  • 11. Data: 2005-02-01 13:26:38
    Temat: Re: darowizna
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    b wrote:

    > Demonizujesz waść - jak rzekła by moja siostra gdybym ją miał.

    Gdybys ja mial, to bys wiedzial,
    Wiesz ile widzialem rodzenstw, co sie poklucili przy sprawach
    wspolwlasnosci ?

    > Wszystko jest kwestią ich wzajmenej miłości i wychowania. Jeśli się
    > dogadują to żadnych kłopotów nie będzie. A domniemywam, że rodzice po
    > prostu nie chcą (we własnym sumieniu) nikogo pominąc.

    Wiem, ciezka sprawa..

    Ale jeslioboje maja gdzie mieszkac to po co im ta wspolwlasnosc ?
    i tak dostana ew w spadku....

    Wtedy sie maja czas dogadac..

    > Może waćpanu ze współwłąsnością coś nie wyszło - należy tylko współczuć,

    Ja juz starszy Pan jestem i niejedno w zyciu widzialem..
    Tu mnostwo jest listow o rym, jak sie zabezpieczyc przed roszczeniami
    o zachowek w wypadku darowizny...

    > ale ja osobiście znam wieli współwłąścicieli, którzy w kwestii wspólnego
    > majątku świetnie się dogadują więc jakiekolwiek uogólnienia są IMHO nie na
    > miejscu.

    Jak to mowia - wszystko przed nimi...

    > pozdrawiam
    >
    > b.
    >
    > I tak w innej myśli - idąc tokiem waści rozumowania i za radą waści pod
    > żadnym pozorem nie należy kupić lokalu np. we wspólnocie mieszkaniowej, bo
    > nic tylko kłopoty...

    Nooo tu juz TROSZKE lepiej, bo przynajmniej wiadomo co jest czyje...

    Boguslaw

  • 12. Data: 2005-02-01 13:38:51
    Od: " b" <b...@g...pl>

    bo <a...@a...edu.pl> napisał(a):
    > Gdybys ja mial, to bys wiedzial,
    > Wiesz ile widzialem rodzenstw, co sie poklucili przy sprawach
    > wspolwlasnosci ?

    To że nie mam siostry nie oznacza, że nie mam rodzeństwa. Pewnie tyle samo co
    ja tych, którzy się nie pokłócili. Ale czy czegoś to dowodzi?

    > Ale jeslioboje maja gdzie mieszkac to po co im ta wspolwlasnosc ?
    > i tak dostana ew w spadku....

    Bo rodzice mają życzenie rozporządzić teraz. Ich prawo, ich wola, ich
    zyczenie, ich sumienie.

    > Ja juz starszy Pan jestem i niejedno w zyciu widzialem..
    > Tu mnostwo jest listow o rym, jak sie zabezpieczyc przed roszczeniami
    > o zachowek w wypadku darowizny...

    Dostają czy też kupują po równo. Zakładając, że wcześniej nie otzrymywali nic
    lub w podobnej wartości żadnych roszczeń nie będzie.

    > Jak to mowia - wszystko przed nimi...

    Albo wcale nie.

    > Nooo tu juz TROSZKE lepiej, bo przynajmniej wiadomo co jest czyje...

    Aleś mnie waść rozbawił... domniemywam, że masz na myśli, że podwórko odtąd-
    dotąd jest moje, klatka schodowa dotąd moja, wyżej już nie, ten trzepak jest
    mój ale ten drugi już nie, a w pralni dwa metry w lewym rogu są moje i wara
    od tego, tak?

    To imaginuj sobie waść, że tak nie jest. poza odrębną własnością lokalu cała
    reszta jest wspólna.

    pozdrawiam

    b.

  • 13. Data: 2005-02-02 11:01:25
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    b wrote:

    [...]

    > To imaginuj sobie waść, że tak nie jest. poza odrębną własnością lokalu
    > cała reszta jest wspólna.

    No i wlasnie ta odrebna wlasnosc lokalu to jest to "troszke"...

    A tak poza tym... oczywisce sa wyjatki od regol..
    ale czy warto sie narazac ?

    Oczywiscie ze Panstwo maja prawo rozporzadzic SWYM majatkiem
    jak zechca... Ale czy warto dzieci narazac ?

    SAMI sobie musza odpowiedzec...Boguslaw