  • 1. Data: 2005-01-31 16:10:26
    Temat: darowizna
    Od: "italy" <i...@w...pl>

    jacekwitam
    mama chce darowac mnie i siostrze mieszkanie w bloku o watosci ok 100 tys
    zł.
    jak licze to wychodzi , ze jakbyśmy fikcyjnie kupili to mieszkanie od mamy
    to zapłacilibysmy mniej bo tylko 2% czyli 2000 zł razem opłaty skarbowej.,
    a tak przy darowiznie zapalcimy na osobe ok 2300 zł po uwzgledenieniu kwot
    wolnych . czy dobrze licze????????

  • 2. Data: 2005-01-31 21:23:56
    Temat: Re: darowizna
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    italy wrote:
> [...]
    > a tak przy darowiznie zapalcimy na osobe ok 2300 zł po uwzgledenieniu kwot

    Źle.
    Bo jak kupicie fikcyjnie, to pierwsze pytanie od urzędu skarbowego jakie
    dostaniecie będzie brzmiało skąd mieliście 100 tyś zł na kupienie
    mieszkania (50% podatku od nieujawnionych dochodów).
    Czyli już wam wychodzi po 25 tyś na łebka.
    Po drugie dowalą wam się do fikcjności umowy i jeszcze za to bekniecie,
    a żaden notariusz się nie podłoży, żeby wam się pod taką umową podpisać.
    Darowizna mieszkania wychodzi zdecydowanie taniej, a porada u doradcy
    podatkowego kosztuje 100 zł.
    Pal licho was, ale pomyślcie o mamie którą będą ciągać po USach.
    Przeklnie was na 100 % za takie pomysły.

  • 3. Data: 2005-01-31 22:29:48
    Od: "italy" <i...@w...pl>

> [...]
    > podatkowego kosztuje 100 zł.
    > Pal licho was, ale pomyślcie o mamie którą będą ciągać po USach.
    > Przeklnie was na 100 % za takie pomysły.

    daj spokoj 50 tys na osobe to nie jest tak wielka kwota z ktorej nie mozna
    się wytlumaczyc, a od nieujawnionych dochodow podatek wynosi 70 albo 75% a
    nie jak piszesz 50%, pomysl moze masz inna odpowiedz

    jacek

  • 4. Data: 2005-01-31 22:53:37
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    italy wrote:

    > daj spokoj 50 tys na osobe to nie jest tak wielka kwota z ktorej nie mozna
    > się wytlumaczyc, a od nieujawnionych dochodow podatek wynosi 70 albo 75% a
    > nie jak piszesz 50%, pomysl moze masz inna odpowiedz

    to wszystko zależy od dochodów córek.
    Raczaj jakoś nie wierzę w ich dochód 50 tyś. Bo inaczej już dawno by
    miały mieszkania, a nie jedno na spółę.
    co do procentów sie nie kłócę, bo mi się nie chce szukać, ale mam
    wrażenie, że było 75, a jest 50. Może i masz rację.

  • 5. Data: 2005-02-01 08:57:35
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    italy wrote:

> [...]
    > skarbowej., a tak przy darowiznie zapalcimy na osobe ok 2300 zł po
    > uwzgledenieniu kwot wolnych . czy dobrze licze????????

    Calkiem zle liczysz..

    Popierwsze to mama chce WAM straszny klopot zrobic dajac mieszkanie
    rodzenstwu na wspolwlasnosc.

    Po drugie dla osoby, ktora ma mieszkac w tym mieszkaniu
    a NIE MA wlasnego mieszkania podatek od TAKIEJ darowizny wynosi 0.

    Boguslaw

  • 6. Data: 2005-02-01 11:44:39
    Od: "italy" <i...@w...pl>

    > a NIE MA wlasnego mieszkania podatek od TAKIEJ darowizny wynosi 0.

    oto chodzi ze mamy juz wlasne mieszkania , i nie mozemy skorzystac z tej
    ulgi , mnie wychodzi ze najtaniej jest aby mama sprzedala nam to mieszkanie
    ??

  • 7. Data: 2005-02-01 12:09:18
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    italy wrote:

    > oto chodzi ze mamy juz wlasne mieszkania , i nie mozemy skorzystac z tej
    > ulgi , mnie wychodzi ze najtaniej jest aby mama sprzedala nam to
    > mieszkanie ??

    Narobi wam klopotu....

    Boguslaw

  • 8. Data: 2005-02-01 12:25:20
    Od: " b" <b...@g...pl>

    bo <a...@a...edu.pl> napisał(a):

    > Narobi wam klopotu....
    >
    > Boguslaw

    Bzdury totalne waść wypisujesz od dłuższego czasu. Jaki kłopot?
    Może im sprzedać za 20 k PLN, albo i za 5k PLN i nikomu nic do takiej ceny -
    mamy wolny rynek, a wtedy cały wywód o udokumentowaniu dochodów i jakichś
    kłopotach możesz acan sobie w rzyć wsadzić.
    Po sporządzeniu aktu notarialnego sprzedaży (faktem jest, że notariusz będzie
    nosem kręcił bo taksa, bo pozorność itd., ale aby odmówić sporządzenia umowy
    podstaw nie ma) w ciągu dwóch tygodni niech się zgłoszą do Urzędu Skarbowego
    celem weryfikacji wartości nieruchomości czy czego tam na umowie. Urząd
    określi wartość na 100 tys (zakładam, że to wartość rynkowa), zapłącą od tego
    podatek i mają z głowy. I niech zapłacą to 5kPLN rodzicom najlepiej
    przelewem, coby nikt nie podniósł zarzutu pozorności umowy.
    A chyba to 5 czy 10 kPLN potrafią udokumentować - to w końcu nie są wielkie
    pieniądze.
    A jeśli i tego nie - można sporządzić umowy darowizny od ciotek, babć czy
    kogo tam jeszcze kwot do wysokości kwoty wolnej od podatku w poszczególnej
    grupie podatkowej - i środki mamy udokumentowane.

    pozdrawiam

    b - jak bogusław.

  • 9. Data: 2005-02-01 13:00:14
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    b wrote:

    > Bzdury totalne waść wypisujesz od dłuższego czasu. Jaki kłopot?

    Taki klopot, ze wspolwlasnosc siostry i brata to ciagle zrodlo konfliktow..

    Boguslaw

  • 10. Data: 2005-02-01 13:11:56
    Od: " b" <b...@g...pl>

    bo <a...@a...edu.pl> napisał(a):

    > Taki klopot, ze wspolwlasnosc siostry i brata to ciagle zrodlo konfliktow..
    >
    > Boguslaw

    Demonizujesz waść - jak rzekła by moja siostra gdybym ją miał.

    Wszystko jest kwestią ich wzajmenej miłości i wychowania. Jeśli się dogadują
    to żadnych kłopotów nie będzie. A domniemywam, że rodzice po prostu nie chcą
    (we własnym sumieniu) nikogo pominąc.
    Może waćpanu ze współwłąsnością coś nie wyszło - należy tylko współczuć, ale
    ja osobiście znam wieli współwłąścicieli, którzy w kwestii wspólnego majątku
    świetnie się dogadują więc jakiekolwiek uogólnienia są IMHO nie na miejscu.

    pozdrawiam

    b.

    I tak w innej myśli - idąc tokiem waści rozumowania i za radą waści pod
    żadnym pozorem nie należy kupić lokalu np. we wspólnocie mieszkaniowej, bo
    nic tylko kłopoty...