  • 1. Data: 2004-07-12 15:23:38
    Temat: Czy mogę coś zrobić?
    Od: ~Ania<~Anula69@op.pl>

    Prawie trzy lata temu kupiłam mieszkanie. Wszystko jest ok lecz cały
    czas przychodzi poczta (z banków, towarzystw kredytowych, firm
    windykacyjnych itp.) do byłego właściciela. Przez jakiś czas myślałam
    że to się skończy, lecz nadchodzą nowe i nowe (chyba wszystkie
    możliwe banki w Polsce). Wydaje mi się że ten koleś musi posługiwać
    się jakimś starym dokumentem ze starym adresem i wciąż zaciąga
    nowe kredyty których nie spłaca. W tej chwili jestem zdesperowana (po
    wizycie panów z firmy windykacyjnej) - czy oprócz tego co teraz robię
    (wrzucam wszystko do skrzynki 'zwroty') mogę coś zrobić? Mam dość!!!

    Ania

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-07-12 15:51:25
    Temat: Re: Czy mogę coś zrobić?
    Od: "Robert Tomasik - praca" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "~Ania" <~Anula69@op.pl> napisał w wiadomości

    Należy się upewnić, czy gość się na pewno wymeldował z mieszkania. To
    pierwsza rzecz. po za tym, to niekoniecznie zbywca mieszkania musi być
    oszustem. Może się zdarzyć, że zgubił dowód osobisty i teraz ktoś robi
    zakupy na jego konto. Jeśli jest możliwość, top należało by się z nim
    skontaktować w tej sprawie. Jeśli nie ma, to są dwa wyjścia. Albo oddawać na
    poczcie z adnotację, że taka osoba pod tym adresem nie mieszka, albo
    powiadomić o fakcie organa ścigania. tylko trzeba by było podać z jakich
    banków przychodzą takie przesyłki.

  • 3. Data: 2004-07-12 16:08:00
    Od: ~Ania<~Anula69@op.pl>

    Wymeldowany jest na pewno. Jeżeli chodzi o adres parokrotnie
    zapewniał męża że "nowy adres już podał we wszystkich instytucjach".
    Było to ~6 miesięcy po zakupie mieszkania - teraz nie mamy z nim
    kontaktu (my ze swoim starym adresem załatwiliśmy to w 2 m-ce). W
    akcie notarialnym figurował jako "bez stałego zameldowania z
    adresem do korespondencji...." . Czyli jakiś adres mam. Jeśli chodzi o
    zawiadomienie organów ścigania - to co? Mogę tylko domniemywać że
    posługuje się (chyba) sfałszowanym (bo nieaktualnym) jakimś
    dokumentem (obowiązek zmiany chyba jest). Czy nie będę miała z
    tego powodu jakiś problemów? Kogo zawiadomić - policję? Z drugiej
    strony jak przyjdą jacyś "krewcy" wierzyciele i nie będą na dzień dobry
    pytać o nazwisko?

  • 4. Data: 2004-07-12 18:52:40
    Od: "Mecenas" <m...@o...pl>

> [...]
    > wizycie panów z firmy windykacyjnej) - czy oprócz tego co teraz robię
    > (wrzucam wszystko do skrzynki 'zwroty') mogę coś zrobić? Mam dość!!!

    Udaj się na pocztę, która obsługuje Twój rejon i złóż zastrzeżenie, żeby nie
    doręczali korespondencji na tamto nazwisko.
    Jeżeli nie będą chcieli to złóż skargę do dyrektora Rejonowego Urzędu Poczty
    (siedziba w obecnych i dawnych miastach wojewódzkich).

    Pozdrawiam
    Michał

  • 5. Data: 2004-07-12 19:49:46
    Od: "Robert Tomasik - praca" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > dokumentem (obowiązek zmiany chyba jest). Czy nie będę miała z
    > tego powodu jakiś problemów? Kogo zawiadomić - policję?

    Kłopot tylko o tyle, że będziesz musiała ewentualnie zeznania złożyć.
    Zresztą, by się pozbyć problemu, niekoniecznie musisz to robić oficjalnie.
    Udaj się do najbliższej jednostki i poproś o kontakt z kimś zajmującym się
    Przestępczością Gospodarczą. Wówczas nikt nigdy Twojego nazwiska nie ujawni,
    ale zostanie podjęta próba ustalenia. Są dwie możliwości. Albo gość jest
    oszustem i pozaciągał kredyty gdzie się dało, albo też ktoś się posługuje
    jego dokumentami kiedyś tam utraconymi. Tak, czy inaczej to stanowi
    przestępstwo, tyle, że ustalenie sprawcy w tym drugim wypadku niekoniecznie
    musi być łatwe. Jeszcze inna możliwość, że brał kredyty w czasie, gdy był
    zameldowany. Może teraz zaprzestał ich spłaty, więc upomniały się banki.

    > Z drugiej
    > strony jak przyjdą jacyś "krewcy" wierzyciele i nie będą na dzień dobry
    > pytać o nazwisko?

    To też się może zdarzyć. Choć bardziej prawdopodobne wydaje mi się najście
    policji (w ramach poszukiwań lub przeszukania) albo komornika.