  • 1. Data: 2004-06-17 15:53:39
    Temat: Wezwanie do sądu.
    Od: "JarekG" <p...@p...onet.pl>

    Witam.

    Dostałem wezwanie do sądu rejonowego jako pokrzywdzony w sprawie. Moje
    pytania:
    czy muszę wziąść urlop w pracy?
    czy muszę wziąść jakieś zaświadczenie z sądu, aby uzyskać zwolnienie z
    pracy?
    czy dostanę zwolnienie z pracy na cały dzień, czy tylko na czas rozprawy?

    Z góry dzięki.
    JarekG

  • 2. Data: 2004-06-18 20:16:53
    Temat: Re: Wezwanie do sądu.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "JarekG" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > czy muszę wziąść urlop w pracy?

    To zależy od pracodawcy. Teoretycznie powinien dać Ci urlop bezpłatny, a
    sąd wynagrodzić stracony zarobek. W praktyce - jeśli nie wiąże się to z
    kilkudniowym wyjazdem - pracoawcy z reguły zwalniają na chwilę osoby
    wzywane.

    > czy muszę wziąść jakieś zaświadczenie z sądu, aby uzyskać zwolnienie z
    > pracy?

    To już zalezy od pracodawcy. Czy mu samo wezwanie wystarczy, czy też
    bedzie żądał potwierdzenia stawiennictwa. Stawiennictwo potwierdzi Ci
    sąd - w praktyce często robi się to poprzez odpowiednią wzmiankę na
    wezwaniu, więc najlepiej zabież je ze sobą.

    > czy dostanę zwolnienie z pracy na cały dzień, czy tylko na czas
    rozprawy?

    Znowu jest to kwestia pracodawcy, bo nie spotkałem się z żadnym
    unormowaniem. Ale czemu by Ci miał przysługiwać cały dzień?