  • 11. Data: 2005-05-03 00:39:53
    Temat: Re: gaz do samoobrony
    Od: Kaja <m...@b...spamu.autograf.pl>

    Mon, 2 May 2005 21:33:51 +0200, Michał napisał(a):

    > łzawiący

    Tylko gaz pieprzowy można w ramach obrony użyć. Tak mi powiedział
    dzielnicowy.

    --
    Kaja

  • 12. Data: 2005-05-03 00:42:40
    Od: Kaja <m...@b...spamu.autograf.pl>

    Mon, 2 May 2005 23:44:33 +0200, Lincoln napisał(a):

    > Tu mam pytanko: Jesli mam gaz policyjny, to jak goscia poloze na ziemie, pozniej
    > to sprawdza, to beda jakies nieprzyjemnosci? Czy mozna podpiac to pod RMG? Niby
    > na nim pisze RMG 75. Jak to jest?

    Jeśli jesteś policjantem to chyba Ci wolno takiego gazu użyć.

    --
    Kaja

  • 13. Data: 2005-05-03 01:39:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "man" <pizzazz(bez spamu)@poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:d55rso$mbk$1@news.onet.pl...

    Posiadanie gazu nie wymaga zezwolenia. Są różne rodzaje gazu. Jedne
    skuteczniejsze, drugie mniej.

  • 14. Data: 2005-05-03 01:41:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Kaja" <m...@b...spamu.autograf.pl> napisał w wiadomości

    > Tylko gaz pieprzowy można w ramach obrony użyć. Tak mi powiedział
    > dzielnicowy.

    Zmień dzielnicowego :-)

    A poważnie, to w samoobronie można użyć czegokolwiek. Nawet
    paraliżującego, jakby Ci wpadł do ręki. Jedyną kwestią jest prawo do
    posiadania. Do niedawna na gaz łzawiący było wymagane zezwolenie, a na
    pieprzowy nie. I pewnie o to chodziło dzielnicowemu. teraz zezwolenie
    nie jest już wymagane.

  • 15. Data: 2005-05-03 01:44:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A kieszonkowy miotacz ognia też można. Lepsze od gazu. Nie wyobrażam
    sobie
    > napastnika co się pali i jeszcze atakuje. Tomek

    No, tylko że ciężko skuteczny miotacz ognia zmieścić w kieszeni. Coś, co
    by miotało ten płomień na rozsądną odległość (załóżmy 2-3 metry), to już
    jest sporawe. W kieszeni możesz schować zapalniczkę. Użycie jej w
    samoobronie jest moim zdaniem mocno dyskusyjne, tym nie mniej być może
    by się dało. Na allegro widziałem takie "blazery" po 10 zł. Dają
    kierunkowy płomień. Z tym, ze ten płomień ma 4-5 cm.

  • 16. Data: 2005-05-03 01:46:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Lincoln" <l...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    ziemie, pozniej
    > to sprawdza, to beda jakies nieprzyjemnosci? Czy mozna podpiac to pod

    RMG jest po prostu oznaczeniem pojemnika z gazem łzawiącym. Gaz jak gaz.
    Są lepsze i skuteczniejsze, choć ten jest dość dobry. Ponieważ nie jest
    wymagane zezwolenie na posiadanie takiego gazu, to i możesz go spokojnie
    użyć. Co najwyżej ktoś się zainteresuje skąd masz pojemnik, bo z tego co
    wiem, to w wolnym handlu on nie występuje. Ale to osobna kwestia.

  • 17. Data: 2005-05-03 06:49:19
    Od: "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Przemek R... wrote:

    > dostalem

    Ja tez i mnie scielo.

    > Bierzsz po duwage umiejetnosc uzywania gazu w sytuacji zagrozenia,
    > wiatr itp sprawy?

    Wszystkim trzeba umiec sie poslugiwac.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 18. Data: 2005-05-03 07:21:05
    Od: "man" <pizzazz(bez spamu)@poczta.onet.pl>

    > Posiadanie gazu nie wymaga zezwolenia. Są różne rodzaje gazu. Jedne
    > skuteczniejsze, drugie mniej.

    No wlasnie... to JAKI kupic? moze jakis zelowy? hm... jakies konkretne rady
    co do wyboru? (zeby byl legalny oczywiscie)

    pozdro
    man

  • 19. Data: 2005-05-03 07:48:45
    Od: scream <n...@p...pl>

    man napisał(a):
    > No wlasnie... to JAKI kupic? moze jakis zelowy? hm... jakies konkretne rady
    > co do wyboru? (zeby byl legalny oczywiscie)

    żelowy gaz jest zupełnie nieskuteczny, gdyż musisz tym żelem trafić
    prosto w nos/oczy.. pozatym znam przypadek, ze ktos zjadl troche tego
    zelu, i nic mu nie bylo :)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 20. Data: 2005-05-03 08:17:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > żelowy gaz jest zupełnie nieskuteczny, gdyż musisz tym żelem trafić
    > prosto w nos/oczy.. pozatym znam przypadek, ze ktos zjadl troche tego
    > zelu, i nic mu nie bylo :)

    Jestem akurat odmiennego zdania i uważam, że żelowy gaz jest lepszy od
    normalnego. Zwłaszcza, gdy ktoś na tym opiera swoje bezpieczeństwo i nie
    bardzo się nim umie posługiwać. Najlepszą odmianą gazu, jaką dotąd
    spotkałem jest piana obezwładniająca. Używana jest przez francuską
    Policję. Ale od pewnego czasu na polskim rynku nie widziałem. Dawniej
    była w takich białych pojemnikach z niebiesko-czerwonym opisem.

    Generalną zaletą żeli i piany jest jej wybiórczość, to możliwość wyboru
    celu. Dzięki temu można tego użyć nawet w małym pomieszczeniu, np.
    windzie. Ponadto piana ma tę zaletę, ze gdy nawet CS na daną osobę nie
    zadziała (np. pijany jakoś są bardziej odporni :-) to pianą można
    gościowi sypnąć po oczach i i tak chwilę mu zajmie odzyskanie możliwości
    ataku.

    Generalną wadą wszystkich RMG, wadą potęgującą się przy postaci gazu,
    jest spore niebezpieczeństwo samoporażenia się broniącego. Zwłaszcza,
    gdy używający jest mniej wprawny w jego użyciu. RMG jest dobrym
    elementem samoobrony, ale nie można na nim budować całej koncepcji. Po
    za tym jeśli już kupić RMG, to dobre. Te tanie gazy z serii KO czy CS
    ileś tam tysięcy, to mają mniejszą skuteczność, niż dezodorant. Poz a
    tym często osoba posiadająca gaz nagle traci instynkt samozachowawczy i
    wydaje się jej, że jest nietykalna, co w konsekwencji może prowadzić do
    tego, że sama się naraża niepotrzebnie na niebezpieczeństwo.