależny
    od wartości hipoteki), ale nigdzie nie ma ile płaci się za założenie takowej
    księgi.

    Proszę tylko o odpowiedzi sprawdzone, albo wzór jak to policzyć albo o
    przykłady typu mieszkanie wartość - opłata za założenie.

    Dziękuje i pozdcrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2003-05-08 13:10:43
    Temat: Re: koszt załozenia Księgi wieczystej
    Od: "PiotrB" <k...@g...lodz.pl>

    aha znalazłem : Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 27 marca 2002
    r. w sprawie kosztów sądowych przy zakładaniu ksiąg wieczystych

    ale tam pisze:
    "W postępowaniu przy zakładaniu ksiąg wieczystych kosztem sądowym jest wpis
    stały od wniosku o założenie księgi wieczystej w kwocie 40 zł, pobierany
    niezależnie od wpisu od wniosku o wpis własności lub innego prawa."

    więc co z tym magicznym : "od wpisu od wniosku o wpis własności lub innego
    prawa."

  • 3. Data: 2003-05-08 13:46:09
    Od: Szexpir <s...@g...pl>

    On Thu, 8 May 2003 14:44:34 +0200, "PiotrB" <k...@g...lodz.pl>
    wrote:

> [...]
    >od wartości hipoteki), ale nigdzie nie ma ile płaci się za założenie takowej

    Kwestię tą reguluje Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 27
    marca 2002 roku w sprawie kosztów sądowych przy zakładaniu ksiąg
    wieczystych (Dz. U. 2002 Nr 44 poz. 415):

    Pozdrawiam,
    Szexpir