  • 1. Data: 2005-09-10 17:39:12
    Temat: fotograf a US ???
    Od: "anet" <a...@w...pl>

    mam takie pytanko

    jest na rynku tylu fotografowo ktorzy robia tylko i wylacznie fotki na
    slubach itp tak na zamowienie

    oczywiscie biora za to wynagrodzenie

    jak to sie ma do dzialalnsoci gospodarczej czy taka osoba musi miec taka
    dzialalnosc zarejstrowana?

    mysle ze nikt nie dzialanosci po za tymi ktorzy maja sklep i studio bo to
    konieczne

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-09-10 17:45:07
    Temat: Re: fotograf a US ???
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    anet wrote:

    > jest na rynku tylu fotografowo ktorzy robia tylko i wylacznie fotki na
    > slubach itp tak na zamowienie

    Straszne. Pewnie Amerykanie zrzucili, jak stonkę.

    > oczywiscie biora za to wynagrodzenie

    Kapitaliści, pasożyty jedne... Powinni społecznie pracować!

    > jak to sie ma do dzialalnsoci gospodarczej czy taka osoba musi miec taka
    > dzialalnosc zarejstrowana?

    A co cię to interesuje? To prywatna sprawa takiej osoby, jak się z
    fiskusem rozlicza.

    > mysle ze nikt nie dzialanosci po za tymi ktorzy maja sklep i studio bo to
    > konieczne

    Myśl dalej, a zostaniesz myśliwym.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 3. Data: 2005-09-10 17:52:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    SDD wrote:

    > Jak im wejdzie na dupe Urzad Skarbowy i ZUS to sie przekonaja, ze jest im to
    > konieczne.

    Nie jest konieczne.

    Patrz: umowy o dzieło.

    [ciach]

    > Zrozum, ze jezeli wykonujesz ciagle i w sposob zorganizowany uslugi dla
    > ludnosci, to - niezaleznie jak sie akurat Tobie wydaje - prowadzisz DG.

    A zdefiniuj co to znaczy 'w sposób ciągły i zorganizowany'.
    Jednoznacznie i ściśle.

    PS: ale się ORMOwców namnożyło...

  • 4. Data: 2005-09-10 17:53:42
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > A zdefiniuj co to znaczy 'w sposób ciągły i zorganizowany'.
    > Jednoznacznie i ściśle.
    >
    > PS: ale się ORMOwców namnożyło...

    Ten PS to tak ogólnie a nie konkretnie do Ciebie ;)

  • 5. Data: 2005-09-10 17:53:51
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "anet" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > konieczne

    Jak im wejdzie na dupe Urzad Skarbowy i ZUS to sie przekonaja, ze jest im to
    A takze dowiedza sie, ze prowadzili DG - nielegalnie (niezarejestrowana). I
    ZUS nawet ich wspanialomyslnie obejmie ubezpieczeniem.

    Oczywiscie trudno jest to udowodnic, bo wszystko z klientami sie zalatwia na
    gebe i dlatego wykrywalnosc takich wykroczen jest znikoma.

    Zrozum, ze jezeli wykonujesz ciagle i w sposob zorganizowany uslugi dla
    ludnosci, to - niezaleznie jak sie akurat Tobie wydaje - prowadzisz DG.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2005-09-10 17:59:14
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    wiadomości news:dfv630$npp$2@opal.futuro.pl...
    > A co cię to interesuje? To prywatna sprawa takiej osoby, jak się z
    > fiskusem rozlicza.

    Tyz prowda.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2005-09-10 18:05:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    SDD wrote:

    > No tak, ale to jest full legal w przypadku tylko okazjonalnego ciachniecia
    > fotek. Oczywiscie dla firmy mozna w ten sposob ciachac ile sie chce - al
    > ejesli ktos ciacha ludnosci powiedzmy co weekend inkasujac po 1000 zl to
    > jest to juz DG.

    Podstawę prawną poproszę...

    Bo o ile ja pamiętam, to limit wynosi 10'000 euro rocznie.

    > No pewnie, ze sie nie da.

    A widzisz.

    > Z pewnoscia raz w roku nie jest a co tydzien jest.

    Kto tak powiedział?

    > Tak samo jak z pornografia - trudno wskazac granice pomiedzy aktem a
    > swierszczykiem.
    >
    > Zreszta, jesli ktos swoje ciachanie fotek po weselach traktuje powaznie i
    > chce sie rozwijac, to w pewnym momencie zalozy DG - chociazby i teraz,
    > korzystajac z ulg.

    Chyba że ten ktoś żywi silne obrzydzenie do biurokracji i uważa, że
    czas, który by zmarnował na księgowość i inny szajs (nie wspominając o
    złodziejskich stawkach ZUSu i NFZ) wart jest znacznie więcej, niż te
    całe ulgi.

    > po prostu - Odpowiadam Rozwazajac Mozliwe Opcje :)

    Miałem na myśli kogoś innego ;-)

  • 8. Data: 2005-09-10 18:10:37
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    wiadomości news:dfv6h9$o2c$1@opal.futuro.pl...

> [...]

    fotek. Oczywiscie dla firmy mozna w ten sposob ciachac ile sie chce - al
    ejesli ktos ciacha ludnosci powiedzmy co weekend inkasujac po 1000 zl to

    No pewnie, ze sie nie da.

  • 9. Data: 2005-09-10 18:28:17
    Od: "anet" <a...@w...pl>

    tzn ze podpisujac umowe o dzielo z mloda para jest legalne i wtedy nie taki
    fotograf nie musi sie obawiac kontroli US ??

  • 10. Data: 2005-09-10 19:24:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    anet wrote:
    > tzn ze podpisujac umowe o dzielo z mloda para jest legalne i wtedy nie taki

    Przy tak niskich kwotach nie ma wymogu spisywania umowy. Umowa może być
    ustna.

    > fotograf nie musi sie obawiac kontroli US ??

    Ponownie się pytam: a co cie to tak interesuje?