  • 1. Data: 2005-01-31 14:51:43
    Temat: proces poszlakowy
    Od: "Krzysiek" <p...@w...pl>

    Witam
    Czy jeżeli proces jest poszlakowy, to kara powinna być niższa, niż gdyby
    były twarde dowody winy? Bo moim zdaniem ktoś jest winny lub niewinny, nie
    ma mniej lub bardziej winnych, ale często słyszę w wypowiedziakich laików
    podobnych do mnie, że np. karę śmierci powinni dostawać tylko ci, którym
    jest w 100% udowodniona wina, a jeżeli proces jest poszlakowy, to powinno
    być najwyżej dożywocie.

    Pozdrawiam
    Krzysiek

  • 2. Data: 2005-01-31 14:55:08
    Temat: Re: proces poszlakowy
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Krzysiek wrote:
> [...]
    > jest w 100% udowodniona wina, a jeżeli proces jest poszlakowy, to powinno

    Kary śmierci w Polsce nie ma. I bardzo dobrze, bo w razie, gdyby się
    okazało, że nastąpiła jednak pomyłka (która zwłaszcza może wystąpić w
    przypadku posiadania tylko poszlak), to raczej ciężko niesłusznie
    skazanego wskrzesić.

  • 3. Data: 2005-01-31 15:25:47
    Od: Johnson <J...@n...pl>

    Krzysiek napisał(a):
> [...]
    > jest w 100% udowodniona wina, a jeżeli proces jest poszlakowy, to powinno

    Kara winna być taka sama. Ciekawe kto decydował by o tych procentach.
    Jakby to przeliczać na procenty to obecnie do skazania potrzebne jest: 100 % - głosów
    przy składzie
    jednoosbowym; 66% głowsów przy składzie trzyosobowym i 60 % glósów przy składzie
    pięcioosobowym
    Pomijając oczywiście fakt, że nie ma kary śmierci.

    --
    :) Johnson

  • 4. Data: 2005-01-31 15:51:40
    Od: "Kaiser Souza" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]
    > jest w 100% udowodniona wina, a jeżeli proces jest poszlakowy, to powinno

    ----------Sad ocenia wine lub jej brak. Nie stopniuje sie jej, mowi sie o
    umyslnosci czy tez nieumyslnosci, zamiarze, a wina jako jeden z zasadniczych
    elementow przestepstwa musi byc stwierdzona jako taka, zeby o przestepstwie
    mozna bylo mowic i zeby w ogole ukarac.

  • 5. Data: 2005-01-31 16:17:57
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Kaiser Souza napisał(a):

> [...]
    > elementow przestepstwa musi byc stwierdzona jako taka, zeby o przestepstwie

    Chyba nieco pomieszałeś. Rzeczywiście winy w znaczeniu procesowym
    (popełnił przestępstwo lub nie) stopniować się nie da, ale już kodeks
    karny wprost nakazuje uwzględniać stopień winy (art.53§1).

    KG

  • 6. Data: 2005-01-31 17:56:34
    Od: "Kaiser Souza" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    tak, tak oczywiscie -wlasnie mialem sie poprawic :)