  • 231. Data: 2018-12-30 21:59:58
    Temat: Re: frankowicze
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    > Z tego zdecydowanie wyłania się obraz świadomego i równie
    > chciwego klienta i sorry, wg mnie tacy ludzie wiedzieli
    > w co się pakowali i należy przyjmować że robili to świadomie.

    Wszystko z tego mozna odczytac tylko nie ze swiadomie.
    Ze głupio, ze chciwie, ze owczy ped ale na pewno nie ze swiadomie.
    Świadomy to ten co pisze ze "nie bierz" tylko nie umie przekonac.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Tylko jednego w życiu żałuję: że nie jestem kimś innym.

  • 232. Data: 2018-12-30 23:38:09
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-12-25 o 12:34, J.F. pisze:

    > Ale nie musial dalej spadac - wystarczy, zeby nie wzrosnal o wiecej
    > niz 30% i nadal rata nizsza niz przy PLN.
    > Co zreszta mocno zalezy od roku - jak kto bral wczesniej, gdy frank
    > byl np po 2.70, to on spadal i spadal, a potem wzrosl o 20% :-)

    > Czemu nie ? Zobowiazalismy sie do tego przy wejsciu, w 2007 sytuacja
    > gospodarcza byla pozytywna.

    Dlatego, że "czemu nie?", to za mało, aby pozbyć się waluty narodowej w
    czterdziestomilionowym kraju.

    > W 2007 Euro przyjela Slowenia, w 2009 Slowacja ... no, tak sobie na
    > tym wyszli, ale jakos przezyli ...

    To są małe kraje. Dla nich odrzucenie własnej waluty i wejście do klubu
    Euro było/jest opłacalne.

  • 233. Data: 2018-12-30 23:45:19
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-12-25 o 13:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

    > Skoro taki powazny ton to bede kontynuował... Emotikony w dupe nie ukuły?

    > Przekonales mnie ze skoro przeprowadzałes taka analize prawdopodobienstwa
    > w 200 to przecietny Kowalski równiez i dlatego postanowił zainwestowac
    > spekulacyjnie w mieszkanie :)

    Codziennie każdy dorosły człowiek przeprowadza "analizę spekulacyjną",
    czy np. opłaca się wstać z łóżka i zasuwać do roboty, czy nie. Jedni
    podejmują decyzje, że im się opłaca, inni w tym samym dniu, że nie
    opłaca. Po jakimś czasie obaj dowiadują się, czy ich "analiza
    spekulacyjna" była trafna, czy nietrafna.
    Wtedy - w okresie 2005-2008 (orientacyjnie największe nasilenie akcji
    kredytowej i pompowania bańki mieszkaniowej) byli tacy, co podjęli
    decyzję, że: a. opłaci im się brać kredyt we franku, inni b. że w
    złotym, a trzecia grupa c., że kredytu nie opłaca się brać (i kupować
    mieszkania) wcale. Po paru latach, ci z grupy a jak dzieci chcą, żeby
    pozwolono im cofnąć się w czasie, bo ich założenia się nie sprawdziły.

  • 234. Data: 2018-12-31 00:54:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 30 Dec 2018 23:38:09 +0100, Poldek napisał(a):

    > Dlatego, że "czemu nie?", to za mało, aby pozbyć się waluty narodowej w
    > czterdziestomilionowym kraju.

    A to czego bylo trzeba w Niemczech, Francji, Wloszech ...

    A tak po prawdzie, to ponoc najpierw "nie spelnialismy warunkow",
    potem byl kryzys, potem byla Grecja, teraz jest Kaczynski ...

    > To są małe kraje. Dla nich odrzucenie własnej waluty i wejście do klubu
    > Euro było/jest opłacalne.

    No wiesz - przed 2009 Polacy jezdzili do Slowacji na narty, po 2009 to
    oni sie dowiedzieli ze u nas tanio ...
    A co wtedy mowili wlasciciele pensjonatow ?

    Inna sprawa, ze jak Slowak pracowal w fabryce, to mogl sobie chwalic,
    ze jest niedrogo i kolejki male.

    J.

  • 235. Data: 2018-12-31 09:46:17
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 30.12.2018 o 20:14, Wojciech Bancer pisze:
    > On 2018-12-30, Wiesiaczek <W...@v...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > To jest cytat statystyk ze strony którą zalinkowałem w [2].

    Ale zauważyłeś, że w takim razie ten cytat jest bez sensu?

    --
    Wiesiaczek (dziś z podkarpackiej wsi)
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 236. Data: 2018-12-31 09:55:50
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-12-28 o 12:42, Budzik pisze:

    > ROTFL
    > Pewnie nawet z 10% rozumie ich wszystkie aspekty a przeciez o tym
    > rozmawiamy...
    > No chyba ze twierdzisz ze kazdy kto wie czym jest latanie w kosmos moze
    > być astronautą?
    zla analogia, analogia winna być taka, że jeśli nie wiesz czym jest
    latanie w kosmos nie powinieneś być astronautom. Jeśli sobie coś kupuję
    droższego, co wiem, że ma mi działać dłużej, to jednak zaznajamiam się z
    tematem, żeby choć odrzucić te najmniej korzystne dla mnie opcje.
    Oczywiście mogę wtopić, ale zrobienie choćby podstawowych kroków nie
    jest dla mnie zabezpieczeniem wystarczającym. Więc jeśli ludzie nie
    wiedzieli co to kredyty walutowe i nie chcieli się z podstawami choćby
    zaznajomić, to sorry ale dla mnie nie są warci uwagi, a juz szczególnie
    ci, którzy byli przestrzegani, a takich było wielu - przeszukaj sobie
    fora z tamtych lat. Niestety osoby przestrzegające byli wyzywani wtedy
    od działajacych na zlecenie banków, którzy chcą uchronić banki przed
    sprytnymi klientami.

    Tak to wtedy wyglądało. Dlatego nie żal mi większości frankowiczów. Sam
    byłem wśród osób ostrzegających, że kurs jest nienaturalnie niski i że
    raczej z czasem się odbije w drugą stronę, jak mocno i jakie jest
    ryzyko, to trzeba oszacować samemu, a jeśli nie umie się tego robić, to
    może nie warto ryzykować, bo to trudne narzędzie i nie dla każdego.

    --
    http://kaczus.zrzeda.pl

  • 237. Data: 2018-12-31 10:47:29
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-12-30 o 17:14, J.F. pisze:

    > No, raczej malo to sie spodziewal, ze frank skoczy az tyle.
    > tzn mowimy 2008-2015 gdzie sie zrobilo 2x.

    malo kto? Wystarczyło zobaczyć, ze kursy w okolicy 2zł sa nienaturalnie
    niskie, a Szwajcaria nie wyglądała na bankruta. Historycznie najniższe
    kursy franka a ludzie liczą, że jeszcze spadnie - to chore w takim wypadku.

    --
    http://kaczus.zrzeda.pl

  • 238. Data: 2018-12-31 12:18:46
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-12-31, Wiesiaczek <c...@v...pl> wrote:

    [...]

    > Ale zauważyłeś, że w takim razie ten cytat jest bez sensu?

    Nie, bo to nie zadanie z matematyki, gdzie masz sobie procenty
    liczyć, tylko fragment w którym wskazujemy na przyczyny
    wypadków.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 239. Data: 2018-12-31 12:28:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 31 Dec 2018 10:47:29 +0100, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > malo kto? Wystarczyło zobaczyć, ze kursy w okolicy 2zł sa nienaturalnie
    > niskie, a Szwajcaria nie wyglądała na bankruta.

    A jaki jest naturalny kurs waluty kraju, ktory swiezo wstapil do unii,
    gospodarka rozwija mu sie jak glupia, eksport rosnie ?

    Swoja droga - skad taki niski kurs ? Zagraniczni spekulanci zamienili
    troche euro na zlotowki i zainwestowali ... chocby na lokaty w
    polskich bankach ?
    Czy zagraniczni przemyslowcy zainwestowali w fabryki w Polsce ?

    > Historycznie najniższe kursy franka

    A co sie patrzec historycznie, jak nasza historia pisze sie na nowo ?

    Poza tym kurs franka ma imo malo wspolnego z kondycja Szwajcarii.

    >a ludzie liczą, że jeszcze spadnie - to chore w takim wypadku.

    A kto powiedzal, ze licza na spadek ? Moze licza, ze nie wzrosnie
    wiecej niz 10% dlugoterminowo, a 20% tez nie bedzie tragedia.

    Poza tym spojrz tu
    https://stooq.pl/q/?s=chfpln&c=20y&t=l&a=lg&b=0

    To samo mogles napisac ok 2006 przy kursie ~2.6.
    Rok pozniej przy ~2.4. Potem widac jeszcze dwa dolki, gdy wydawalo
    sie, ze to juz koniec tych nienaturalnych spadkow.

    A frank ciagle spada i spada ... po szkodzie to kazdy madry ...

    Choc IMO lepszy wykres ten
    https://stooq.pl/q/?s=eurpln&c=20y&t=l&a=lg&b=0

    Nienaturalnie ostry spadek ? Owszem, ale tylko z ~4.00 na 3.25.

    Po prostu - nauczka na przyslosc - przy zamieszaniu na rynkach
    swiatowych takie waluty jak nasza traca duzo i szybko.

    P.S. Poczulem sie doceniony. Co sie swiecilo na telebimie w
    Oberstdorfie ?
    "Hormann
    Tore / Turen
    Hormann
    Bramy / Drzwi"

    Juz nas doceniaja :-)

    J.

  • 240. Data: 2018-12-31 12:42:46
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    W dniu 31.12.2018 o 12:18, Wojciech Bancer pisze:
> [...]
    >
    > Nie, bo to nie zadanie z matematyki, gdzie masz sobie procenty
    > liczyć, tylko fragment w którym wskazujemy na przyczyny

    No i jakie te przyczyny wynikają z tego cytatu? :)