  • 1. Data: 2004-07-12 15:57:29
    Temat: droga hamowania
    Od: "Gielda_W" <b...@p...onet.pl>

    hejka.
    Mialem kolizje drogowa i w zwiazku z tym pytanie:
    Powiedzcie mi moi mili czy ekspert sadowy moze i w jaki sposob , bo ja
    jakos tego nie rozumiem wyliczyc ze sladow hamowania 27m iz jechalem
    100km/h
    przeciez najnowsze auta z systemami ABS ASR hamuja okolo 40 - 45 metrow, a
    ja mam starego polo z przed 15 lat!
    Czy mam dopatrywac sie "nagiecia: ze strony eksperta?
    Pozdrawiam grupowiczow.

  • 2. Data: 2004-07-12 16:02:16
    Temat: Re: droga hamowania
    Od: Falkenstein <f...@p...fm>

    Dnia Mon, 12 Jul 2004 17:57:29 +0200, Gielda_W <b...@p...onet.pl>
    napisał:

> [...]
    > metrow, a
    > ja mam starego polo z przed 15 lat!
    > Czy mam dopatrywac sie "nagiecia: ze strony eksperta?

    A wziąłeś poprawkę na czas reakcji twój i układu hamulcowego?
    A do obliczania takich rzeczy biegli mają odpowiednie wzory oraz program
    komputerowy PC-Crash.

    --
    Falkenstein
    Sprawiedliwość jest podobno najwyższym dobrem Rzeczypospolitej

  • 3. Data: 2004-07-12 16:58:40
    Od: "Marek" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Gielda_W"

> [...]
    > Powiedzcie mi moi mili czy ekspert sadowy moze i w jaki sposob , bo ja
    > jakos tego nie rozumiem wyliczyc ze sladow hamowania 27m iz jechalem

    Może.

    --
    Pzdr.
    Marek - UMK Toruń

  • 4. Data: 2004-07-12 17:54:55
    Od: poreba <d...@p...com>

    Falkenstein <f...@p...fm> niebacznie popelnil

    > A wziąłeś poprawkę na czas reakcji twój i układu hamulcowego?
    > A do obliczania takich rzeczy biegli mają odpowiednie wzory oraz
    > program komputerowy PC-Crash.
    To powiedz biorąc poprawkę na reakcję, kto szybciej jechał:
    - ten którego skuteczność hamowania wynosi 40 m z 100>0km/h
    - czy ten który ze 100>0km/h zachamuje w 27m?
    jeżeli ślady hamowanmia w obu przypadkach wynoszą 50m?
    Jeżeli nie masz PC-Crasha możesz wyjątkowo użyć MS-Calculator
    a nawet Hand-Abakus

    --
    pozdro
    poreba

  • 5. Data: 2004-07-12 20:34:55
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Może.

    Ale cos tu jest nie tak .... przeciez droga hamowania nowoczesnego
    samochodu to 35 metrow.

    -spaliny potrafia wrocic do silnika i zrobic np . tuning dziurke w tloku

  • 6. Data: 2004-07-12 20:36:33
    Od: "Robert Tomasik - praca" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gielda_W" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    A czasem ów samochód hamujący nie uderzył w jakąś przeszkodę. Bo jak tak, to
    musisz uwzględnić energię utraconą na przeszkodzie.

  • 7. Data: 2004-07-12 20:37:49
    Od: "Robert Tomasik - praca" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@n...op.pl> napisał w wiadomości

    > Ale cos tu jest nie tak .... przeciez droga hamowania nowoczesnego
    > samochodu to 35 metrow.

    Jeśli koła były zablokowane, to nie ma większego znaczenia klasa samochodu.
    Jedynie współczynnik tarcia o asfalt.

  • 8. Data: 2004-07-12 20:43:46
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Je?li koła były zablokowane, to nie ma większego znaczenia klasa samochodu.
    > Jedynie współczynnik tarcia o asfalt.

    Bez wzgledu na wspolczynnik najlepsze osiagane ostatnio wyniki to 35
    metrow ... a 27 metrow to juz klasa Formuly 1 ;) Jedyne czym to mozna
    tlumaczyc, to uderzenie w przeszkode pod koniec hamowania ...

    -spaliny potrafia wrocic do silnika i zrobic np . tuning dziurke w tloku

  • 9. Data: 2004-07-12 21:29:52
    Od: "Gielda_W" <b...@p...onet.pl>

    > Jeżeli nie masz PC-Crasha możesz wyjątkowo użyć MS-Calculator
    > a nawet Hand-Abakus

    Usiadlem, przypomnialem sobie pare wzorów , znalazłem współczynniki tarcia
    asfaltu , wziąłem mase samochodu.
    Rozwiązałem po prostu zadanie z fizyki dotyczące opisanego tematu i żeby nie
    wiem co to nie da rady w 27m wyhamować, mówię oczywiście o fazie hamowania -
    bez czasu reakcji który nie ma nic do rzeczy!
    Czy powołanie drugiego eksperta pomoże ?
    Dzieki z góry za odpowiedź.

  • 10. Data: 2004-07-12 21:39:51
    Od: "Gielda_W" <b...@p...onet.pl>

    > A czasem ów samochód hamujący nie uderzył w jakąś przeszkodę. Bo jak tak,
    > musisz uwzględnić energię utraconą na przeszkodzie.
    Ekspert założył na korzyść iż w chwili uderzenia, pojazd miał predkosć
    Vk=0.