  • 21. Data: 2004-07-13 19:19:15
    Temat: Re: droga hamowania
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <r...@a...net.pl> napisał w wiadomości
    news:gqh7f0li5bn4ua1djbhj1kqh8uci2bk11t@4ax.com...

    Bez jaj. Sugerujesz, że nowoczesne auto z ABS hamuje gorzej niż 15-letni
    Polo
    na zablokowanych kołach? :DDD

    W pewnych warunkach tak może być. Z całą pewnością tak będzie na mokrych
    liściach. Zablokowane koła liście przetrą. ABS nie. Po za tym zadaniem ABS
    jest nawet nie tyle zmniejszenie drogi hamowania, co przede wszyskim
    zapobiegnięcie niekontrolowanemu poślizgowi. To często bywa ważniejsze.

    Nie potrafię się wypowiedzieć, na ile ABS skróci drogę hamowania. Tak, czy
    inaczej najlepszym sposobem jest znmierzenie opóźnienia w trakcie hamowania
    w analogicznych do zdarzenia drogowego warunkach.

  • 22. Data: 2004-07-13 19:48:00
    Od: Falkenstein <f...@p...fm>

    Dnia Tue, 13 Jul 2004 10:48:09 +0200, Przemyslaw Rokicki
    <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com> napisał:

    > Wiesz bylo o takich bieglych niedawno w Uwadze.

    Pismaki i dziennikarzyny wszystko rozdmuchają żeby tylko sobie ramówkę
    wypełnić.

    --
    Falkenstein
    Sprawiedliwość jest podobno najwyższym dobrem Rzeczypospolitej

  • 23. Data: 2004-07-14 06:11:15
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > Bez jaj. Sugerujesz, że nowoczesne auto z ABS hamuje gorzej niż 15-letni Polo
    > na zablokowanych kołach? :DDD

    Na sniegu na pewno tak.

  • 24. Data: 2004-07-14 06:53:44
    Od: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl>

    Dnia 04-07-13 11:52, Użytkownik Robert Tomasik - praca napisał :

    > Gorące brawa dla eksperta. A na czyją to było korzyść? Bo raczej nie
    > kierującego, chyba, że ekspert próbował dowieść w ten sposób, że gość jechał
    > tak szybko, że nie mógł zareagować na zagrożenie. No ale to raczej
    > doprowadzi do wniosku, że jechał za szybko. Co to za ekspert? Bo raczej bym
    > go omijał. A co do sprawy, to złożyć wniosek dowodowy o powołanie
    > "normalnego" biegłego, który obliczy to bez czynienia takich "korzyści".

    Hej, a jak jest inaczej. Jeżeli zakładasz drogę w ruchu dla uproszczenia
    jednostajnie opóźnionym na 27 m, to im wyższa prędkość końcowa to tym
    wyższa prędkość początkowa. Ekspert" zakładając Vk=0 przyjmuje
    najkorzystniejszy dla kierującego wariant czyli taki, jaki zakłada jak
    najmniejszą Vp.

    andy_nek

  • 25. Data: 2004-07-14 07:28:44
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

> [...]
    hamowania
    > w analogicznych do zdarzenia drogowego warunkach.

    Nie skroci.. bo ABS nie skraca drogi hamowania a jedynie daje kontrole nad
    samochodem.

    Moze na lodzie lub zmarznietym sniegu bedzie odwrotnie, ale to przypadek
    szczegolny.. w takich w runkach powinno sie hamowac tylko silnikiem.

  • 26. Data: 2004-07-14 17:16:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    Polo

    > Na sniegu na pewno tak.

    Dryfujemy na tematy mało prawne. Ale ja bym tak kategorycznie w wypadku
    śniegu już nie pisał. Przy zablokowaniu kół pomiędzy oponami a podłożem może
    się zrobić klin śnieżny i samochód bez ABS może niekoniecznie mieć dłuższą
    drogę hamowania. Ale za to podczas takiego hamowania zachowa możliwość
    manewru.

  • 27. Data: 2004-07-14 17:26:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej Kłos" <a...@k...wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wyższa prędkość początkowa. Ekspert" zakładając Vk=0 przyjmuje
    > najkorzystniejszy dla kierującego wariant czyli taki, jaki zakłada jak

    Faktycznie, coś mnie się pokiełbasiło. Bezsprzecznie masz rację. Odszczekuję
    i przepraszam anonimowego dla mnie biegłego.

  • 28. Data: 2004-07-14 21:23:29
    Od: "ania" <a...@e...pl>

    Użytkownik "Gielda_W"

    > Jakos mi to nie pasuje, juz nie chodzi o koszta spowodowane stluczka bo z
    > tym dam sobie rade, ale dlaczego mam odpuszczac skoro z tego co widze
    sprawa
    > jest do wygrania.

    ja bym tak w to nie wierzyla...
    u nas biegly wydal opinie z ktora zdrowy czlowiek by sie nie zgodzil, my sie
    nie zgodzilismy chcielismy powolac innego - sad sie nie zgodzil wydal wyrok,
    odwolanie do rejonowego - rejonowy utrzymal w mocy i po sprawie:-(
    szkoda juz bylo kasy na kasacje - bo jak widac nie ma to sensu - blaha
    sprawa to i szybko musza zalatwic

    ania
    www.aem.pl GG: 1145538
    osiolek F650 CS i jeszcze 143 spiace kucyki

  • 29. Data: 2004-07-17 15:37:46
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Wed, 14 Jul 2004 08:11:15 +0200, w
    <M...@n...task.gda.pl>, KrzysiekPP <k...@o...pl>
    napisał(-a):

    > Na sniegu na pewno tak.

    Akurat na pewno nie.

  • 30. Data: 2004-07-19 06:26:52
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > Akurat na pewno nie.

    Powiedz to kierowcy, ktory przypieprzyl w taksowke, ktora jechalem. Mial
    ABS ... oczywiscie powiesz, ze moglo byc wiele przyczyn, ja jednak
    twierdze, ze czasami lepiej ryc snieg na zablokowanych oponach niz
    jechac bez zadnych hamulcow, bo ABS stwierdzil, ze nie warto hamowac ...