  • 1. Data: 2003-01-12 15:50:23
    Temat: >> działalność gosp. a wcześniejsza emerytura <<
    Od: "Lansjer" <l...@g...pl>

    Mój ojciec chce założyć działalność gosp. Jednakże są widoki na wcześniejszą
    emeryturę
    Czy prowadzenie własnej firmy w żaden sposób nie zakłóci /nie przeszkodzi w
    uzyskaniu praw do wcześniejszej emerytury?

    Lansjer

  • 2. Data: 2003-01-12 18:29:44
    Temat: Re: >> działalność gosp. a wcześniejsza emerytura <<
    Od: "bubu" <j...@i...pl>

    Do przejścia na wcześniejszą emeryturę jest uprawniona osoba będąca
    PRACOWNIKIEM . Osoba prowadząca działalność gospodarczą
    nie jest uprawniona do skorzystania z tej USTAWY PRACOWNICZEJ.
    Jeśli ojciec nie pracuje to musi się zatrudnić jako pracownik na 2 lub 3
    miesiące, spełniać jeszcze inne warunki i dopiero wystąpić do ZUS o
    wcześniejszą emeryturę . Ustawa nie jest przeznaczona dla prowadzących
    DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZĄ.
    Przerabiałem ten problem w mojej rodzinie .

    Użytkownik Lansjer <l...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:avs2pe$2ia$...@n...onet.pl...

  • 3. Data: 2003-01-12 19:17:20
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik bubu napisał:
> [...]
    > miesiące, spełniać jeszcze inne warunki i dopiero wystąpić do ZUS o
    > wcześniejszą emeryturę . Ustawa nie jest przeznaczona dla prowadzących

    No i jeszcze musi zostac zwolniony przez pracodawcę - zwolnienie na
    własny wniosek nie daje mu prawa do wczesniejszej emerytury.
    Oczywiście nie może to byc zwolnienie dyscyplinarne...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2003-01-12 22:49:22
    Od: "Lansjer" <l...@g...pl>

    Droga Maddy i Bubu,
    na samym początku powinienem uściślić pewną sprawę.
    Mój ojciec zamierza kontynuować nadal prace (umowa o pracę) u
    dotychczasowego pracodawcy.
    Działalność gospodarcza będzie natomiast "dodatkowym zajęciem" ;)
    Dzięki temu będzie mógł mieć firmę opłacając tylko sobie składkę zdrowotną.

    Serdecznie pozdrawiam
    Lansjer