  • 1. Data: 2005-09-10 18:45:55
    Temat: dzialanie firmy kruk
    Od: "Paweł K" <p...@w...pl>

    Witam,

    Od 7 lat jestem abonemtem sieci Idea, przez ten czas caly czas regularnie
    placilem wysokie rachunki (posiadalem w sunmie 3 telefony na aboneament).
    Niestety w pewnym momencie wpadlem w tarapaty finansowe, straciem bardzo
    dobra prace i nie bylem w stanie placic rachunkow. Idea odlaczyla mi telefny
    i po jakims czasuei doddala sprawe do firmy "kruk". Od tego momentu zaczely
    sie pogrozki, jakies dziwne listy, panowie przychodzili i straszyli mnie w
    domu w zwiazku z czym musialem sie wyprowadzic do kolegi. Podkreslam jeszcze
    raz, nie jestem zadnym oszustem, splace wszystkie zaleglosci jak tylko
    dostane prace ale obecnie kaze 10 zl jest dla mnie bardzo duza kwota. W dniu
    wczorajszym Panowie z kruka zadzwonili do rodzicow (robia to nagnminnie i
    ich strasza miedzy innymui tym ze bede scigany listem gonczym, ze oddadza
    sprawe do prokuratory, ze zostane oskarzony o wyłudzenie pieniedzy) i
    powiedzieli ze w poniedzielk przyjedzie pracownik Kruka i bezie spisaywal
    wszystko co mozna sprzedac w domu rodzicow ( wktorym jestem zameldowany).
    Nakazał im aby przygotowali wszystklie rachunki ktore swiadcza ze np
    telewizor czy kuchenka mikrofalowa jest ich, w przeciwnym razie zostanie to
    przypisane mojej wlasnosci.To sa starsi ludzie i bardzo sie denerwuja, nawet
    jesli im tlumacze ze to bzdura co im wmawiaja.
    Mam w zwiazku z pytanie.
    Czy kruk ma takie prawa zeby wejsc do domu rodzicow i spisywac meble i
    sprzet ?
    Czy ma prawo straszyc ich ze bede siedzial w wiezieniu i beda mnie scigali
    listem gonczym (nie wiem skad im przychodza do glowy takie glupoty)
    CZy w ogole tacy ludzioe maja prawo wejsc do prywatnego mieszkania ( ja mam
    dlug w firmie Idea a nie Kruk i firma kruk nie jest dla mnie zadna strona)
    Co mam zrobic w poniedziaelk kiedy ten gosc z kruka przyjdzie do rodzicvcow
    ?
    czy lepiejk zeby go wpuscili, czy nie, czy lepiej zebym tam byl, czy zeby
    nadal mowili ze nie wiedza gdzie mieszkam?
    Czy mozna w takiej sytuacji kiedy gosc wchodzi dio domu i straszy moich
    rodzicow albo wykrzykuje ze tu mieszka zlodzeij wezwac policje i jak go
    zatrzymac do przyjazdu policji
    Prosze o pomoc, nie chodzi juz o mnie tylko o moich rodzicow, oni juz sa
    zastraszeni przez tych ludzi z kruka

  • 2. Data: 2005-09-10 19:15:13
    Temat: Re: dzialanie firmy kruk
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Paweł K napisał(a):

    > Czy kruk ma takie prawa zeby wejsc do domu rodzicow i spisywac meble i
    > sprzet ?

    Nie.

    > Czy ma prawo straszyc ich ze bede siedzial w wiezieniu i beda mnie scigali
    > listem gonczym (nie wiem skad im przychodza do glowy takie glupoty)

    On nie straszy, on "informuje" zapewne o mozliwym przebiegu sprawy.
    Teoretycznie moga zglosic "jakies" rzeczy zagrozone kara pozbawienia
    wolnosci na policje i jezeli przed sadem ktos to udowodni to bycmoze
    pojdziesz siedziec.
    Generalnie strasza, ale do wiezienia ich za to nei zamkniesz, ani
    odszkodowania nie dostaniesz.

    [...]

    > Co mam zrobic w poniedziaelk kiedy ten gosc z kruka przyjdzie do rodzicvcow
    > ?

    Nie wpuscic - niech spada na drzewo :)

    > czy lepiejk zeby go wpuscili, czy nie, czy lepiej zebym tam byl, czy zeby
    > nadal mowili ze nie wiedza gdzie mieszkam?

    Niech powiedza zeby spadal, bo jak nie to wezwa policje.

    > Czy mozna w takiej sytuacji kiedy gosc wchodzi dio domu i straszy moich
    > rodzicow albo wykrzykuje ze tu mieszka zlodzeij wezwac policje i jak go
    > zatrzymac do przyjazdu policji

    Sam nie wejdzie - zakladam ze drzwi nie bedzie wywazal bo az tak glupi
    nie jest.
    Jezeli go nie wpuscicie to on nie wejdzie.
    Nawet jak wejdzie i kazecie mu wyjsc, to najprawdopodbniej wyjdzie.
    Jezeli nie wyjdzie, to najpierw dwa strzaly ostrzegawcze w powietrze, a
    trzeci miedzy oczy :) - no moze troche przesadzam ;)

    > Prosze o pomoc, nie chodzi juz o mnie tylko o moich rodzicow, oni juz sa
    > zastraszeni przez tych ludzi z kruka

    Ta firma tak dziala.

  • 3. Data: 2005-09-10 19:17:18
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Paweł K wrote:
    > Niestety w pewnym momencie wpadlem w tarapaty finansowe, straciem bardzo
    > dobra prace i nie bylem w stanie placic rachunkow.

    to było nie korzystać z telefonów, to by długu nie było. Same się nie
    zrobiły.

    > Czy kruk ma takie prawa zeby wejsc do domu rodzicow i spisywac meble i
    > sprzet ?
    Nie ma.

    > Czy ma prawo straszyc
    Nie ma. Nalezy opieprzyć wywalić za drzwi.,

    > CZy w ogole tacy ludzioe maja prawo wejsc do prywatnego mieszkania
    Nie mają.

    > Co mam zrobic w poniedziaelk kiedy ten gosc z kruka przyjdzie do rodzicvcow
    > ?

    Wezwać policje, że jakiś gościu nachodzi cię codziennie i dręczy rodziców.

    > Czy mozna w takiej sytuacji kiedy gosc wchodzi dio domu i straszy moich
    > rodzicow albo wykrzykuje ze tu mieszka zlodzeij wezwac policje i jak go
    > zatrzymac do przyjazdu policji

    Gość sam do domu nie wchodzi, ktoś mu te drzwi otworzył i go zaprosił.

    A tak nawiasem mówić, to długo musiałeś pisma z Idei olewać, że się
    zdecydowali wysłać cię do Kruka.
    Wypadało by chyba spłacić, bo jak się Idea do sądu pofatyguje, to ci się
    ciepło zrobi.
    Zdecydowanie taniej wyjdzie cię pożyczka w lombardzie.
    Jak widać komputer do zastawienia jeszcze masz.

  • 4. Data: 2005-09-10 19:33:57
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    Paweł K napisał(a):
> [...]
    > Niestety w pewnym momencie wpadlem w tarapaty finansowe, straciem bardzo
    [..]

    O listach z Kruka, to już się naczytałem, ale takie działanie na tylu
    frontach mnie, szczerze mówiąc, zadziwia. Co prawda moja sympatia jest
    zazwyczaj po stronie wierzycieli, ale tu chłopaki chyba trochę
    przesadzają (np. telefony do bogu ducha winnych rodziców).

    Co do rodziców: niech przerywają dyskusję i proszą o to wszystko na
    piśmie. I niech w razie wizyty natychmiast dzwonią na policję,
    zgłaszając, że pojawili się u nich ludzie, którzy chcą wejść do domu i
    coś spisywać, a oni podejrzewają, że to oszuści lub bandyci. Powinni się
    od nich odczepić.

    A dla ciebie rada taka: skoro nie możesz w tej chwili zapłacić, to
    korzystne jest dla ciebie, że się chłopaki produkują, a nie oddają
    sprawy do sądu. Więc możesz dalej grać przestraszonego, coś im tam
    obiecywać przez telefon, spłacać po pare złotych - jednym słowem grać na
    czas, aż będziesz w stanie zapłacić całość. Bo szansa, że nie oddadzą
    sprawy do sądu przy dużej kwocie i nieprzedawnionym roszczeniu jest
    minimalna, a koszty rozprawy i komornika są spore.

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 5. Data: 2005-09-10 19:42:36
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Beniamin napisał(a):

    > coś im tam
    > obiecywać przez telefon, spłacać po pare złotych - jednym słowem grać na
    > czas, aż będziesz w stanie zapłacić całość.

    Dokladnie... to jest najlepsza metoda.

    Nie wiem jakie masz te dlugi... jak 10000zl to moze gorzej.
    Ale wyslij im na przyklad 10% kwoty.
    To juz ich "zamknie" na jakis czas.

  • 6. Data: 2005-09-10 19:45:39
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    na > > czas, aż będziesz w stanie zapłacić całość.

    > Dokladnie... to jest najlepsza metoda.
    >
    > Ale wyslij im na przyklad 10% kwoty.
    > To juz ich "zamknie" na jakis czas.

    "Im" to znaczy komu? No chyba nie krukowi?

  • 7. Data: 2005-09-10 19:46:20
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    Tomasz Pyra napisał(a):

    > Dokladnie... to jest najlepsza metoda.
    >
    > Nie wiem jakie masz te dlugi... jak 10000zl to moze gorzej.
    > Ale wyslij im na przyklad 10% kwoty.
    > To juz ich "zamknie" na jakis czas.

    Pozwolę sobie nie skorzystać z rady i jednak nie płacić długów obcej mi
    osoby.

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 8. Data: 2005-09-10 19:58:49
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Beniamin napisał(a):

    > Pozwolę sobie nie skorzystać z rady i jednak nie płacić długów obcej mi
    > osoby.

    A owszem :)
    Chodzilo oczywiscie o tworce watku :)

  • 9. Data: 2005-09-10 20:02:35
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Alek napisał(a):

    > na > > czas, aż będziesz w stanie zapłacić całość.

    > "Im" to znaczy komu? No chyba nie krukowi?

    Mysle ze Idei bedzie lepiej :)

    Prawde mowiac to ta rada na tym etapie sprawy to juz moze byc
    przeterminowana, nigdy nie mialem do czynienia ze sciagaczami dlugow.

    Po prostu jak sie nie ma na zaplacenie racunku to dobrze po ponagleniu,
    czy wezwaniu do zaplaty wyslac cokolwiek - polowe, albo nawet 10%.
    Odczepia sie na kolejne 3 mce w czasie ktorych mozna wyslac reszte.

    Sam nie mialem takich problemow, ale znam sporo takich przypadkow.
    Ludzie nawet przez pol roku tak ciagneli splate rachunkow :) I to
    jeszcze zazwyczaj wierzyciel sie tak zamotal, ze udawalo sie bez
    odsetek, a przynajmniej nizsze niz to by sie nalezalo.

  • 10. Data: 2005-09-10 21:01:22
    Od: "Paweł K" <p...@w...pl>

    witam,

    mam jeszce jedno pytanie,
    skoro strasz mnie ze beda spisywali wyposażenie mieszkania, to jak mam
    odrożnic w najgorszym wypadku czy to jest komornik czy firma kruk