  • 1. Data: 2013-03-20 13:57:56
    Temat: Czy to teleturniej?
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    http://moto.onet.pl/13921736,0,4,filmy.html?node=28

    Czy anulowali kierowcy mandat za telefon, ponieważ funkcjonariusz organa
    ścigania nie podał powodu zatrzymania na początku? Czy Policjantowi
    grozi jakaś sankcja za teleturniej przy zatrzymaniu zamiast podania
    faktycznego powodu zatrzymania kierowcy?

  • 2. Data: 2013-03-21 07:54:40
    Temat: Re: Czy to teleturniej?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-03-20 13:57, hisjusz pisze:
> [...]
    > grozi jakaś sankcja za teleturniej przy zatrzymaniu zamiast podania
    > faktycznego powodu zatrzymania kierowcy?

    Czy policjant może poprzestać na pouczeniu?
    To po co te widełki, punkty i gadka, że obowiązuje ich taryfikator?

    --
    MN

  • 3. Data: 2013-03-21 09:45:03
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    W dniu 2013-03-21 07:54, Marcin N pisze:
    > Czy policjant może poprzestać na pouczeniu?
    > To po co te widełki, punkty i gadka, że obowiązuje ich taryfikator?

    Taryfikator obowiązuje ich wtedy, gdy komendant powie że nie ma żadnych
    pouczeń. Wtedy muszą wyrobić dzienny limit. Podobnie jak w biedronce na
    kasie muszą zeskanować ileś tam produktów. Jak nie to wypad...

  • 4. Data: 2013-03-21 10:07:33
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    W dniu 2013-03-21 09:45, PesTYcyD pisze:

    > Taryfikator obowiązuje ich wtedy, gdy komendant powie że nie ma żadnych
    > pouczeń. Wtedy muszą wyrobić dzienny limit. Podobnie jak w biedronce na
    > kasie muszą zeskanować ileś tam produktów. Jak nie to wypad...

    Dobra jak się ma brak zachowania procedury -> wypowiedzenia na początku
    za co kierowca został zatrzymany? Czy Policjantowi grożą za to jakieś
    sankcje? Czy jest nadal dziki wschód i Policjant może wszystko a ja
    nawet kulturalnie mam zamknąć mordę i nie mogę nic?

  • 5. Data: 2013-03-21 13:52:17
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2013-03-20 12:57:56 +0000, hisjusz <h...@w...pl> said:

    > http://moto.onet.pl/13921736,0,4,filmy.html?node=28
    >
    > Czy anulowali kierowcy mandat za telefon, ponieważ funkcjonariusz
    > organa ścigania nie podał powodu zatrzymania na początku?

    Musisz ich zapytać.

    > Czy Policjantowi

    Nie występuje w przyrodzie.
    ;>

    > grozi jakaś sankcja za teleturniej przy zatrzymaniu zamiast podania
    > faktycznego powodu zatrzymania kierowcy?

    Tak.

    --
    Bydlę

  • 6. Data: 2013-03-21 13:53:42
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2013-03-21 06:54:40 +0000, Marcin N <m...@o...pl> said:

    > Czy policjant może poprzestać na pouczeniu?

    Tak.

    > To po co te widełki, punkty i gadka, że obowiązuje ich taryfikator?

    By nie mogli dać mandatu na 117 zł i 0,5 pkt.

    --
    Bydlę

  • 7. Data: 2013-03-21 13:54:55
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2013-03-21 09:07:33 +0000, hisjusz <h...@w...pl> said:

    > Dobra jak się ma brak zachowania procedury -> wypowiedzenia na początku
    > za co kierowca został zatrzymany?

    Musisz dopisać drugą cześć pytania.

    > Czy Policjantowi

    Nie występuje w przyrodzie.
    ;>

    > grożą za to jakieś sankcje?

    Tak.

    > Czy jest nadal dziki wschód i Policjant może wszystko a ja nawet
    > kulturalnie mam zamknąć mordę i nie mogę nic?

    Nie.

    --
    Bydlę

  • 8. Data: 2013-03-23 10:13:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "hisjusz" <h...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jakaś sankcja za teleturniej przy zatrzymaniu zamiast podania faktycznego

    Zagadnienie normuje Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i
    Administracji z dnia 18 lipca 2008 r. w sprawie kontroli ruchu drogowego. Z
    §4 wynika, że policjant ma podać przyczyne zatrzymania. No i teraz możemy
    ciągnąć fleima, czy poinformowanie kierującego o tym, że został zatrzymany
    w związku z popełnieniem wykroczenia już wyczerpuje tę dyspozycję, czy też
    powinno sie powiedzieć, o jakie wykroczenie dokładnie chodzi.

    Natomiast z tym pouczeniem za rozmowę telefoniczną, to policjant wybrnął z
    innego problemu. Policjant może nałożyć mandat za wykroczenie, którego
    popełnienie sam ujawnił. MOim zdaniem nie miał prawa nałożyć mandatu na
    kierującgo tylko na podstawie jego samooskarżenia. Mógł ewentualnie
    skierować wniosek do sądu o ukaranie, ale widać uznał, że pouczenie
    wystarczy i tyle.

  • 9. Data: 2013-03-26 10:40:49
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    W dniu 2013-03-23 10:13, Robert Tomasik pisze:
> [...]
    > kierującgo tylko na podstawie jego samooskarżenia. Mógł ewentualnie
    > skierować wniosek do sądu o ukaranie, ale widać uznał, że pouczenie

    Moje wnioski na koniec wątku:
    Policjant nie musi informować o powodzenie zatrzymania i o wykroczeniu
    za które kierował kierującego. Nawet jeżeli nie poinformuje kierującego
    za co został zatrzymany i urządzi teleturniej zgaduj zgadula nic
    Policjantowi nie grozi za takie zachowanie.
    Moim zdaniem gdyby nie było TV i byłby chłopina ustawiony na wyrobienie
    normy dopierdolił by kierującemu mandat za rozmowę przez telefon bo kto
    i niby jak udowodnił by Policjantowi że to nie on wykrył wykroczenie?!