  • 1. Data: 2005-05-06 12:27:05
    Temat: do kiedy płacimy alimenty
    Od: "waldek55" <w...@p...onet.pl>

    do kiedy płacimy alimenty wyznaczone przez sąd na drodze ugody i czy
    zaprzwestanie płacenia alimentów następuje automatycznie czy trzeba wystąpić o
    to do sądu i- jeżeli tak to jak to zrobić?

  • 2. Data: 2005-05-06 19:34:22
    Temat: Re: do kiedy płacimy alimenty
    Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl>

    Użytkownik "waldek55" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > do kiedy płacimy alimenty wyznaczone przez sąd na drodze ugody i czy
    > zaprzwestanie płacenia alimentów następuje automatycznie czy trzeba
    wystąpić o
    > to do sądu i- jeżeli tak to jak to zrobić?

    Z tego co mi wiadomo, a nie jestem prawnikiem, alimenty na dziecko płacimy
    do czasu jego usamodzielnienia się, czyli zdobycia zawodu, ukończenia
    studiów wyższych, ale nie dłużej, niż do 25 lat. W przypadku dziecka
    kalekiego, obowiązek alimentacyjny trwa aż do śmierci rodziców.
    Anka

  • 3. Data: 2005-05-09 06:36:15
    Od: SzerszeN <s...@t...pl>

    Anna Kwiecińska napisał(a):

> [...]
    > studiów wyższych, ale nie dłużej, niż do 25 lat. W przypadku dziecka
    > kalekiego, obowiązek alimentacyjny trwa aż do śmierci rodziców.

    nie jestem pewny tych 25 lat, ale bardzo byc moze, natomiast oprocz
    wymienionych warunkow na pewno do momentu kiedy dziecko nie zacznie
    zarabiac powyzej jakiejs tam kwoty, albo nie zalozy rodziny w ktorej
    dochod na osobe nie przekroczy jakiejs tam kwoty, ta jakas kwota to
    chyba okolo 700 zlotych ale nie mam pewnosci

  • 4. Data: 2005-05-09 11:53:10
    Od: w...@p...onet.pl

> [...]
    > zaprzwestanie płacenia alimentów następuje automatycznie czy trzeba wystąpić
    > to do sądu i- jeżeli tak to jak to zrobić?

    tzn. czy po prostu jeżeli uznamy że dziecko ma już 25 lat i skończyło studia
    to po prostu przestajemy płacić...?

  • 5. Data: 2005-05-09 18:38:41
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 06/05/2005 14:27, waldek55 wrote :
    > do kiedy płacimy alimenty wyznaczone przez sąd na drodze ugody i czy
    > zaprzwestanie płacenia alimentów następuje automatycznie czy trzeba wystąpić o
    > to do sądu i- jeżeli tak to jak to zrobić?

    Podstawowe pytanie, na kogo miałyby te alimenty być płacone...
    Bo w zależności od tego czy na dziecko, czy innych członków rodziny są
    różne przesłanki ustania obowiązku alimentacyjnego.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession