  • 1. Data: 2003-04-29 09:54:27
    Temat: Dotacja 45000 PLN - nieco długie
    Od: "Mirek Stelmaszyk" <m...@k...chip.pl>

    Witam wszystkich.
    Ostatnio otrzymałem ciekawą przesyłkę z serii "wygrał pan xxx PLN, prosimy
    zadzwonić (albo wysłać znaczki pocztowe) w celu otrzymania nagrody".
    Chciałbym się poradzić, co w takim przypadku powinienem zrobić (nie życzę
    sobie otrzymywania podobnych "nagród").

    Treść pisma wygląda następująco:
    "1. Firma Alladyn przyznała dotację osobie o nazwisku XXX XXX. Dotacja jest
    już sprawdzona i gotowa do przekazania. Oczekujemy jedynie na Pana zgodę na
    jej przyjęcie, która spowoduje, iż niniejsze postanowienie nabierze mocy
    prawnej. W tym celu musi Pan koniecznie jak najszybciej skontaktować się
    telefonicznie z Departamentem ds. Przekazywania Dotacji.

    2. Numer telefonu 0 701 77 44 15 (24 godz. na dobę, Legion, 4.22 zł/min., 7
    dni w tygodniu)
    dalej kolejne bzdury i podpis Dyrektora Naczelnego Hernando Gonzalesa."

    Na samym dole coś co mnie zaciekawiło najbardziej:
    "Na podstawie art. 25 ust. 1 Ustawy o ochronie danych osobowych informujemy,
    iż Państwa dane osobowe obejmujące imię, nazwisko, datę urodzenia, adres
    zamieszkania i telefon są przetwarzane przez spółkę ALLADYN sp. z o.o. z
    siedzibą przy ul. Mińskiej 25 lok. 606 w Warszawie (wpisaną pod numerem KRS
    110376 w Sądzie Rejonowym dla m. st. Warszawy - XX Wydział Gospodarczy),
    wyłącznie w celach marketingowych. Te dane będą przekazywane innym
    podmiotom, pozyskaliśmy je od firmy LIFO LTD, 25 Aphrodite Street Consulco
    House, 2nd Floor.Office 204, Nicosia. Mają Państwo prawo wglądu do swoich
    danych i ich poprawiania oraz żądania zaprzestania przetwarzania tych
    danych."

    Co o tym sądzicie, mam jakąś szansę na usunięcie moich danych z baz tych
    firm (nigdy dobrowolnie im nic nie przekazywałem). Jak się bronić w takiej
    sytuacji?
    Czy w przypadku gdy wykupując np. prenumeratę czasopisma bądź zakładając
    rachunek bankowy (gdzie często trzeba zgodzić się na przetwarzanie i
    przekazywanie danych innym podmiotom) mam prawo zarządać listy firm, którym
    zostały przekazane moje dane osobowe?

    Pozdrawiam
    Mirek

  • 2. Data: 2003-04-29 10:07:33
    Temat: Re: Dotacja 45000 PLN - nieco długie
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Mirek Stelmaszyk" <m...@k...chip.pl> wrote in message
> [...]
    > zadzwonić (albo wysłać znaczki pocztowe) w celu otrzymania nagrody".
    > Chciałbym się poradzić, co w takim przypadku powinienem zrobić (nie życzę

    Wyrzucić do kosza i zapomnieć.

> [...]
    > House, 2nd Floor.Office 204, Nicosia. Mają Państwo prawo wglądu do swoich
    > danych i ich poprawiania oraz żądania zaprzestania przetwarzania tych

    Wysłać listem jedno zdanie.
    Proszę o zaprzestanie przetwarzania moich danych sobowych.

  • 3. Data: 2003-04-30 14:25:40
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    KK wrote:
    > Wysłać listem jedno zdanie.
    > Proszę o zaprzestanie przetwarzania moich danych sobowych.

    na Cypr?

    KG

  • 4. Data: 2003-04-30 15:24:58
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Kamil Gołaszewski" <k...@p...onet.pl> wrote in message

    > na Cypr?

    Nie, polskiej firmie, która ci to przysłała.
    Firma na cyprze oczywiście jest fikcyjna. Chyba nie wierzysz w to, że ona
    istnieje.
    A jest tylko po to, żeby odpowiedzieć na pytanie skąd mają dane.