  • 1. Data: 2002-02-04 14:20:33
    Temat: Czy to zgodne z prawem?
    Od: "RS/Szymon" <r...@p...onet.pl>

    Witam !

    Czy moze mi ktos odpowiedziec czy taka sytuaja jest
    zgodna z prawem.

    Jest pracodawca posiadajacy
    - cztery sklepy
    - zatrudnia jedna osobe na caly etat
    - dwie osoby sa zatrudnione na 1/2
    - i dwie osoby sa zatrudnione na 1/4 etatu

    Teraz najwazniejsze :

    W Urzedzie Pracy i na swoich sklepach wywiesil ogloszenie
    ze zatrudni ekspedientki do swoich sklepow
    Na biezaco zglaszaja sie osoby pragnace podjac prace
    Pracodawca zatrudnia kazdego na tzw.okres probny od 7-9 dni
    (nic nie daje do podpisu)
    Po przepracowaniu tych kilku dni (za darmo) mowi Prosze Czekac
    jak bede potrzebowal to sie skontaktuje.
    W ten sposo leci juz ladnych pare miesiecy i wykorzystuje ludzi
    szukajacych pracy.
    Czy taka sytuacja jest zgodna z prawem ?
    Co moze zrobic osoba ktora przepracowala (za darmo) 9 dni ?

    --

    -
    Pozdr.....

  • 2. Data: 2002-02-04 15:02:04
    Temat: Re: Czy to zgodne z prawem?
    Od: "KRZEM" <m...@s...pl000>

> [...]
    > szukajacych pracy.
    > Czy taka sytuacja jest zgodna z prawem ?
    > Co moze zrobic osoba ktora przepracowala (za darmo) 9 dni ?

    Nie, za każdą pracę należy się wynagrodzenie - najlepiej dać znać Państwowej
    Inspekcji Pracy - ona już rozumu nauczy :o)

    Marcin.

    Marcin.

  • 3. Data: 2002-02-04 18:29:45
    Od: "RS/Szymon" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "KRZEM" <m...@s...pl000>
    napisał w wiadomości news:a3m7p6$6pl$1@news.tpi.pl...

    [.....]

    > Nie, za każdą pracę należy się wynagrodzenie - najlepiej dać znać
    Państwowej
    > Inspekcji Pracy - ona już rozumu nauczy :o)
    >
    > Marcin.
    _____________

    Serdeczne DZIEKI za odpowiedz !

    --

    -
    Pozdr.....

  • 4. Data: 2002-02-05 15:41:13
    Od: a...@p...pl (ARNOLD)

[...]

    Za wykonana prace musi zaplacic a jak nie to sie przejsc do najblizszego
    posterunku Policji.
    Takie praktyki sa normalka na "zachodzie" np, w Mac Donaldzie czy bylym
    Burger Kingu tylko tam placa normalnie a zwalniaja po kilku tygodniach aby
    uniknac placenia ubezpieczalni zatrudnionego: "Insurance Card" czyli
    emeryturki,,,,. To jest dobre dla mlodych ludzi szuajacych dorywczej pracy.
    Na "zapadzie Ewropy" tak w ogole to nie ma czegos takiego jak praca na
    czarno, jest praca dorywcza i kazdy moze pracowac nawet ten co nie posiada
    pozwolenia na prace, placa nie moze jednak przekroczyc tej w ustawie, ale
    tak w ogole to se mozna zarabiac do woli i nikt nikogo nie oskarzy o "czarna
    prace".

    ToM

  • 5. Data: 2002-02-05 16:05:28
    Od: "RS/Szymon" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ARNOLD" <a...@p...pl>
    napisał w wiadomości

> [...]

    > pozwolenia na prace, placa nie moze jednak przekroczyc tej w ustawie, ale
    > tak w ogole to se mozna zarabiac do woli i nikt nikogo nie oskarzy o

    Dzieki !!!

    --

    -
    Pozdr.....