  • 1. Data: 2002-02-04 17:09:44
    Temat: Celna procedura dopuszczenia do obrotu
    Od: Marcin Hlond <m...@p...pl>

    Witam,

    Mam proste pytanie - dostelem z Ameryki paczke z oprogramowaniem. Na
    pudelku jest stempelek "Urzad Celny w Warszawie, Objeto procedura
    dopuszczenia do obrotu". Czy to znaczy, ze celnicy przeprowadzili
    procedure dopuszczajac to co w paczce do obrotu i juz sie ode mnie
    odczepili, czy tez owa procedura jest w toku i czeka mnie jeszcze np.
    placenie cla?

    Dzieki,
    Marcin

  • 2. Data: 2002-02-04 17:18:44
    Temat: Re: Celna procedura dopuszczenia do obrotu
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Mon, 4 Feb 2002, Marcin Hlond wrote:

    > procedure dopuszczajac to co w paczce do obrotu i juz sie ode mnie
    > odczepili, czy tez owa procedura jest w toku i czeka mnie jeszcze np.
    > placenie cla?

    Dopuszczenie do obrotu zrównuje towar importowany z krajowym i oznacza
    spełnienie wszystkich wymogów KCel, w szczególności dotyczących należności
    przywozowych (art. 84). Towar taki pozostaje jednak przez 5 lat pod
    dozorem celnym, licząc od ostatniego dnia roku w którym nastąpiło
    zgłoszenie.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    Tłumaczenia, usługi biurowe, consulting

  • 3. Data: 2002-02-08 17:32:24
    Od: Marcin Hlond <m...@p...pl>

> [...]
    > przywozowych (art. 84). Towar taki pozostaje jednak przez 5 lat pod
    > dozorem celnym, licząc od ostatniego dnia roku w którym nastąpiło

    Dzieki. Czy stwierdzenie "Objeto procedura dopuszczenia do obrotu" na
    pieczatce znaczy, ze wymogi KCel sa spelnione (tzn. nikt nie chce ode
    mnie cla) i towar jest juz w fazie 5-letniego dozoru celnego czy tez mam
    jeszcze cos zrobic, aby w tej fazie sie znalazl (np. zaplacic clo)?

    Marcin