  • 1. Data: 2004-08-02 15:13:01
    Temat: czym może zakończyć się skarga ?
    Od: "Jedrek" <pieslak2@WYTNIJ_TO.wp.pl>

    Jaki finał zazwyczaj mają skargi na czynności komornika ?

    Co z pienięzmi, które komornik zajął niesłusznie ? ma oddać ? Jak sądy
    reagują na skargi.

    Pozdrawiam

    Jędrek

  • 2. Data: 2004-08-02 20:17:22
    Temat: Re: czym może zakończyć się skarga ?
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Jedrek napisał(a):
    > Jaki finał zazwyczaj mają skargi na czynności komornika ?
    >
    > Co z pienięzmi, które komornik zajął niesłusznie ? ma oddać ? Jak sądy
> [...]

    Słuszne są uwzględniane, a niesłuszne oddalene.

    --
    JOHNSON :)

  • 3. Data: 2004-08-02 20:21:28
    Od: "Jedrek" <pieslak2@WYTNIJ_TO.wp.pl>

    Użytkownik "Johnson" <j...@a...pl.nospam> napisał w wiadomości

    > Słuszne są uwzględniane, a niesłuszne oddalene.
    >
    > --
    > JOHNSON :)

    Jak się cieszę, że żyję w tak praworządnym kraju, gdzie wymiar
    sprawiedliwości jest tak sprawiedliwy!

    Dziękuje JOHNSON za uświadomienie mi tego faktu.

    Jędrek

  • 4. Data: 2004-08-02 20:37:29
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

> [...]
    > sprawiedliwości jest tak sprawiedliwy!
    >
    > Dziękuje JOHNSON za uświadomienie mi tego faktu.

    Precyzyjne pytanie, precyzyjna odpowiedź ;)

    --
    JOHNSON :)

  • 5. Data: 2004-08-02 21:01:42
    Od: "Jedrek" <pieslak2@WYTNIJ_TO.wp.pl>

    > Precyzyjne pytanie, precyzyjna odpowiedź ;)

    No ok, uniosłem się i przyznaję ci racje.

    Bardziej precyzyjne pytanie:

    Komornik sądowy zajmuje od kilku miesięcy zasiłek dla bezrobotnego i
    przekazuje go wierzycielowi.

    Co się stanie w przypadku kiedy sąd przychyli się do skargi na czynności
    komornika z art.829 pkt 5 Kpc ?

    Czy pieniądze które otrzymał wierzyciel poprzez komornia będą musiały być
    zwrócone ?

    Jeśli tak to przez kogo i czy postanowienie sądu tylko wstrzymuje egzekucję
    czy też działa "wstecznie". Bo jeśli tak to znaczy że komornik postąpił
    niezgodnie z prawem.

    Jędrek

  • 6. Data: 2004-08-03 04:17:59
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

> [...]
    > przekazuje go wierzycielowi.
    >
    > Co się stanie w przypadku kiedy sąd przychyli się do skargi na czynności

    Z góry zastrzegam, ze nie jestem specjalistą od kwestii egzekucji.
    Orzeczenie sądu będzie miał jedynie skutek na przyszłość.

    > Czy pieniądze które otrzymał wierzyciel poprzez komornika będą musiały być
    > zwrócone ?

    Wierzyciel nie będzie musiał zwracać wyegzekwowanego roszczenia. Powstaje
    otwarta kwestia odpowiedzialności komornika na podstawie art. 769 kpc - to on
    przy spełnieniu określonych przesłanek będzie musiał zapłacić odszkodowanie,
    będące równowartością wyegzekowaonej niezgodnie z prawem sumy.

    > Jeśli tak to przez kogo i czy postanowienie sądu tylko wstrzymuje egzekucję
    > czy też działa "wstecznie". Bo jeśli tak to znaczy że komornik postąpił
    > niezgodnie z prawem.

    Jak pisałem według mnie orzeczenie sądu nie działa wstecz. Uchyla jedynie
    zajęcie stosowanej części zasiłku dla bezrobotnych. Nie wstrzymuje czy umarza
    samego postepoeanie egzekucyjnego.

    --
    JOHNSON :)

  • 7. Data: 2004-08-03 04:20:12
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Johnson napisał(a):

> [...]
    > przy spełnieniu określonych przesłanek będzie musiał zapłacić odszkodowanie,
    > będące równowartością wyegzekowaonej niezgodnie z prawem sumy.

    Doprecyzowanie: zwrotowi nie będą podlegać środki przekazane już przez komornika
    wierzycielowi. Te które będą jeszcze na rachunku komornika będą zwrócone.

    --
    JOHNSON :)

  • 8. Data: 2004-08-03 06:12:56
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Tue, 3 Aug 2004 06:20:12 +0200, Johnson naskrobał(a):

    > Doprecyzowanie: zwrotowi nie będą podlegać środki przekazane już przez komornika
    > wierzycielowi. Te które będą jeszcze na rachunku komornika będą zwrócone.

    przysługuje roszczenie do zwrotu całej kwoty od komornika na drodze
    cywilnej - zresztą komornikowi to dynda, ma od takich rzeczy ubezpieczenie
    OC.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 9. Data: 2004-08-03 06:46:58
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Sebol" <"lobo_(usun_to) napisał(a):

    > przysługuje roszczenie do zwrotu całej kwoty od komornika na drodze
    > cywilnej - zresztą komornikowi to dynda, ma od takich rzeczy ubezpieczenie
    > OC.

    Tak do końca to mu to nie "dynda", bo potem ma wyższą składkę na OC.

    --
    JOHNSON :)