  • 1. Data: 2002-02-04 15:53:42
    Temat: gaśnica samochodowa
    Od: "Sebastian T." <s...@p...onet.pl>

    uslyszalem ostatnio, iz gaśnice samochodowa trzeba co roku legalizowac. W
    zwiazku z uslyszeniemtejze informacji prosze Was o skomentowanie badz
    potwierdzenie w/w informacji.

  • 2. Data: 2002-02-04 15:54:12
    Temat: Re: gaśnica samochodowa
    Od: "ania" <a...@e...pl_#@!%>

    > uslyszalem ostatnio, iz gaśnice samochodowa trzeba co roku legalizowac. W
    > zwiazku z uslyszeniemtejze informacji prosze Was o skomentowanie badz

    na gasnicy masz napisane do kiedy musisz je legalizowac
    masz inaczej mowiac "date waznosci"

    ania

  • 3. Data: 2002-02-04 16:14:01
    Od: "Serwiz" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ania" napisał w wiadomości:

    > na gasnicy masz napisane do kiedy musisz je legalizowac
    > masz inaczej mowiac "date waznosci"
    >
    > ania

    Nie do końca ponieważ swego czasu były sprzedawane gaśnice w hipermarketach
    z rzekomą legalizacją na 2 lub 3 lata co jest niestety sprzeczne z polskim
    prawem. Legalizacja gaśnicy jest wymagana co 12 miesięcy od daty produkcji i
    należy tego przestrzegac ponieważ przy dokładnej kontroli drogowej policjant
    może to sprawdzić.

    Serwiz

  • 4. Data: 2002-02-04 16:18:15
    Od: "ania" <a...@e...pl_#@!%>

> [...]
    > prawem. Legalizacja gaśnicy jest wymagana co 12 miesięcy od daty produkcji
    > należy tego przestrzegac ponieważ przy dokładnej kontroli drogowej

    mi notorycznie sprawdzaja, najpierw byla na 3 lata, teraz mam legalizacje
    przez "strazaka" - specjalna nalepka z pieczatka na nastepne kilka lat
    nie byla to gasnica kupiona w supermarkecie - tylko taka z samochodem
    w drugim aucie tez mam oryginalna i ta ma nawet waznosc 5 lat!

    i od kiedy to policjanci maja uprawnienia strazakow? pewnie cos przeoczylam

    jesli chodzi o kontrole - to jak mnie zatrzymuje to zawsze szukaja dziury w
    calym i jakos jej jeszcze (oprcz tego co na radarze) nie znalezli:->

    ania

  • 5. Data: 2002-02-04 16:37:00
    Od: "Porky" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian T." <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > uslyszalem ostatnio, iz gaśnice samochodowa trzeba co roku legalizowac. W
    > zwiazku z uslyszeniemtejze informacji prosze Was o skomentowanie badz
    > potwierdzenie w/w informacji.

    Dobrze usłyszałeś. Zmieniły się przepisy i mimo, że nowa gaśnica ma ważność
    np. 5 lat to i tak trzeba ją co roku oddawać na przegląd.

    Porky

  • 6. Data: 2002-02-04 22:59:53
    Od: "Sebastian T." <s...@p...onet.pl>

    Ale jakie normy to reguluja? Bo szczerze mowiac to mnie interesuje, jako
    poswiadczenie faktow.

  • 7. Data: 2002-02-05 20:22:57
    Od: A...@k...net.pl (Artur Golański)

    "Porky" <p...@p...onet.pl> napisał:

    >Dobrze usłyszałeś. Zmieniły się przepisy i mimo, że nowa gaśnica ma ważność
    >np. 5 lat to i tak trzeba ją co roku oddawać na przegląd.
    Powtarzasz 'zasłyszanie wiesci' czy wiesz to z przepisów prawa (podaj
    gdzie to ogłoszono)
    Artur Golański