  • 1. Data: 2004-06-17 14:14:48
    Temat: czy mozna odwolac podpisane zamowienie po ang?
    Od: "[.:whammy:.]" <w...@W...pl>

    Witam, dzis przyszla do mojego wuja faktura z Austrii opiewajaca na
    prawie 1000Euro.. okazalo sie, ze jakis czas temu ow wuj dostal
    poczta dokument po angielsku, ktorego to jezyka oczywiscie nie zna.
    Zasiegnal rady corki sasiada, [przeciez uczy sie w szkole
    jezyka wiec musi swietnie przetlumaczyc dokument], i wyslal
    zwrotny, podpisany dokument.
    Okazalo sie ze podpisal zlecenie na umieszczenie danych swojej
    firmy na jakims miedzynarodowym portalu wystawcow i w ogole
    firm. Myslal ze to jest za darmo, a to dlatego, ze w 1. akapicie
    byl tekst, ze nawet jesli nie wykupi zlecenia, i tak /za darmo/ umieszcza
    jego podstawowe dane, ale dopiero jak wykupi , bedzie mial
    jakies rozszerzone mozliwosci.

    Czy da sie to w swietle prawa jakos odkrecic? Zgrywanie glupa
    i udawanie ze nie otrzymalo sie faktury nie wchodzi w gre,
    bo i tak w koncu wysla poleconym i zatrudnia firme windykacyjna
    [tak mi sie przynajmniej wydaje]. Ale czy nie ma moze
    jakis przepisow, ze np dokument musial byc przetlumaczony na polski?
    strzelam oczywiscie, w ogole sie na tym nie znam.

    BTW przepraszam jesli powyzsze zdania sa nieskladne, ale od
    kilku tygodni niewiele spie, a teraz wrocilem zeby sie zdrzemnac,
    to wuj zadzwonil i prosil o rade...

    Bede bardzo wdzieczny za wszelka pomoc w tej sprawie.

    --
    pozdrawiam,

    ---------------------------------------------[.:wham
    my:.]

  • 2. Data: 2004-06-17 14:56:44
    Temat: Re: czy mozna odwolac podpisane zamowienie po ang?
    Od: "Jerzy Roman" <j...@W...gazeta.pl>

    [.:whammy:.] <w...@W...pl> napisał(a):

> [...]
    > to wuj zadzwonil i prosil o rade...
    >
    > Bede bardzo wdzieczny za wszelka pomoc w tej sprawie.

    my:.]

    > Sprawa znana i wielokrotnie przerabiana. Proszę poszukać w necie. Jest
    chyba nawet stowarzyszenie do walki z tymi oszustami.
    Proszę nic nie płacić.
    Ja po prostu nie otwarte listy od nich wrzucałem spowrotem do skrzynki
    pocztowej, lub pisałem adresat nieznany. Po 5 próbach przestali.

    Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2004-06-17 15:07:02
    Od: "[.:whammy:.]" <w...@W...pl>

    mimo ze jest wlasnorecznie podpisane zlecenie?

    pod jakimi haslami szukac w necie takich przypadkow?
    probowalem teraz w archiwum i ciezko mi cos znalezc :o(

    --
    pozdrawiam,

    ---------------------------------------------[.:wham
    my:.]

  • 4. Data: 2004-06-17 16:09:01
    Od: "Jerzy Roman" <j...@W...gazeta.pl>

    Cytuję jedna z wypowiedzi na ten temat i link:

    "Szanowny Panie!
    Ta Firma to "Banda Naciągaczy".Działają już od kilkunastu lat w ten sam
    sposób.Co prawda zamieścili moje ogłoszenie na moją prośbę, gdyż nie
    zauważyłem napisanej drobnym drukiem ceny tej usługi w Euro. Natychmiast po
    otrzymaniu informacji, że mam zapłacić jakąś horrendalną kwotę wysłałem faks,
    ze rezygnuje z tej usługi ale nie chcieli tego ogłoszenia wcale wycofać.
    Potem regularnie prośby o skreślenie mnie z listy internetowej. Nie
    przyjmowałem i odsyłałem natychmiast przesyłane do mnie CD tej firmy. Oni
    jednak ignorowali te pisma i regularnie 1 x w miesiącu domagali wpłaty kilku
    tysięcy Euro, przysyłali rokrocznie informacje, ze przedłużyłem umowę z nimi,
    choć była to oczywista nieprawda. Grozili ma także firmą odzyskująca długi.
    Problem ten został rozwiązany definitywnie przez mego prawnika Mec A.K. z
    Gdańska który przesłał im pismo zniechęcające do nękania mnie. Mam spokój od
    około roku, choć uprzednia korespondencja trwała prawie 3 lata.
    Bardzo chętnie dobrałbym się tej bandzie do skóry. Niestety tak na prawdę
    to nie wiadomo, gdzie oni się znajdują. Podają kilka różnych adresów w kilku
    krajach. na korespondencję e-mailem, pisemną i na faksy nie odpowiadają.
    Proponuje nie przejmować się. Myślę, że takich jak my jest w Polsce wielu.
    Jestem pewien, że nie ma możliwości aby mogli te wyłudzane pieniądze
    wyegzekwować.

    Pozdrawiam

    Marek M."

    http://free.polbox.pl/i/intercab/

  • 5. Data: 2004-06-17 16:15:09
    Od: "Jerzy Roman" <j...@W...gazeta.pl>

    DO WSZYSTKICH, KTÓRZY WPADLI W SIDŁA

    EUROPEAN CITY GUIDE

    JEŚLI PODPISAŁEŚ UMOWĘ DOBROWOLNIE TO DALEJ JUŻ NIE CZYTAJ!

    Każdy kto podpisał podstępnie wykonaną umowę na publikację reklamy w
    EUROPEAN CITY GUIDE

    Proszony jest o kontakt: o...@w...pl

    !!!WAŻNE!!!

    WYŚLIJ FAX Z INFORMACJĄ, ŻE CHCESZ ODSTĄPIĆ OD PODPISANEJ UMOWY (NR FAXU +34
    93 453 61 15)
    Wzory pism oprotestowujących znajdziesz tutaj:
    http://freespace.virgin.net/gp.ck/ECGscam.htm
    NIE WPŁACAJ ŻADNYCH PIENIĘDZY DO EUROPEAN CITY GUIDE - ZOSTANĄ ONE
    WYKORZYSTANE PRZECIWKO TAKIM JAK TY.
    SZUKAJ KONTAKTU Z INNYMI OSZUKANYMI (WIEM, ŻE TROCHĘ WSTYD) - TYLKO TWORZĄC
    SILNĄ GRUPĘ BĘDZIEMY MOGLI PRZECIWSTAWIĆ SIĘ TEJ OSZUKAŃCZEJ MACHINIE.(proszę
    o przekazywanie adresu tej strony i adresu e-mail wszystkim zainteresowanym)

    PONIŻEJ ZAMIESZCZAM INFORMACJE JAKIE DOCIERAJĄ DO MNIE PRZEZ POCZTĘ
    ELEKTRONICZNĄ - ZA KAŻDĄ FORMĘ POMOCY Z GÓRY DZIĘKUJĘ - SZCZEGÓLNIE PROSZĘ O
    TELEFONICZNE KONTAKTOWANIE SIĘ Z OSOBAMI, KTÓRYCH REKLAMA ZOSTAŁA
    ZAMIESZCZONA NA www.eurocityguide.com I PRZEKAZYWANIE IM ADRESU NASZEJ STRONY

    FRAGMENTY KORESPONDENCJI:
    KODEKS CYWILNY
    Art. 84. § 1. W razie błędu co do treści czynności prawnej można uchylić się
    od skutków prawnych ...............

    To fragment strony i link

    http://obrona6.webpark.pl/#

    i poprzedni który sie błędnie pojawił: