    From: " b" <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: darowizna
    Date: Tue, 1 Feb 2005 13:38:51 +0000 (UTC)

    bo <a...@a...edu.pl> napisał(a):
    > Gdybys ja mial, to bys wiedzial,
    > Wiesz ile widzialem rodzenstw, co sie poklucili przy sprawach
    > wspolwlasnosci ?

    To że nie mam siostry nie oznacza, że nie mam rodzeństwa. Pewnie tyle samo co
    ja tych, którzy się nie pokłócili. Ale czy czegoś to dowodzi?

    > Ale jeslioboje maja gdzie mieszkac to po co im ta wspolwlasnosc ?
    > i tak dostana ew w spadku....

    Bo rodzice mają życzenie rozporządzić teraz. Ich prawo, ich wola, ich
    zyczenie, ich sumienie.

    > Ja juz starszy Pan jestem i niejedno w zyciu widzialem..
    > Tu mnostwo jest listow o rym, jak sie zabezpieczyc przed roszczeniami
    > o zachowek w wypadku darowizny...

    Dostają czy też kupują po równo. Zakładając, że wcześniej nie otzrymywali nic
    lub w podobnej wartości żadnych roszczeń nie będzie.

    > Jak to mowia - wszystko przed nimi...

    Albo wcale nie.

    > Nooo tu juz TROSZKE lepiej, bo przynajmniej wiadomo co jest czyje...

    Aleś mnie waść rozbawił... domniemywam, że masz na myśli, że podwórko odtąd-
    dotąd jest moje, klatka schodowa dotąd moja, wyżej już nie, ten trzepak jest
    mój ale ten drugi już nie, a w pralni dwa metry w lewym rogu są moje i wara
    od tego, tak?

    To imaginuj sobie waść, że tak nie jest. poza odrębną własnością lokalu cała
    reszta jest wspólna.

    pozdrawiam

    b.