  • 1. Data: 2004-06-17 16:01:46
    Temat: dziwny zapis w umowe - prosze o pomoc
    Od: "Webster" <p...@o...pl>

    Witam!
    Istenieje sobie osiedle, mieszkania właśnościowe.
    Jest sobie firma, ktora zajmuje sie podłączeniem do internetu (łącze
    radiowe). Podpisałem z taką firmą umowę, w pewnym jej paragrafie znajduje
    sie taki oto zapis :
    " Niniejsza Umowa została zawarta na czas nieokreślony. Jednocześnie
    Administrator zastrzega sobie, a Abonent wyraża zgodę, na zastosowanie na
    rzecz Administratora, prawa wyłączności na wszelkie usługi wymienione w
    Regulaminie, w lokalu objętym usługą, w okresie 10 lat od daty podpisania
    umowy, w przypadku należytego wywiązywania się przez Administratora z
    postanowień umowy".
    Jak mam to rozumieć ? Nie mogę wziąść konkurencyjnej firmy po podpisaniu
    umowy przez 10 lat ? Okres wypowiedzenia jest miesięczny. Nie rozumiem o co
    może mnie pozwać ta firma w przypadku przejścia do konkurencji (zachowujac
    rozwiązanie w terminie i regulując płatności) ? Przecież nie wpuszczę ich do
    domu aby patrzyli kto mi założył internet ??
    Proszę o pomoc
    Pozdrawiam
    Webster

  • 2. Data: 2004-06-17 16:36:36
    Temat: Re: dziwny zapis w umowe - prosze o pomoc
    Od: Tofik <no_spam@no_priv.pl>

    Użytkownik Webster napisał:

> [...]
    > rozwiązanie w terminie i regulując płatności) ? Przecież nie wpuszczę ich do
    > domu aby patrzyli kto mi założył internet ??

    dobrze rozumiesz.... po podpisaniu umowy mozesz korzystac tylko z uslug
    tego providera przez 10 lat od podpisania
    --
    Tofik

  • 3. Data: 2004-06-17 16:39:29
    Od: "Webster" <p...@o...pl>

    > dobrze rozumiesz.... po podpisaniu umowy mozesz korzystac tylko z uslug
    > tego providera przez 10 lat od podpisania

    Witam
    Dzieki za odpowiedz, w takim razie jak zerwe taka umowa, to oco moze mnie
    pozwac ta firma ???
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2004-06-17 16:47:26
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    > Witam
    > Dzieki za odpowiedz, w takim razie jak zerwe taka umowa, to oco moze mnie
    > pozwac ta firma ???

    O karę umowną - nie ma tam określonej w umowie?

    A tak swoją drogą - czy umowa o zobowiązaniu się do powstrzymywania od
    określonych czynności nie wymaga czasem wynagrodzenia? Czy to jest
    opisane w KC?
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie

  • 5. Data: 2004-06-17 16:49:41
    Od: "Webster" <p...@o...pl>

> [...]
    >
    > A tak swoją drogą - czy umowa o zobowiązaniu się do powstrzymywania od
    > określonych czynności nie wymaga czasem wynagrodzenia? Czy to jest

    Kary umownej nie ma opisanej w umowie. Dziwie sie ze taki zapis
    istenieje...czy przypadkiem nie ma juz czegos takiego jak "wyłączność" ?
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2004-06-17 17:01:09
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    > Kary umownej nie ma opisanej w umowie. Dziwie sie ze taki zapis
    > istenieje...czy przypadkiem nie ma juz czegos takiego jak "wyłączność" ?

    Ja bym powiedział firmie, że podpiszesz, jeśli wykreślą ten punkt. Bez
    tego bym nie podpisywał. IMHO powinni się zgodzić, bo na ten punkt łapią
    naiwnych, ale nie sądzę, zeby im tak zależało, żeby stracić klienta.