  • 1. Data: 2005-09-10 19:35:25
    Temat: dlugi w spadku.
    Od: "gaspard" <g...@b...com.pl>

    Mam pytanie byc moze walkowane na grupie ale chce rozwiac watpliwosci.

    Moje dzieci odziedziczyly wlasnie spadek po babci w postaci samych dlugow
    (niesplacony kredyt w PKOBP). Wszyscy inni spadkobiercy łącznie zemną
    odrzucili spadek. Dzieci dziedziczą oczywiście z dobrodziejstwem inwentarza.

    Czy bank moze skutecznie egzekwowac dlug od nieletnich (wiek dzieci = rok i
    cztery lata)
    Co powinnienem zrobic w tej sytaucaji

    1. Wynająć komornika żeby zrobić spis inwentarza (statre meble i
    wyposarzenie mieszkania) poto aby ustalic górną granice
    odpowiedzialności. ?

    2. Starać sie o zgode na ordzucenie spadku przez dzieci w sądzie rodzinnym ?

    3. Nic nie robić bo bank i tak umorzy kredyt po uplywie trzech lat.

    Wczesniejsze negocjacje z bankiem nie przyniosly skótku mimo ze proponowałem
    ze splace ponad polowe zadluzenia gotowka od reki o ile bank umorzy resztę.

    Czy to prawda ze banki muszą umarzać niesciagalne kredyty po jakims czasie
    (slyszalem tez ze jesli bank ma taki kredyt to mósi utrzymywac rezerwę
    finansową tej samej wysokości (dlatego banki staraja sie sprzedaewac
    kredyty).

    Czy ktos mial podobne perypetie i jak to się skonczylo ?

  • 2. Data: 2005-09-10 20:02:31
    Temat: Re: dlugi w spadku.
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    gaspard napisał(a):
> [...]
    > odrzucili spadek. Dzieci dziedziczą oczywiście z dobrodziejstwem inwentarza.
    [..]

    Nic nie rób (możesz poinformować bank, o odrzuceniu spadku przez rodzinę
    i o jedynych pozostałych spadkobiercach - dzieciach). Jak bank będzie
    chciał, to sprawę założy.
    A w oóle to IMHO utrudniłeś sobie życie odrzucając spadek zamiast
    przyjąć go z dobrodziejstwem inwentarza. Teraz będziesz robił to samo
    tylko w imieniu dzieci.

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 3. Data: 2005-09-10 20:14:05
    Od: "gaspard" <g...@b...com.pl>

    Tylko ze gdybym sam przyją to bym mosial robic spis inwentarza (nie jest za
    darmo) no splacać do wysokosci majatku (mogliby mi wejsc nawet na pensje i
    pociagnąc wiecej) nic nie moglbym zrobic tylko skarzyc sie na dzalanie
    komornika. A tak dzieci sa nie wyplacalne. 15 lat bank nie bedzie czekac
    (niezle odsetki by byly :) Tylko ciekaw jestem czy to prawda ze po trzech
    latch taki niesplacony kredyt podlega umozeniu. ?

  • 4. Data: 2005-09-10 20:48:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    gaspard wrote:
> [...]
    > (niezle odsetki by byly :) Tylko ciekaw jestem czy to prawda ze po trzech
    > latch taki niesplacony kredyt podlega umozeniu. ?

    10 lat nieskutecznej egzekucji trzeba odczekać.

    Komornik zająć wszystko, co odziedziczyły, ale poza tym możesz sprawę
    olać - zanim osiągną jakiekolwiek własne dochody przedawni się.

    PS: cytuj po ludzku.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 5. Data: 2005-09-11 07:33:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > 10 lat nieskutecznej egzekucji trzeba odczekać.
    >
    > Komornik zająć wszystko, co odziedziczyły, ale poza tym możesz sprawę
    > olać - zanim osiągną jakiekolwiek własne dochody przedawni się.

    Przedawni się? Komornik umorzy postępowanie, od tego momentu biegnie
    10-letni okres przedawnienia. W tym czasie wznowi postępowanie, może
    ponownie umorzy, znów zaczyna lecieć 10 lat. Tak można ścigać dzieci do
    emerytury albo i dłużej.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 6. Data: 2005-09-11 09:24:34
    Od: "gaspard" <g...@b...com.pl>

> [...]
    > 10-letni okres przedawnienia. W tym czasie wznowi postępowanie, może
    > ponownie umorzy, znów zaczyna lecieć 10 lat. Tak można ścigać dzieci do

    Czyli co ?

    Najlepiej zalatwic w sadzie rodzinnym zeby dzieci tez urdzucily spadek ?

    Chodzi o sume nie splaconego kredytu ok 5 tys zl w PKOBP (ktore zostaly
    poczatkowo bylo 15 tys).

    Czy bankowi sie oplaca taka procedur ? Słyszalem, ze bank mosi utrzymywac
    rezerwe finansowa na zabezpieczenie niesplaconych kredytow. Czy koszt
    takiego wieloletniego postepowania nie przewyzszy kwoty o ktora walczy.

    Czy kiedykolwiek zdazylo sie zeby bank tak ostro walczyl o tak malą sumę ?

  • 7. Data: 2005-09-11 09:31:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    gaspard napisał(a):

    > Czyli co ?
    >
    > Najlepiej zalatwic w sadzie rodzinnym zeby dzieci tez urdzucily spadek ?

    Odrzucić spadek można tylko w pewnym okresie. Jeśli jest już za
    późno, to oznacza, że dzieci przyjęły go z dobrodziejstwem inwentarza.
    Należy zrobić spis inwentarza spadku (ZTCP komornik bierze 10%
    najniższego wynagrodzenia za każdą rozpoczętą godzinę pracy). Niech
    przyjdzie, spisze te meble, co są i sprawa będzie załatwiona.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 8. Data: 2005-09-11 12:24:18
    Od: "gaspard" <g...@b...com.pl>

> [...]
    > najniższego wynagrodzenia za każdą rozpoczętą godzinę pracy). Niech
    > przyjdzie, spisze te meble, co są i sprawa będzie załatwiona.

    Za pózno nie jest, tylko zeby dzieci mogly odrzucic potrzebna jest zgoda
    sadu rodzinnego, a ten moze sie nie zgodzic, bo niema jak sprawdzic czy to
    rzeczywiscie same dlugi (on dziala w interesie dziecka).

    Robienie spisu to tez dla mnie klopot, bo ten "majatek" jest 400 km odemnie
    nawet niemam kluczy bo brat ktory tam jest zameldowany wyjechal za granice a
    czynsz oplaca bank z jego konta.

    Mialem nadzieje ze dlug sie przedawni po X latach.

  • 9. Data: 2005-09-12 08:35:02
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    gaspard napisał(a):
> [...]
    > (niezle odsetki by byly :) Tylko ciekaw jestem czy to prawda ze po trzech
    > latch taki niesplacony kredyt podlega umozeniu. ?

    Cały czas jestem przekonany, że jeśli opłat za spis nie pokryje majątek
    spadkowy, to jego wynagrodzenie płaci ten, który założy sprawę spadkową
    - czyli zazwyczaj w takich przypadkach bank.
    Ale doświadczalnie nie sprawdziłem - ani razu w znanych mi sytuacjach
    bank po przyjęciu przez spadkobiercę spadku z dobrodziejstwem
    inwentarza nie podjął żadnych działań.

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 10. Data: 2005-09-12 17:30:16
    Od: "gaspard" <g...@b...com.pl>

> [...]
    > Ale doświadczalnie nie sprawdziłem - ani razu w znanych mi sytuacjach
    > bank po przyjęciu przez spadkobiercę spadku z dobrodziejstwem

    W tym przypadku Bank siedzi cicho dopisuje karne odsetki i czeka chyba 6
    miesiecy (moze ktos sie zagapi i przyjmie spadek wprost na mocy ustawy).
    Wiec to my musielismy sprawe zalozyc. Teraz moje dzieci dostaly wszystko z
    dobrodziejstwem inwentarza. Sytuacja jest patowa, bo jesli bank sobie
    odpusci to niema sensu ladowac sie w koszty inwentaryzacji (ok 300 zl + moj
    dojazd ok 200 na paliwo + strata dniówki) natomiast jesli ja sobie odpuszcze
    a bank nie to jesli to prawda co kolega Liwiusz pisze moze sie "to" ciagnac
    w nieskonczonosc (tylko czy komornik moze tak zamykac i wznawiac sprawe co
    10 lat kto zato zaplaci? )

    Z trzeciej strony moge probowac w sądzie rodzinnych zalatwic aby dzieciaki
    tez odrzuciły ale to otworzy drogę do jeszcze wiekszego koszmaru bo sad
    zacznie szukac spadkobierców w linii bocznej (+ ich dzieci i wnuki).

    Najgorsze że bank mnie calkowicie olal, nie odpisal na moją propozycje
    ugody. (Napisalem do nich ze splace ponad polowe jesli reszte umorzą i zeby
    napisali dokladnie ile tego jest i za co)

    Najlepiej by bylo zeby bank umorzyl to sobie (ale pewnie i tak sie od nich
    niedowiem co zdecydowali). Dytektor oddzialu PKO BP w zywe oczy mi mówi, ze
    jemu nie wolno nic umozyć, bo to bank Państwowy itp.