  • 1. Data: 2009-06-10 16:03:29
    Temat: inwestycja w obcym środku trwałym, jak wyjść bez strat?
    Od: Agryppa <j...@t...pl>

    Witam,
    Sprawa dotyczy znacznej inwestycji w obcym środku trwałym (wynajmowany
    lokal) oraz obecna konieczność zawieszenia lub zamknięcia działalności
    gospodarczej.

    Pytanie: czy są jakieś przepisy prawne, które dają mi szansę na próbę
    odzyskania zainwestowanej kwoty, gdy zawieszam lub zamykam działalność?

    Myślę o sprzedaży lokalu za tzw. "odstępne" lecz potrzebuje na to czasu. Czy
    ten czas mogę uzyskać od właściciela na jakiejś podstawie prawnej?

    Rok temu dokonano przystosowania lokalu pod działalność gospodarczą lecz w
    spisanej umowie najmu tegoż lokalu nie dokonano żadnych uzgodnień
    dotyczących ewentualnych zwrotów kosztów przez właściciela kamienicy. Jest
    jedynie wpis, że najemca odda lokal "w stanie niepogorszonym". No coż, ja z
    tego lokalu zrobiłem stan luksusowy. W tej chwili
    działalność w tym lokalu musi zostać przerwana z powodu braku zysków. A
    więc totalna klapa. Właściciel nie chce wyłożyć pieniędzy, które pokryłyby
    ogromną stratę. Wyczuwam jednak, że choćby ze sprawiedliwości społecznej coś
    się należy... .

    Dziękuję za podpowiedzi.

    Agryppa