  • 61. Data: 2009-06-11 21:11:15
    Temat: Re: dwie polisy na jedną rzecz
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "zly" <b...@N...fm> napisał w wiadomości
    news:19y7b3bqdyqi3$.dlg@piki.fixed...

    > sek, w tym ze kasa na logike jak najbardziej nalezna, skoro placil
    > podwojne
    > skladki

    Sęk w tym, że prawo w Polsce nie kieruje się żadną logiką.

  • 62. Data: 2009-06-11 21:11:41
    Od: Paweł Ubysz <p...@W...pl>

    Użytkownik "zly" <b...@N...fm> napisał w wiadomości

    > sek, w tym ze kasa na logike jak najbardziej nalezna, skoro placil
    > podwojne
    > skladki

    Na logikę to jak stracił X to ma dostać X. Inaczej wszystkie domy by sie
    paliły.

  • 63. Data: 2009-06-11 21:19:45
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "raBi" <r...@g...pl> napisał

    > ubezpieczający i ubezpieczony ma obowiązek poinformowania o zawarciu z
    > innym ubezpieczycielem umowy na te same zdarzenia, podając dane tego
    > drugiego ubezpieczyciela i sumę ubezpieczenia...

    No i przecież poinformowałem. Pisałem o tym wcześniej. Od tego zaczęła się
    cała rozmowa.
    Natomiast agent nie poinformował mnie już o skutkach takiego
    "doubezpieczenia".
    I tylko o to mi chodzi.

    > Z pewnością zawierając obie polisy podpisałeś oświadczenie, że z OWU się
    > zapoznałeś. Zapoznałeś się?

    Jak wyżej.

  • 64. Data: 2009-06-11 21:27:31
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "Paweł Ubysz" <p...@W...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "zly" <b...@N...fm> napisał w wiadomości

    > Na logikę to jak stracił X to ma dostać X. Inaczej wszystkie domy by sie
    > paliły.

    Zatem na logikę to umowy zawierane na kwoty wyższe, niż wartość domu
    powinny z gruntu być nieważne.
    A nie są.

  • 65. Data: 2009-06-11 21:40:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Baloo pisze:

    > Użytkownik "Paweł Ubysz" <p...@W...pl> napisał w wiadomości

    > Zatem na logikę to umowy zawierane na kwoty wyższe, niż wartość domu
    > powinny z gruntu być nieważne.
    > A nie są.

    "Chcącemu nie dzieje się krzywda" - zasada coraz mniej popularna, tym
    bardziej cieszy, że ma tutaj jeszcze zastosowanie.

    --
    Liwiusz

  • 66. Data: 2009-06-11 22:09:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    zly wrote:

    > sek, w tym ze kasa na logike jak najbardziej nalezna, skoro placil podwojne
    > skladki

    przecież cały wątek jest o tym, a ty walisz jakbyś właśnie z obory wyszedł.

  • 67. Data: 2009-06-11 22:12:41
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Baloo wrote:

    > Zatem na logikę to umowy zawierane na kwoty wyższe, niż wartość domu
    > powinny z gruntu być nieważne.
    > A nie są.

    Twoja logika jest jakaś pokraczna.

  • 68. Data: 2009-06-11 22:13:45
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Baloo wrote:
> [...]
    > się cała rozmowa.
    > Natomiast agent nie poinformował mnie już o skutkach takiego

    Napisz do Kasi.

  • 69. Data: 2009-06-12 07:43:33
    Od: "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Baloo" <b...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Producent żywności ma obowiązek rzetelnego informowania, co zawiera dany
    > produkt. Nie może napisać, że jest składnik A, B i C, a zataić, że jest
    > również składnik D tłumacząc, że przecież konsument zawsze się może

    Dobry przykład, tylko źle go wykorzystałeś. Producent żywności ma obowiązek
    Cię poinformować, że w swoim produkcie użył składnika E 565757855765, ale
    nie musi Cię informować, że od tego składnika mogą urosnąć Ci włosy do pięt.
    To w Twoim interesie jest sprawdzić jak działa ten składnik. Podobnie jest z
    umową T.U. Poinformowali Cię, że w sprawach nie uregulowanych umową, działa
    K.C. i w Twoim interesie jest się z nim zapoznać.

    > dopytać, czy nie ma przypadkiem jakichś innych składników. Tutaj są na
    > szczęście regulacje prawne (choć do niedawna była wolna amerykanka), a ja
    > piszę jedynie o zwykłej etyce. No ale może to dla niektórych nic nie
    > znaczące słowo, bo liczy się tylko kasa, kasa, kasa.

    Daj sobie spokój z emocjonalnymi tekstami. Nie jesteś chyba dzieckiem?

    Pozdrawiam
    Czabu

  • 70. Data: 2009-06-12 08:25:49
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 11 Jun 2009 17:12:25 +0200, Baloo napisał(a):

> [...]
    > więc wolałbym się "doubezpieczyć" (wartość domu przekracza kwotę
    > ubezpieczenia i to znacznie). Jego odpowiedź brzmiała, że nie ma przeszkód,
    > bo i wilk będzie syty i owca cała. Czyli zarówno bank dostanie to, co
    > chciał, jak i ja otrzymam odszkodowanie w całości. Do głowy mi nie
    > przyszło, że w istocie nie działa to tak pięknie. No ale dzięki za
    > uświadomienie - będzie o czym porozmawiać na spotkaniu.
    > Rozumiem, że ubezpieczeń na życie to nie dotyczy na pewno? Bo sytuacja jest
    > identyczna - dwie polisy na jedną osobę.

    A mnie się wydaje że po prostu nie wiesz od czego masz te polisy ;)
    Po prostu tą polisę z cesją masz zapewne na MURY i ochrona od pożaru - tego
    wymagają banki. Tu by pasowała ta 'niska wartość polisy w stosunku do
    wartości domu".
    Natomiast druga polisa pewnie tyczy się już wyposażenia, okien, kradzieży,
    OC itp itd.
    Ja mam właśnie tak zawarte dwie polisy na jeden dom - ale w razie czego
    część dostanie bank z pierwszej polisy a część dostanę ja z drugiej polisy.