  • 1. Data: 2003-04-29 11:51:30
    Temat: drzewo zamiast płotu !
    Od: "krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Cześć
    mam problem:
    Chodzi o drzewo (czereśnia), która rośnie dokładnie w linii ogrodzenia
    działki (domki jednorodzinne) sasiad nie chce sie zgodzić na jej wycięcie bo
    twierdzi że lubi czereśnie :-) a nie mogę wykonać płotu który byłby też jego
    ogrodzeniem.
    Wbrew pozorom to jest spory problem bo chociaż drzewo nadaje sie do wycięcia
    bo jest owocowe itd to jest równierz własnąścią sąsiada.
    proszę doradżcie coś, ale nie w stylu zeby ją czymś podlać bo boje sie ze mi
    pryśnie czymś na iglaki itd..
    krzysiek

  • 2. Data: 2003-04-29 17:00:46
    Temat: Re: drzewo zamiast płotu !
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    Użytkownik "krzysiek" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > bo jest owocowe itd to jest równierz własnąścią sąsiada.
    > proszę doradżcie coś, ale nie w stylu zeby ją czymś podlać bo boje sie ze

    nie jest własnościa sąsiada tylko wasza wspólna bo rośnie na granicy
    wzywasz sąsiada, jak się nie zgdza to niestety albo samosąd albo zwykły sąd,
    pzdr,
    JarekM

  • 3. Data: 2003-04-30 05:15:44
    Od: "krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net> napisał w
    wiadomości
    03.jasien.net...

> [...]
    > >

    > nie jest własnościa sąsiada tylko wasza wspólna bo rośnie na granicy
    > wzywasz sąsiada, jak się nie zgdza to niestety albo samosąd albo zwykły

    A jakie moga byc skutki prawne samosądu?
    k.

  • 4. Data: 2003-04-30 07:16:21
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    > A jakie moga byc skutki prawne samosądu?
    > k.

    to zależy od zakresu działań osoby prowadzącej samosąd,
    to oczywiste,
    inne jak opluje sąsiada a inne jak go zakopie żywcem i zabetonuje
    powierzchnię.

    co do drzewa to się nie wypowiadam, bo można je wyciąć bezkarnie w
    stosunku do przepisów prawa a co najwyżej sąsiad o ile nie
    jest juz zakopany będzie mógł wnieść sprawę cywilną o odszkodowanie
    w związku z tym, że został pozbawiony części swojego majątku w postaci
    prawa do części drzewa i tego co na nim rośnie czyli naturalnych pożytków,

    to bardzo ciekawe pytanie, jak widzisz,
    pzdr.
    JarekM

  • 5. Data: 2003-04-30 07:31:03
    Od: "Sabina" <b...@o...pl>

    Zrób ogrodzenie do drzewa i dalej za drzewem. Zostaw sobie wolne przęsełko.
    Potem ogol połowę drzewa ze swojej strony - masz prawo nad swoją posesją
    ogolić. Potem może samo uschnie i dorobisz resztę płotu.
    : )

  • 6. Data: 2003-04-30 13:42:22
    Od: "Grazyna" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Sabina" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Potem ogol połowę drzewa ze swojej strony - masz prawo nad swoją posesją
    > ogolić. Potem może samo uschnie i dorobisz resztę płotu.

    Jestes WIELKA!!!!! :))))))))
    Baaardzo mi sie to spodobalo :) Masz wiecej takich pomyslow?
    Powinnas brac honorarium za takie porady.
    Żeby nie bylo niedomowien: ja naprawde Cie podziwiam, prosze nie doszukiwac
    sie ironii
    Goraco pozdrawiam

    PS A tak zupelnie serio, to pomysl Sabiny jest najsensowniejszy, bo bez
    wzgledu na to, co zrobi Krzysiek, to i tak sraci dobrego sasiada i .... byc
    moze swoje iglaki
    PZDR
    grazyna