  • 1. Data: 2004-07-12 13:29:07
    Temat: Zagrożenie zdrowia. jaki artykuł?
    Od: "golsar" <g...@i...pl>

    Witam wszystkich .Jaki arykuł kodeksu mówi o zagrożeniu zdrowia i życia?
    Moje dziecko doznało urazu głowy podczas pobytu w aqua parku .przyczyną było
    wadliwe działanie świateł przy zjeżdżalni wodnej. Jakiego odszkodowania mogę
    się domagać od prezesa aqua parku?

  • 2. Data: 2004-07-12 14:42:03
    Temat: Re: Zagrożenie zdrowia. jaki artykuł?
    Od: "Wojtek" <s...@o...pl>

    a można wiedzieć jaki to aqua park aby na niego uważać?

  • 3. Data: 2004-07-12 14:48:50
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    Wojtek wrote:
    > a można wiedzieć jaki to aqua park aby na niego uważać?

    Nie wiem gdzie miało miejsce opisane wcześniej zdarzenie, ale wiem że
    sygnalizacja świetlna działa niepoprawnie na basenie w Pruszkowie, na
    czerwonej zjeżdżalni. Ma tu miejsce taka sytuacja, że generalnie pali
    się czerwone światło, z rzadka tylko przełącza się na zielone.
    Użytkownicy wiedząc o tym problemie odczekują "na oko" i zjeżdżają.
    Problem trawa od conajmniej kilku miesięcy.

    Interesuje mnie, czy fakt że światło jest tam generalnie czerwone
    zwalnia właścicieli obiektu od odpowiedzialności, jeżeli dojdzie do
    wypadku, czy też sąd raczej przyjmie, że sygnalizacja była po prostu
    niesprawna, a zjeżdżalnia mimo tego nie była wyłączona z użytku?

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 4. Data: 2004-07-12 19:38:56
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "golsar" <g...@i...pl> naskrobał/a w

    > Witam wszystkich. Jaki arykuł kodeksu mówi o zagrożeniu zdrowia i
    > życia? Moje dziecko doznało urazu głowy podczas pobytu w aqua
    > parku. przyczyną było wadliwe działanie świateł przy zjeżdżalni wodnej.

    To może być:

    Art. 435. § 1. Prowadzący na własny rachunek przedsiębiorstwo lub zakład
    wprawiany w ruch za pomocą sił przyrody (pary, gazu, elektryczności,
    paliw płynnych itp.) ponosi odpowiedzialność za szkodę na osobie lub
    mieniu, wyrządzoną komukolwiek przez ruch przedsiębiorstwa lub zakładu,
    chyba że szkoda nastąpiła wskutek siły wyższej albo wyłącznie z winy
    poszkodowanego lub osoby trzeciej, za którą nie ponosi odpowiedzialności.

    > Jakiego odszkodowania mogę się domagać od prezesa aqua parku?

    Art. 444. § 1. W razie uszkodzenia ciała lub wywołania rozstroju zdrowia
    naprawienie szkody obejmuje wszelkie wynikłe z tego powodu koszty. Na
    żądanie poszkodowanego zobowiązany do naprawienia szkody powinien wyłożyć
    z góry sumę potrzebną na koszty leczenia, a jeżeli poszkodowany stał się
    inwalidą, także sumę potrzebną na koszty przygotowania do innego zawodu.
    § 2. Jeżeli poszkodowany utracił całkowicie lub częściowo zdolność do
    pracy zarobkowej albo jeżeli zwiększyły się jego potrzeby lub zmniejszyły
    widoki powodzenia na przyszłość, może on żądać od zobowiązanego do
    naprawienia szkody odpowiedniej renty.
    § 3. Jeżeli w chwili wydania wyroku szkody nie da się dokładnie ustalić,
    poszkodowanemu może być przyznana renta tymczasowa.

    Art. 445. § 1. W wypadkach przewidzianych w artykule poprzedzającym sąd
    może przyznać poszkodowanemu odpowiednią sumę tytułem zadośćuczynienia
    pieniężnego za doznaną krzywdę.
    § 2. Przepis powyższy stosuje się również w wypadku pozbawienia wolności
    oraz w wypadku skłonienia za pomocą podstępu, gwałtu lub nadużycia
    stosunku zależności do poddania się czynowi nierządnemu.
    § 3. Roszczenie o zadośćuczynienie przechodzi na spadkobierców tylko
    wtedy, gdy zostało uznane na piśmie albo gdy powództwo zostało wytoczone
    za życia poszkodowanego.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Kazdy ma jakiegos bzika, Kazdy jakies hobby ma, A ja w kompie mam Chomika, Co mi
    newsy codzien ssa.

  • 5. Data: 2004-07-13 11:59:14
    Od: "Wojtek" <s...@o...pl>

    > a można wiedzieć jaki to aqua park aby na niego uważać?
    Sytuacja miała miejsce aqua parku w Dąbrowie Górniczej ,
    a przebieg jej był taki : mężczyzna po zapaleniu się zielonej lapmki
    wskoczył do zjeżdżalni , mój syn był nastepny i po jakims czsie kiedy
    zapaliła się znów zielona lampka wskoczył do rury .Meżczyzna przed nim
    zatrzymał się w środku rury i mój syn podczas zjazdu udeżył w niego nogami a
    następnie potylicą o zjeżdżalnie . Po sprawdzeniu na kam. okazało się że
    oboje wskoczyli na zielonym świetle a na następnie dowiedziałem się (co jest
    w/g mnie karygodne !! ) zastosowano tam czasowy przełącznik sygnalizacji i
    niema znaczenia czy ktoś już wyjechał ze zjeżdzalni czy nie po okreslonym
    czasie zapala się zielone swiatło .

  • 6. Data: 2004-07-13 12:13:34
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    Wojtek wrote:
    > Meżczyzna przed nim
    > zatrzymał się w środku rury

    Swoją drogą nie wiem, czy ów mężczyzna nie jest współodpowiedzialny.
    Jeżeli w regulaminie zjeżdżalni był zakaz zatrzymywania się w środku (a
    pewnie był, musisz przeczytać), IMHO możesz skarżyć również jego.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński