  • 21. Data: 2003-09-20 11:20:54
    Temat: Re: do prokuratora z nimi!
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik " Rodrig von Falkenstein"
    <r...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:bkh7rq$9i5$1@inews.gazeta.pl...

    > A co do wtargnięcia to żadnego wtargnięcia nie ma. Nie mozna wtargnąć do
    > miejsca publicznego ani zakazać komuś wchodzenia do takiego miejsca.

    Rozumiem że na film do kina wchodzisz bez biletu? No bo kto Ci zakaże?
    Pomyśl zanim coś napiszesz.

    >Wszelkie zakazy ustanawiane przez ochroniarzy hipermarketów są nieważne.

    Oczywizna, Wchodzisz gdzie chcesz na siłę;)

    > Poza tym jak już pisałem wyżej nie zapłacenie za bilet nie jest ani
    > przestępstwem ani wykroczeniem - nie rozumiem więc o co chodzi z
    prowadzeniem
    > gapowicza na Policję.

    Prowadzeniem nie.Ale uniemożliwia się opuszczenie pojazdu do czasu przyjazdu
    policji.

    > Owszem Policja może wylegitymować,

    Musi a nie może.

    Pozdr
    Leszek

  • 22. Data: 2003-09-20 11:31:38
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > A idąc Twoim rozumowaniem to nikt nie mógłby odmówić badania krwii,
    > gdyby nasi dzielni policmajstrzy żądali tego od kogoś, zgadza się?

    Jeśli będziesz kierował autem to i owszem.
    Wsiadając do autobusu bez biletu zgadzasz się na konsekwencję swego czynu
    tak jak kierując autem musisz być świadom że nikt nie będzie cię pytał o
    zgodę na oddanie krwi.Tak stanowi prawo.

    Art.129 Kodeksu drogowego mówiący o uprawnieniach policjanta:
    3) żądania poddania się przez kierującego pojazdem lub przez inną osobę, w
    stosunku do której zachodzi uzasadnione podejrzenie, że mogła kierować
    pojazdem, badaniu w celu ustalenia zawartości w organizmie alkoholu lub
    środka działającego podobnie do alkoholu,

    A art.126 tego kodeksu mówi:

    3. Badanie w celu ustalenia zawartości w organizmie alkoholu może być
    przeprowadzone również w razie braku zgody kierującego, o czym należy go
    uprzedzić.

    Pozdr

    Leszek

  • 23. Data: 2003-09-20 11:37:36
    Od: Arek <a...@e...net>

    Leszek rzecze:
    > Jeśli będziesz kierował autem to i owszem.

    No i na szczęście Twoje "i owszem" nie funkcjonuje bo można odmówić.

    > Wsiadając do autobusu bez biletu zgadzasz się na konsekwencję swego czynu
    > tak jak kierując autem musisz być świadom że nikt nie będzie cię pytał o
    > zgodę na oddanie krwi.Tak stanowi prawo.

    Hehe. Chciałbyś, żeby tak stanowiło, na szczęście stanowi inaczej i nie pozwala
    prawo na pobieranie krwii bez zgody danej osoby.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 24. Data: 2003-09-20 11:46:15
    Temat: Re: Kanary i co dalej....
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Wczoraj wieczorem przydarzyła mi sie bardzo nieprzyjemna
    > sytuacja. Jechałem sobie do domu w nocnym autobusie,
    > a tu między przystankami, autobus staje, i wsiada do niego
    > 5 panów, pech chciał że to byli kontrolerzy, a ja nie miałem
    > ani biletu, dokumentów, ani pieniędzy :(

    I masz czelnosc pisac ze to Tobie przydarzyla sie nieprzyjemna sytuacja?
    Wyludziles przejazd, okradles przewoznika i w normalnym Panstwie Prawa za
    takie cos trafilbys do kryminalu...

    > Ale do sedna, po chwili autobus ruszył, powiedziałem kontrolerom
    > że chce wyśiąść na następnym przystanku, i tu zaczeły sie schody...

    A zanim zechciales wysiasc uisciles mandat badz okazales dokument?

    > Ja wpieniony bardzo, powiedzałem im że mają mnie wysadzić i
    > wezwać policje, byłem jush na tyle zdesperowany, że poprosiłem
    > kierowce o zatrzymanie autobusu na żądenie (kosztuje to 330pln)
    > ale on nie zareagował i jechał dale jak gdyby nigdy nic.

    pfffff a co to Twoj prywatny kierowca? podwladny czy jak?

    > Niestety mimio moich próźb i gróźb, nie pozwolili
    > mi i wysiąść z autobusu. Sprawa skończyła się dopiero
    > na posterunku.

    I bardzo dobrze - nareszcie jacys kontrolerzy z jajami.

    > Na który, jeden z kontrolerów wprowadził mnie
    > wykręcając mi ręke, mimio iz nie byłem ani agresywny,

    Zdecyduj sie wreszcie na jedna z wersji - byles agresywny czy nie byles?

    > Teraz moja proźba do wszystkich, jak można dopiec tym kanrom,
    > co konkrenie napisać do MPK?

    Hehehehehe dobre sobie
    Pozwol ze wyjasnie jak: pojsc na poczte (najtaniej do 7 dni) i wplacic
    mandat, a od jutra przykladnie kasowac bilety.

    > Karę zapłace zaraz w poniedziałek, zeby nie było wątpliwości.

    Prawidlowo.

    > Dodam jeszce że tylko 3 z 5 kontrolerów podało mi swoje numery
    > 2 powiedziało że jak coś to "idź do baci ona ci powie"

    Wystarczy Ci numer jednego z nich, poza tym i tak jest on na mandacie.

    pdr
    Olo

  • 25. Data: 2003-09-20 11:46:51
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Leszek rzecze:
    >
    > No i na szczęście Twoje "i owszem" nie funkcjonuje bo można odmówić.

    A policjanci założą kaftan lub kajdanki, położą Cię na brzuszku, usiądą na
    pleckach a siostrzyczka krewkę pobierze.Wiem bo widziałem na własne oczy. Od
    czasu kiedy jazda po pijaku jest przestępstwem lekarze boją się odmawiać bo
    wtedy przyjeżdża prokurator i wtedy ... od nowa .Kajdanki lub kaftan ....

    > Hehe. Chciałbyś, żeby tak stanowiło, na szczęście stanowi inaczej i nie
    pozwala
    > prawo na pobieranie krwii bez zgody danej osoby.

    Jesteś głupi czy tylko masz kłopoty z czytaniem ? Przecież podałem Ci
    przepis że odmówić sobie możesz.Masz do tego prawo.

    Pozdr
    Leszek

  • 26. Data: 2003-09-20 11:48:00
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Rada dobra, ale troche OT, każdemu
    > może sie zdarzyć że pojedzie na gape.

    Nie rozumiem pojecia "kazdemu moze sie zdarzyc" - jak skasuje bilet to sie
    nie zdarzy...wyobrazasz sobie cos takiego jak jazda na gape niechcacy?

    pdr
    Olo

  • 27. Data: 2003-09-20 11:50:12
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Kontroler nie ma prawa przetrzymywać nikogo w autobusie, ani tym
    > bardziej wykręcać komuś ręki.

    Jezeli gapowicz jest agresywny, nie placi na miejscu, nie okazuje dokumentow
    itd to do przybycia policji ma prawo go przetrzymac w pojezdzie. A co do
    wykrecania reki - widocznie zachowanie gapowicza go do tego zmusilo (moze za
    bardzo nimi wymachiwal?) - w normalnych warunkach tak sie nie robi.

    > Zawsze musi podać swoje dane i okazać
    > ważną legitymację w taki sposób, abyś mógł to sobie zanotować.

    No i tak tez zrobili wiec w czym rzecz?

    > Pomijając już fakt jak można dopuścić do takiej absurdalnej sytuacji,
    > żeby ktoś Cie zatrzymywał w autobusie wbrew Twojej woli, ja bym zgłosił
    > sprawę na policję.

    HEHEHEEEHE <rotfl>
    dobre sobie...wiesz ile osob juz przeciwko mnie takie cos zglaszalo na
    policji?
    pffff

    pdr
    Olo

  • 28. Data: 2003-09-20 11:52:47
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Kanarom nie wolno nikogo zatrzymać za jazde bez biletu. W żadnej sytuacji.
    > Prawo do dokonywania zatrzymania ma tylko Policja. Podobnie kanar nie ma
    > prawa żądać okazania dokumentów, bo kanar nie jest żadnym urzednikiem
    > państwowym tylko pracownikiem MPK. Nie wolno jest im stosowac siły
    fizycznej
    > ani chwytów obezwładniających. Nic im w zasadzie nie wolno, tylko niewiele
    > osób o tym wie. To, że coś jest napisane w regulaminie MPK to nic nie
    znaczy,
    > gdyż prawa obywatelskie mogą być ograniczane tylko w drodze ustawy.

    Proponuje ponowna lekture stosownych przepisow...a jak nie pojmiesz, to
    jeszcze raz i tak do skutku...ehhh dzieci...

    > Co możesz zrobić kanarom - złożyć zawiadomienie o przestępstwie z art.
    189KK -
    > bezprawne pozbawienie wolności. Nie wiem co wskórasz, ale sprawa jest
    > mocno na czasie.

    Gowno wskura - przeciwko mnie takie zawiadomienia skladano wielokrotnie.
    Odpowiedz policji - "kontrolerzy postapili zgodnie z prawem, nas to nie
    interesuje, prosze isc zaplacic mandat"

    > A najlepiej zacznij od napisania pisma do MPK z zadaniem zadośćuczynienia
    > przeprosin - może rocznego biletu na wszystkie linie?

    Na prawde nie wiem czy rżeć i tazac sie ze smiechu czy plakac...

    pdr
    Olo

  • 29. Data: 2003-09-20 11:55:27
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Właśnie skończyłem studiować regulamin MPK, i odziwo nie ma tam
    > żadnej wzmianki o tym jak powinien zachować się pasażer, oraz kanar,
    > w przypadku gdy pasażer nie ma biletu, oraz dowodu tożsamości.

    Ale sa te wzmianki w Ustawie Prawo Przewozowe.

    pdr
    Olo

  • 30. Data: 2003-09-20 11:56:06
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Czyli jaki wniosek? Kupowanie biletu to głupota?
    > Przecież w razie kontroli wystarczy wysiąść i pojść w siną dal.

    Zycze duzo zdrowka. A oplata dodatkowa za interwencje policji na prawde jest
    nietania...

    pdr
    Olo