  • 71. Data: 2013-03-23 10:40:13
    Temat: Re: e-sądy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 20 Mar 2013, poszukiwacz wrote:

    > Dawniej, dawniej, było w kodeksie cywilnym:
    > "Sąd, państwowa komisja arbitrażowa lub inny organ powołany do rozpoznawania
    > spraw danego rodzaju uzwględnia upływ przedawnienia z urzędu"
    >
    > Z urzedu!

    Tak ku zaspokojeniu ciekawości - kiedy?
    AFAIR podstawowa treść obowiazującego KC pochodzi z lat 60',
    więc intryguje mnie kiedy było to "z urzędu" :D

    pzdr, Gotfryd

  • 72. Data: 2013-03-23 12:05:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > AFAIR podstawowa treść obowiazującego KC pochodzi z lat 60',

    Chyba jego tytuł.

    --
    Liwiusz

  • 73. Data: 2013-03-25 17:15:42
    Od: Alojzy Bomba <p...@w...pl>

    On 23/03/13 10:40, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Tak ku zaspokojeniu ciekawości - kiedy?
    > AFAIR podstawowa treść obowiazującego KC pochodzi z lat 60',
    > więc intryguje mnie kiedy było to "z urzędu" :D

    A wystarczy zajrzeć na isap i sobie obejrzeć art. 117 par. 3 w
    oryginalnym brzmieniu.

    "Sąd, państwowa komisja arbitrażowa lub inny organ powołany do
    rozpoznawania sprawa danego rodzaju uwzględnia upływ przedawnienia z
    urzędu. Może jednak nie uwzględnić jego upływu, jeżeli termin
    przedawnienia nie przekracza lat trzech, a opóźnienie w dochodzeniu
    roszczenia jest usprawiedliwione wyjątkowymi okolicznościami i nie jest
    nadmierne."

  • 74. Data: 2013-03-26 18:07:14
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Tak naprawdę zarzut jest jeden - nie do sądów, tylko do ustawodawcy, a
    > dokładniej do Ministra i jego Rozporządzenia, że nakazuje uznać list
    > awizowany jako doręczony bez sprawdzania (np. w bazie pesel), czy podany
    > przez powoda adres pozwanego jest rzeczywiście prawdziwy.
    >
    > Wystarczy to naprawić i będzie dobrze. Bo to, że pozywa się o
    > nieistniejące, czy przedawnione roszczenia nie jest problemem, jeśli da
    > się pozwanym szansę na prostą możliwość obrony (a ta akurat w przypadku
    > e-sądu jest o niebo prostsza niż w przypadku sądu stacjonarnego).

    To nie przez bazę danych tylko faktyczne doręczenie

  • 75. Data: 2013-03-26 18:12:39
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Piotr Woszczynski" <p...@o...pl>

    > Na własnym przykładzie wiem. Sąd najjaśniejszy wysyłał do mnie wezwania na
    > rozprawę (równie absurdalną jak ta sprawa) w charakterze świadka pod
    > niewłaściwy numer budynku. W sumie to mogłaby być większa granda (na
    > szczęście jakoś odkręcona) bo awizo trafiało (chyba) do budynku kościoła
    > (taki był numer w adresie) - więc poczciarz albo niedorozwinięty, albo
    > olewający swoją pracę, a szanowna Poczta skromnie tylko stwierdzała, że
    > nieodebrałem (pewnie złośliwie) - nie jestem księdzemn i tam nawet nie ma
    > plebanii..

    No ale generalnie adres można mieć dowolny, inny niż zameldowanie. Kwestia
    jakie skutki to rodzi.

  • 76. Data: 2013-03-26 19:41:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 26.03.2013 18:12, John Kołalsky pisze:

    > No ale generalnie adres można mieć dowolny, inny niż zameldowanie.

    Ale nie wolno.

    > Kwestia jakie skutki to rodzi.

    Do niedawna groźbę grzywny.