  • 31. Data: 2016-02-01 15:53:18
    Temat: Re: czy to oszustwo?
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 2/1/2016 3:13 AM, n...@t...net.pl wrote:

    > Według mnie tak.
    >
    > Dowolna cena wyłącznie na absolutnie nowe produkty,
    > którą to cenę z upływem czasu zweryfikuje rynek.
    > Rynek działa nie na: kto wystawi wyższą cenę ale kto da niższą.
    >
    > Dla rzeczy nie nowych cena nie powinna mieć różnicy rzędu 20%,
    > wyższa różnica ma cechy ceny nieuczciwej.

    Ty se powinienies z Kaczynskim rękę podać.
    Centralne sterowanie za pomoca dekretów.
    Komuna już była. Przespałeś.

  • 32. Data: 2016-02-01 15:55:25
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 2/1/2016 3:36 AM, A. Filip wrote:
    > W poście otwierającym wątek jest 200% czyli +100%. Ja czegoś takiego
    > osobiście (może poza "groszowymi" produktami) nie pamiętam a raczej bym
    > wkurwiony zapamiętał "na długo":-)

    Masz komórkę?
    Tam jest grubo ponad 1000%

  • 33. Data: 2016-02-01 15:58:51
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 2/1/2016 5:00 AM, Budzik wrote:
    > Użytkownik n...@t...net.pl ...

    > Obawiam się ze:
    > - nie masz pojecia o marzach na rynku
    > - szybko by sie okazało ze takie przykładowo kołka z wkretem to byś tak
    > szybko nie kupił, bo nikt by sie w taka drobnice za 20% marzy nie bawił...

    Spoko.
    Załatwiłoby się to nakazowo.
    Każdy musiałby mieć w sprzedaży i basta.
    Bo jak nie to kara.

  • 34. Data: 2016-02-01 16:12:19
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Mon, 1 Feb 2016 08:58:51 -0600, witek napisał(a):

    > Spoko.
    > Załatwiłoby się to nakazowo.
    > Każdy musiałby mieć w sprzedaży i basta.
    > Bo jak nie to kara.

    Tak. I znowu od połowy czerwca, Dziennik Telewizyjny ekscytowałby się czy
    starczy sznurka do snopowiązałek :)

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 35. Data: 2016-02-01 16:18:37
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 2/1/2016 9:12 AM, P.B. wrote:

    > Tak. I znowu od połowy czerwca, Dziennik Telewizyjny ekscytowałby się czy
    > starczy sznurka do snopowiązałek :)

    dokładnie tak.

  • 36. Data: 2016-02-01 18:00:42
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik n...@t...net.pl ...

    > Dałem przykład telekomunikacji bo ceny zagraniczne były znacznie
    > niższe niż ceny w Polsce i musieli je obniżyć, a 29 groszy to
    > według mnie jest stanowczo za drogo i powinni te cenę obniżyć.

    To obnizaj!

    > Nie do więzienia a do korekty ceny i zwrot nadpłaty
    > dla staruszki, którą jakiś cwaniaczek zwany agentem
    > naciągnął na niższą cenę energii elektrycznej od niby
    > dostawcy energii a tak naprawdę to tylko wystawcy drogich
    > faktur.

    Mylisz swobodne kształtowanie cen z oszustwem.
    co innego wysoka cena a co innego agent ktory oszukuje (bedzie pani miała
    nizsze rachunki) zeby podpisać umowe...

    > Od państwa zależy czy jest ono stabilne czy rozhuśtane.
    >
    > Co prawda nie lubię tych audycji ale jak patrzysz na
    > takie amerykańskie produkcje gdzie handlują antykami
    > to tam widzisz, że starają się wyceniać uczciwie te antyki.

    ROTFL
    10 mln dolarów za obraz - a co tam tyle kosztowało?
    Zobacz jaka to przebitka!

  • 37. Data: 2016-02-02 00:54:53
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2016-02-01 o 12:59, n...@t...net.pl pisze:

    > Taka szklanka, jedna jest zwykła, druga ma nowatorski dizajn.
    > Ta zywkła ma zwykłą cenę, ta dizajnerska jest drogą nowością,
    > nowością do czasu aż się zwyczajnie opatrzy

    Komu się opatrzy?
    Ile osób musi na nią popatrzeć żebyś mógł stwierdzić, że się opatrzyła i
    przestała być nowością? I w jakim czasie?

    10 osób? 100 osób? 1000 osób? Przez 3 miesiące?

    A jak w godzinę po dostawie tej nowości do sklepu wejdzie mała wycieczka
    5000 Chińczyków i popatrzą na szklankę, a ty wejdziesz godzinę później
    to będziesz się domagał 20% zniżki bo się opatrzyła?

    >i też może się stać
    > zwykłą szklanką ze zwykłą ceną.

    Jak 5000 Chińczyków na taką szklankę popatrzy to się zrobi magiczna, a
    nie zwykła.

    Dawno nie czytałem takich idiotyzmów...

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 38. Data: 2016-02-02 11:07:18
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu wtorek, 2 lutego 2016 00:54:56 UTC+1 użytkownik Kviat napisał:

> [...]
    > to będziesz się domagał 20% zniżki bo się opatrzyła?

    > Jak 5000 Chińczyków na taką szklankę popatrzy to się zrobi magiczna, a

    Opatrzyła oznacza, że straciła walor atrakcyjności
    fachowo nazywają to starzeniem się moralnie lub
    degradacją moralną produktu.

    Stąd na urządzenia komputerowe ustalono szybszą
    amortyzację z uwagi szybki postęp technologiczny
    (szybkie starzenie się moralne).

    Szybka hiperinflacja zaaplikowana przez Balcerowicza
    spowodowała hiperszybkie zubożenie społeczeństwa
    polskiego a zarazem hiperszybkie bogacenie się dawnej
    nomenklatury. Przy inteligentnym zarządzaniu państwem
    dziś bylibyśmy w zupełnie innej sytuacji gospodarczej.

    Osobiście cenię stabilizację w obszarze gospodarczym
    bo umożliwia przewidywalność czyli planowanie.
    Brak przewidywalności w tej sferze powoduje brak chęci
    do rozwijania przedsiębiorczości bo tworzy duże ryzyko
    a przysłowie "kto ryzykuje ten ma" jest celowo rozpowszechniane
    wśród mocherów.

    Zapamiętajcie - dobry biznesmen stara się zawsze unikać ryzyka
    i ceni stabilizację, biznesmen nieuczciwy wywołuje zamęt.

    Andrzej.

  • 39. Data: 2016-02-02 12:50:44
    Od: kosmos <a...@u...pl>

    W dniu 2016-02-02 o 11:07, n...@t...net.pl pisze:
    > Osobiście cenię stabilizację w obszarze gospodarczym
    > bo umożliwia przewidywalność czyli planowanie.

    Tak jak sobie to czytam to mam wrażenie, że dla Ciebie idealnym
    rozwiązaniem byłoby tzw. "centralne planowanie". Czas pokazał, że wbrew
    pozorom nie jest to koncepcja korzystna.
    Chyba, że to siebie widzisz w roli centralnego planisty - wtedy bym
    Twoje podejście zrozumiał.

  • 40. Data: 2016-02-02 13:09:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-02-02 o 12:50, kosmos pisze:

> [...]
    > pozorom nie jest to koncepcja korzystna.
    > Chyba, że to siebie widzisz w roli centralnego planisty - wtedy bym

    Nie każdy nadaje się na przedsiębiorcę, i to zrozumiałe, gorzej jednak
    jest, jak ludzie o takim małostkowym rozumku chcą dyrygować innymi i
    mówić innym jak mają żyć i jak mają prowadzić swoje biznesy. Jak
    pokazuje historia, od tego już tylko krok do ludobójstwa.

    --
    Liwiusz